Xtrasikring på bærbar, tidsrettigheder?
Fra : moffen

Dato : 30-10-07 13:32

Hej.

Jeg har en bærbar til reparation på 5 uge. Fejlen er fundet for flere
uger siden (ødelagt skærm), men nu venter sagsbehandlingen
tilsyndeladende fra forsikringsselskabet, da de ikke ved om de vil
godkende reparationstilbudet. Har jeg nogen rettigheder?

Fra : Codexx

Dato : 30-10-07 13:56

On 30 Okt., 13:31, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
> [...]
> tilsyndeladende fra forsikringsselskabet, da de ikke ved om de vil
> godkende reparationstilbudet. Har jeg nogen rettigheder?

Hvad står i forsikringbetingelserne?

I de nye Merlin-forsikringer kan du eks. læse følgende:

"10. Ved forsikringsreparationer er forsikringsgiver ikke forpligtet
til at stille en erstatningsvare til rådighed. Forsikringen
kompenserer ikke for
eventuelle lange reparationstider og en lang reparationstid medfører
ikke at
varen totalskades."

/Bacher

Fra : moffen

Dato : 30-10-07 14:17

On 30 Okt., 13:56, Codexx <jensbac...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> kompenserer ikke for
> eventuelle lange reparationstider og en lang reparationstid medfører

Der står desværre ikke noget om nogen af delene i
forsikringsbetingelserne. Men på reparationssedlen fra Føtex, står der
at reparationer opbevares i op til en måned.

Fra : Codexx

Dato : 30-10-07 14:42

On 30 Okt., 14:17, moffen <ste...@gmail.com> wrote:

> Der står desværre ikke noget om nogen af delene i
> forsikringsbetingelserne.

Ok, det stiller dig kun bedre. Jeg vil som udgangspunkt mene at du må
være berettiget til at forlange at maskinen erklæres "totalskadet", så
du istedet får kontanterstatning eller et tilsvarende produkt.

Send et brev eller e-mail til forsikringsselskabet, hvor du kræver at
de opfylder dit krav inden 1 uge. Derefter må næste skridt være
Forsikringsankenævnet.

> Men på reparationssedlen fra Føtex, står der
> at reparationer opbevares i op til en måned.- Skjul tekst i anførselstegn -

Det vedrører en anden problemstilling.

/Bacher

Fra : moffen

Dato : 31-10-07 20:28

On 30 Okt., 14:41, Codexx <jensbac...@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Send et brev eller e-mail til forsikringsselskabet, hvor du kræver at
> de opfylder dit krav inden 1 uge. Derefter må næste skridt være

Tak for svaret. Hvis der ikke snart sker noget, dvs. indenfor de næste
par dage, så vil jeg gøre brug af dine råd om e-mailen.
Jeg var endnu engang i butikken idag, og fik et nyt svar om at
maskinen havde været sendt tilbage til Føtex fra værkstedet, da de
ikke mente det var en sag for dem, men Føtex sendte for 14 dage siden
maskinen tilbage igen. Er det så ikke Føtex der står med problemet? og
dem der skal klages over?

Fra : Codexx

Dato : 31-10-07 22:33

On 31 Okt., 20:28, moffen <ste...@gmail.com> wrote:

> [...]
> maskinen tilbage igen. Er det så ikke Føtex der står med problemet? og
> dem der skal klages over?- Skjul tekst i anførselstegn -

Du skal uanset hvem der klokker i det kun rette dit krav mod
forsikringsselskabet, som er dem du har en aftale med.

/Bacher

Fra : moffen

Dato : 05-11-07 13:04

On 31 Okt., 22:33, Codexx <jensbac...@hotmail.com> wrote:

> Du skal uanset hvem der klokker i det kun rette dit krav mod
> forsikringsselskabet, som er dem du har en aftale med.
>
> /Bacher

Forsikringen er jo købt igennem Føtex, og forsikringsselskabet skriver
at det er butikken jeg skal rette henvendelse til. Men så er
"Ankeklagenævnet for Forsikring" vel ikke det rigtige sted at klage?
Jeg har iøvrigt sendt en klage til en Føtex e-mail, så nu må jeg se om
der sker noget på den linie.

Fra : moffen

Dato : 07-11-07 22:42

On 5 Nov., 13:03, moffen <ste...@gmail.com> wrote:

> [...]
> "Ankeklagenævnet for Forsikring" vel ikke det rigtige sted at klage?
> Jeg har iøvrigt sendt en klage til en Føtex e-mail, så nu må jeg se om

Sagen er ikke aktuel mere. Jeg er blevet lovet en ny bærbar nu, så det
ser ud til at klagen har virket. Tak for hjælpen.

Fra : Codexx

Dato : 07-11-07 23:17

On 7 Nov., 22:41, moffen <ste...@gmail.com> wrote:

> Sagen er ikke aktuel mere. Jeg er blevet lovet en ny bærbar nu, så det
> ser ud til at klagen har virket. Tak for hjælpen.- Skjul tekst i anførselstegn -

Af nysgerrighed må jeg lige høre hvilket beløb du har fået til en ny
bærbar? Nyprisen på den forrige, eller et skønsmæssigt beløb, der
skulle svare til nutidsværdien af den forrige computer? Eller vælger
butikken er bærbar?

/Bacher

Fra : moffen

Dato : 07-11-07 23:26

On 7 Nov., 23:17, Codexx <jensbac...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> bærbar? Nyprisen på den forrige, eller et skønsmæssigt beløb, der
> skulle svare til nutidsværdien af den forrige computer? Eller vælger

Ved det faktisk ikke endnu, men imorgen skal jeg gerne blive klogere
på det. Jeg fik bare at vide at det var en med samme processor, lidt
flere ram og en større harddisk, men for en lille nørd som mig er der
flere ting der betyder noget. Tror bare at jeg tager imod maskinen,
tager et kig på specifikationerne herhjemme og kan give dig et svar
derefter.

Fra : moffen

Dato : 08-11-07 14:57

> [...]
> bærbar? Nyprisen på den forrige, eller et skønsmæssigt beløb, der
> skulle svare til nutidsværdien af den forrige computer? Eller vælger

Butikken valgte en HP bærbar til mig. Prisen på den nye er 5999 kr.,
hvorimod jeg gav 9999 kr. for den gamle. Grafikkortet er vidst lidt
dårligere, da det er integreret, og der er heller intet tv-kort.. Der
er lidt flere ram og en større harddisk i. Jeg går udfra at de har
brugt betingelsen i mine papirer: "Forsikringen erstatter med et nyt
eller tilsvarende apperat - til højst oprindeligt betalt købspris -
eller reparation hos købsforretningen. Forsikringen udbetaler ikke
kontant erstatning."

Jeg er fint tilfreds med en ny bærbar, på trods af at den nye er sat
til 4000 kr. mindre, det er så bare ærgeligt.