Hvordan er amn som forbruger stillet over ~
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 04-11-07 19:52

Jeg spørger, fordi jeg finder deres oplevelsespakke interessant.
Dog ser jeg flere faldgruber, og er lidt nervøs ved at kaste mig ud i det.

1. Outwave sælger en oplevelsespakke, der indenholder indeholder et 42" LCD
farveTV fra Philips, en DVDafspiller, en mobiltelefon, en router,
IPtelefoni, et mobilabbonement og en flatrate 3Mbit/512 Kb/s
internetforbindelse. Prisen er 699 kr pr måned i 24 mdr og herefter falder
prisen til 189 kr/md. Der er altså tale om et rentefrit kreditkøb kombineret
med en abbonementsservice.

Jeg ser nogle faldgruber i form af
1. Fortrydelsesretten på de 14 dage kna bortfalde. Da Internet, IPtelefoni
og mobilabbonement er tilpassede varer og er en del af pakken, kan man ikke
fortryde købet på samme måde med andre produkter via nethandel.

2. bindingsperioden er 2 år på alle services, da størstedelen af prisen er
afdrag på kreditkøbet.

3. Sammenblandingen af de to forretninger kan volde store problemer for
kunden, hvis han er utilfreds med dele af serviceleveringerne.
pressionsmidlerne er stort set ikke eksisterende.

Grunden til, at jeg stadig finder konceptet interessant, er, at jeg for
samme beløb som jeg idag betaler for min internetforbindelse og mit
mobilabbonement, kan få et 42" fjernsyn og en DVDafspiller + en mobiltelefon
med i købet.

Men konceptet er tilsyneladende så nyt endnu, at der endnu ikke er nogen som
helst omtale af firmaet rundt omkring på nettet.Trustpilot er også blank.

Hvad mener I?
Har man andre pressionsmuligheder end at lægge sag an ved en domstol, hvis
de svigter deres levering eller dele heraf?

Kan de nægte en den almindelige fortrydelsesret på de matrielle varer så som
fjernsyn og mobiltelefon?
Der er tale om et netbaseret firma med fjernhandelsystem. men en væsentlig
del af pakken er jo tilpassede services.

På forhånd tak

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger