Må et Tysk firma udsende fakturaer til dan~
Fra : mfj31

Dato : 02-11-07 17:14

Må Servage.net som er bosiddende i Flensborg, men hvis kunder primært er i
Danmark udsende fakturaer til disse kunder med tysk moms??
/Mfj

Fra : Jens G

Dato : 02-11-07 17:26

On Fri, 2 Nov 2007 17:14:08 +0100, "mfj31" <pl_uto@hotmail.com> wrote:

>Må Servage.net som er bosiddende i Flensborg, men hvis kunder primært er i
>Danmark udsende fakturaer til disse kunder med tysk moms??

Det må de vel godt, hvis omsætningen til Danmark er under et vist
antal kroner om året. Er det 200.000?

Er du forøvrigt sikker på Servage's kunder primært er fra Danmark?

Jeg kender kun et .dk domæne som jeg er sikker på ligger hos Servage.
Den IP dette domæne ligger på hoster 43 .dk domæner, men 423
udenlandske domæner.

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : N_B_DK

Dato : 02-11-07 17:28

"mfj31" <pl_uto@hotmail.com> wrote in message
> Må Servage.net som er bosiddende i Flensborg, men hvis kunder primært
> er i Danmark udsende fakturaer til disse kunder med tysk moms??
> /Mfj

Ja, det er momsen i det land der sendes fra som skal betales (når det er
indenfor EU´s grænser)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Snuden

Dato : 02-11-07 21:30

On Fri, 2 Nov 2007 17:27:30 +0100, "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com>
wrote:

>"mfj31" <pl_uto@hotmail.com> wrote in message
>
>Ja, det er momsen i det land der sendes fra som skal betales (når det er
>indenfor EU´s grænser)

Forudsat firmaet kun omsætter for et vist beløb (mener som en anden
poster det ligger omkring de 200K om året) - derefter er det momsen i
modtagerlandet der er gældende
--
Snuden

Fra : N_B_DK

Dato : 02-11-07 23:39

"Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message

> Forudsat firmaet kun omsætter for et vist beløb (mener som en anden
> poster det ligger omkring de 200K om året) -

Korrekt.

>derefter er det momsen i
> modtagerlandet der er gældende

Ja fordi firmaet så er tvunget til at oprette et datter firma i det
pågældene land.

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-11-07 10:42

N_B_DK skrev den 02-11-2007 23:39:
> "Snuden" <snudie@hotmail.com> wrote in message

> Korrekt.

> Ja fordi firmaet så er tvunget til at oprette et datter firma i det
> pågældene land.

Vil du være venlig at finde dokumentation herfor?

Start med fx Amazon.co.uk.
Har de et dansk datterselskab?

Altså jeg har ikke kunnet finde det. Måske kan du?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : N_B_DK

Dato : 03-11-07 13:04

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message

> Vil du være venlig at finde dokumentation herfor?
>

> Start med fx Amazon.co.uk.

Jeg aner ikke hvad de sælger for i kr og øre, og kan derfor ikke sige om de
kommer over grænsen.

> Har de et dansk datterselskab?

Aner det ikke.

> Altså jeg har ikke kunnet finde det. Måske kan du?

Næ, og har heller ikke ledt efter det, men er du i tvivl, så kan du jo ringe
og tale med SKAT, så får du bekræftet hvad jeg har skrevet. (alt det her fik
jeg forklaret i fredag i forbindelse med import af nogle varer, så det ville
undre mig utrolig meget hvis det reglerne er lavet om indenfor de sidste 8
dage)

Fra : alexbo

Dato : 03-11-07 13:57

"N_B_DK" skrev

> Ja fordi firmaet så er tvunget til at oprette et datter firma i det
> pågældene land.

Det skal momsregistreres, men der er ikke noget krav om datterselskab.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=142519&vId=0

mvh
Alex Christensen

Fra : N_B_DK

Dato : 03-11-07 14:20

"alexbo" <alexbo@email.dk> wrote in message
> "N_B_DK" skrev

> Det skal momsregistreres, men der er ikke noget krav om datterselskab.

Ok, så misforstod jeg SKAT, men det er heller ikke ret svært *G*