Af og pålæsning tilladt - ventetid?
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-11-07 03:06

Hvor længe må jeg holde og vente på en jeg skal samle op når der er
stopforbud men tilladt af og pålæsning?

F.eks. er der et sådant forbud foran de fleste af diskotekerne her i
byen, hvis man skal hente nogen der har været til fest der kan man jo
godt komme til at holde 5-10 minutter og vente på dem - det er jo ikke
alle der er lige hurtige til at komme ud fra sådan et sted selvom de
har bestemt at de er på vej hjem...

Fra : Jubii

Dato : 04-11-07 04:34

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Når der er stopforbud er der også parkeringsforbud.

Fra færdselslovens definitioner.:
"16. Parkering:
enhver hensætning af et køretøj med eller uden fører. Standsning kortere end
3 minutter, standsning for af- eller påstigning samt af- eller pålæsning af
gods anses dog ikke for parkering."

Så med skiltet menes der at al parkering er forbudt undtagen af- eller
pålæsning af gods.<----GODS, ikke mennesker eller det der ligner.
Noget taxivongmænd ikke forstår.

Fra : Per

Dato : 04-11-07 07:53

Jubii wrote:
> [...]
> eller pålæsning af gods anses dog ikke for parkering."
>
> Så med skiltet menes der at al parkering er forbudt undtagen af- eller

Enig !

Og jeg mener endda at der ifm. af og pålæsning af gods/varer, skal være en
kontinuerlig "arbejdsgang" omkring bilen.

Altså der skal hele tiden bæres varer ind og ud - ikke noget med at holde
pause.

/Per

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 04-11-07 09:30

On Sun, 4 Nov 2007 07:53:05 +0100, "Per" <mesked@hotmail.com> wrote:

>Og jeg mener endda at der ifm. af og pålæsning af gods/varer, skal være en
>kontinuerlig "arbejdsgang" omkring bilen.
Nej, at flytte et flygel op/ned fra 7 etage tager tid. og så må
flyttebilen gerne vente nede på gaden.
Men vognen skal være korrekt parkeret, ikke noget med at holde på
cykelstien/fortovet hvor dette ikke er tilladt.

/Hans

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 04-11-07 09:17

Jubii wrote:
> [...]
> gods anses dog ikke for parkering."
>
> Så med skiltet menes der at al parkering er forbudt undtagen af- eller

Det korrekte svar må være, at han må standse der i 3 minutter, da der så
længe kun er tale om en stadsning og ikke en parkering.

Men er også lidt i tvivl om hvilket skilt det er, der er foran omtalte
diskotek. Er det dette?

http://www.trafikken.dk/imageblob/image.asp?objno=/8695.gif
eller
http://www.trafikken.dk/imageblob/image.asp?objno=/8693.gif

I tilfælde af det er det andet, vil aflæsning af gods heller ikke være
tilladt. Ligeledes vil det heller ikke være tilladt at standse i 3 minutter.

Mvh
Johan

Fra : Jubii

Dato : 04-11-07 12:52

"Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I tilfælde af det er det andet, vil aflæsning af gods heller ikke være
> tilladt. Ligeledes vil det heller ikke være tilladt at standse i 3

Det ene er parkering forbudt, det andet er stopforbud. Og ved stopforbud er
parkering og standsning også forbudt.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 04-11-07 14:38

Jubii wrote:
> "Johan Holst Nielsen" <spam@phpgeek.dk> skrev i en meddelelse

> Det ene er parkering forbudt, det andet er stopforbud. Og ved stopforbud er
> parkering og standsning også forbudt.

Hvilket præcist er det jeg skriver - hvis du læser mit indlæg.

Mvh
Johan

Fra : Jubii

Dato : 04-11-07 14:53

> Hvilket præcist er det jeg skriver - hvis du læser mit indlæg.

Og jeg gentager blot hvad jeg har skrevet før. Men folk og taxivognmænd tror
ikke på det stopforbud gælder for dem, de skal jo blot sætte folk af m.m.
dårlige undskyldninger.

