Svar fra EGMONT: ang. tvungne undertekster~
Fra : JSMadsen

Dato : 13-07-01 11:15

Jeg har over de sidste par dage mailet med en Diana fra Egmont/Nordisk film
angående tvungne undertekster på DVD film, nedenfor er svaret og der
ser ud til at være lys forude mht. at der bliver valgfrit med tekster.
Dette gælder nok også for andre danske selskaber med samme DVD "problem".

---START---

Hej Jonas,

Tak for din mail. Nej, jeg tager det bestemt ikke som et surt opstød og der
er også flere forbrugere der har spurgt om dette før dig. Årsagen til vi har
tvungen tekst er, at de titler vi selv laver (Independent titlerne) skal vi
have tekst på. Dette står i vores kontrakt med Licensor som vi køber filmene
fra. Dog er vi opmærksomme på dette og forsøger nu at få ind i kontrakten at
man skal kunne fravælge tekst, for du har ret at dette burde være en af
fordelene ved dette medie.

Men indtil videre må vi desværre fortsætte med at skulle have tekst på vores
DVD'er. Dog er det som sagt kun de titler vi selv laver, alle
Columbia/Universal titlerne vi releaser kan man godt fravælge tekst på.

Håber du kan bruge ovennævnte svar og ellers er du meget velkommen til
at maile tilbage.

Med venlig hilsen
Diana Bilberg

Nordisk DVD Koordinator

---SLUT---

Hvis du har nogle spørgsmål til Diana, kan du få hendes e-mail adresse af mig.

Nå - jeg vil til at se State and Main (2 dage undervejs fra Future Ent. - det må være rekord!)
Herligt at kunne se biografaktuel film på eget TV - og så med valgfrie engelske tekster

Go' weekend!

--
/JONAS
http://www.dvd-basen.dk/ - links til 30.000+ DVD anmeldelser!