/
Forside
/
Karriere
/
Erhverv
/
Jura
/
Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn
*
Kodeord
*
Husk mig
Brugerservice
Kom godt i gang
Bliv medlem
Seneste indlæg
Find en bruger
Stil et spørgsmål
Skriv et tip
Fortæl en ven
Pointsystemet
Kontakt Kandu.dk
Emnevisning
Kategorier
Alfabetisk
Karriere
Interesser
Teknologi
Reklame
Top 10 brugere
Jura
#
Navn
Point
1
RyeJensen
11840
2
Nordsted1
11095
3
dova
10393
4
refi
7375
5
ans
6906
6
BjarneD
5596
7
Oldboston
4933
8
Paulus1
3538
9
themis
2862
10
jakjoe
2566
reklamation/ophæve køb
Fra :
bme
Dato :
02-11-07 17:33
Hvad er det smarte at gøre i denne situation for at få lidt gang i tingene.
Tidslinie:
3.oktober Køb af ny mobiltelefon u/abb. til ca 3 tkr. i webbutik.
8. oktober: telefon konstateres defekt da der ringes til den for første
gang.
10. okt. Vare modtages af servicecenter direkte efter opfordring fra
webshop. (servicecenter varetager reparation for mange butikker og har som
sådan ikke noget med webshoppen at gøre).
11. oktober: modtager besked om at telefon er "sendt til eksternt værksted
for reparation"
1. november: rykker for telefon med frist på tre arbejdsdage til returnering
eller ombytning til ny.
2. november: Får besked om at de har rykket eksternt værksted og at de ikke
er færdige. Servicecenter siger de ikke kan gøre andet.
Hvad gør jeg nu hvor telefonen er købt et sted, sendt til reparation et
andet sted og videresendt til et tredje?
Burde jeg ikke kunne hæve købet direkte overfor webshop hvorefter bøvlet med
servicecentret er webshoppens?
Eller skal jeg gå efter servicenteret som har påtaget som
garantireparationer for producenten?
med venlig hilsen
Bo
Codexx (
02-11-2007
)
Kommentar
Fra :
Codexx
Dato :
02-11-07 17:39
bme wrote:
> Hvad er det smarte at gøre i denne situation for at få lidt gang i
> tingene.
> Tidslinie:
>
> 3.oktober Køb af ny mobiltelefon u/abb. til ca 3 tkr. i webbutik.
> 8. oktober: telefon konstateres defekt da der ringes til den for
> første gang.
> 10. okt. Vare modtages af servicecenter direkte efter opfordring fra
> webshop. (servicecenter varetager reparation for mange butikker og
> har som sådan ikke noget med webshoppen at gøre).
> 11. oktober: modtager besked om at telefon er "sendt til eksternt
> værksted for reparation"
> 1. november: rykker for telefon med frist på tre arbejdsdage til
> returnering eller ombytning til ny.
> 2. november: Får besked om at de har rykket eksternt værksted og at
> de ikke er færdige. Servicecenter siger de ikke kan gøre andet.
>
> Hvad gør jeg nu hvor telefonen er købt et sted, sendt til reparation
> et andet sted og videresendt til et tredje?
>
> Burde jeg ikke kunne hæve købet direkte overfor webshop hvorefter
> bøvlet med servicecentret er webshoppens?
Jo, klart. Købeloven gælder i forholdet mellem dig og webshoppen hvor
telefonen er købt.
/Bacher
Søg
Alle emner
Karriere
Erhverv
Jura
Indstillinger
Spørgsmål
Tips
Usenet
Reklame
Statistik
Spørgsmål :
177558
Tips :
31968
Nyheder :
719565
Indlæg :
6408929
Brugere :
218888
Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste
Copyright © 2000-2024 kandu.dk. Alle rettigheder forbeholdes.