Fra : jan@bygteknik.dk

Dato : 04-11-07 09:54

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev :

>Noget taxivongmænd ikke forstår.

det kalder det bare vraggods ;)
--
Jan_stevns

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 04-11-07 10:33

On 2007-11-04, Jubii <gruntsaver@jubii.dk> wrote:

> [...]
> gods anses dog ikke for parkering."
>
> Så med skiltet menes der at al parkering er forbudt undtagen af- eller

Hvad betyder "af- eller påstigning" så?

--
Andreas

Fra : Jubii

Dato : 04-11-07 12:56

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad betyder "af- eller påstigning" så?

Og hvor har du så set sådan et skilt?

Fra : Henning

Dato : 03-11-07 15:13

>Og hvor har du så set sådan et skilt?

Skiltet er oftest en stopforbudsskilt med teksten "Af- og påstigning
tilladt" lige nedenunder. Det må betyde, at der må stoppes, samles op
eller sættes af - ikke holde og vente.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-11-07 17:54

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> Og hvor har du så set sådan et skilt?

Det står i det citat fra færdselsloven du selv kom med...

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/ - Lidt af hvert

Fra : David T. Metz

Dato : 05-11-07 13:55

Jubii wrote:

> Og hvor har du så set sådan et skilt?

Kan fx besigtiges foran Solbjerg Plads 3, 2000 Frederiksberg.

David

Fra : Jubii

Dato : 05-11-07 14:57

"David T. Metz" <dtm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
Jubii wrote:

> Og hvor har du så set sådan et skilt?

Kan fx besigtiges foran Solbjerg Plads 3, 2000 Frederiksberg.

David

Ok tak.

Fra : Henrik Eriksen

Dato : 05-11-07 17:47

> [...]
> pålæsning af gods anses dog ikke for parkering."
>
> Så med skiltet menes der at al parkering er forbudt undtagen af- eller

Hvad mener du med det?
Dit eget citat siger "...standsning for af- eller påstigning samt ..."
Af- eller påstigning er mig bekendt noget mennesker gør.
Hvad er det taxivognmændene ikke forstår?

/Henrik E.

Fra : Jubii

Dato : 05-11-07 19:00

"Henrik Eriksen" <henrik_erik@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Af- eller påstigning er mig bekendt noget mennesker gør.
> Hvad er det taxivognmændene ikke forstår?

Desværre, jeg er ikke til nonsensdebatter, læs det jeg skriver. Det er
tydeligt hvilket underskilt jeg skriver om.

Fra : Snuden

Dato : 05-11-07 19:17

On Mon, 5 Nov 2007 17:47:01 +0100, "Henrik Eriksen"
<henrik_erik@hotmail.com> wrote:

>Hvad mener du med det?
>Dit eget citat siger "...standsning for af- eller påstigning samt ..."
>Af- eller påstigning er mig bekendt noget mennesker gør.
>Hvad er det taxivognmændene ikke forstår?

At det ikke er tilladt at stoppe for af/påstigning hvor standsning er
forbudt, medmindre der er skiltet med "Af- og påstigning tilladt"?
--
Snuden

Fra : Karl Erik

Dato : 04-11-07 11:15

Den Sun, 04 Nov 2007 09:32:37 +0000 skrev Andreas Plesner Jacobsen:

> Hvad betyder "af- eller påstigning" så?

At nogen stiger af eller på.

Læs - tænk selv - vær overbærende.

mvh.
Karl Erik.

Fra : henrik.fuglemarkedet~

Dato : 04-11-07 16:21

On Nov 3, 3:13 pm, Henning <n...@tak.invalid> wrote:

> Skiltet er oftest en stopforbudsskilt med teksten "Af- og påstigning
> tilladt" lige nedenunder. Det må betyde, at der må stoppes, samles op
> eller sættes af - ikke holde og vente.

Og så er spørgsmålet om man må holde der et par minutter og vente på
at den man skal samle op kommer ud af huset? Politiet mente det ikke...

Fra : Henning

Dato : 03-11-07 18:10

On Sun, 04 Nov 2007 15:21:03 -0000, henrik.fuglemarkedet.dk@gmail.com
wrote:

>Og så er spørgsmålet om man må holde der et par minutter og vente på
>at den man skal samle op kommer ud af huset? Politiet mente det ikke...

Korrekt - du må holde længere nede ad gaden og vente med at køre frem
til personen står ved fortovskanten.