/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Xtrasikring på bærbar, tidsrettigheder?
Fra : moffen


Dato : 30-10-07 13:32

Hej.

Jeg har en bærbar til reparation på 5 uge. Fejlen er fundet for flere
uger siden (ødelagt skærm), men nu venter sagsbehandlingen
tilsyndeladende fra forsikringsselskabet, da de ikke ved om de vil
godkende reparationstilbudet. Har jeg nogen rettigheder?


 
 
Codexx (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Codexx


Dato : 30-10-07 13:56

On 30 Okt., 13:31, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
> Hej.
>
> Jeg har en bærbar til reparation på 5 uge. Fejlen er fundet for flere
> uger siden (ødelagt skærm), men nu venter sagsbehandlingen
> tilsyndeladende fra forsikringsselskabet, da de ikke ved om de vil
> godkende reparationstilbudet. Har jeg nogen rettigheder?

Hvad står i forsikringbetingelserne?

I de nye Merlin-forsikringer kan du eks. læse følgende:

"10. Ved forsikringsreparationer er forsikringsgiver ikke forpligtet
til at stille en erstatningsvare til rådighed. Forsikringen
kompenserer ikke for
eventuelle lange reparationstider og en lang reparationstid medfører
ikke at
varen totalskades."

/Bacher


moffen (30-10-2007)
Kommentar
Fra : moffen


Dato : 30-10-07 14:17

On 30 Okt., 13:56, Codexx <jensbac...@hotmail.com> wrote:
> On 30 Okt., 13:31, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
>
> > Hej.
>
> > Jeg har en bærbar til reparation på 5 uge. Fejlen er fundet for flere
> > uger siden (ødelagt skærm), men nu venter sagsbehandlingen
> > tilsyndeladende fra forsikringsselskabet, da de ikke ved om de vil
> > godkende reparationstilbudet. Har jeg nogen rettigheder?
>
> Hvad står i forsikringbetingelserne?
>
> I de nye Merlin-forsikringer kan du eks. læse følgende:
>
> "10. Ved forsikringsreparationer er forsikringsgiver ikke forpligtet
> til at stille en erstatningsvare til rådighed. Forsikringen
> kompenserer ikke for
> eventuelle lange reparationstider og en lang reparationstid medfører
> ikke at
> varen totalskades."
>
> /Bacher

Der står desværre ikke noget om nogen af delene i
forsikringsbetingelserne. Men på reparationssedlen fra Føtex, står der
at reparationer opbevares i op til en måned.


Codexx (30-10-2007)
Kommentar
Fra : Codexx


Dato : 30-10-07 14:42

On 30 Okt., 14:17, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
> On 30 Okt., 13:56, Codexx <jensbac...@hotmail.com> wrote:
>
>
>
>
>
> > On 30 Okt., 13:31, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
>
> > > Hej.
>
> > > Jeg har en bærbar til reparation på 5 uge. Fejlen er fundet for flere
> > > uger siden (ødelagt skærm), men nu venter sagsbehandlingen
> > > tilsyndeladende fra forsikringsselskabet, da de ikke ved om de vil
> > > godkende reparationstilbudet. Har jeg nogen rettigheder?
>
> > Hvad står i forsikringbetingelserne?
>
> > I de nye Merlin-forsikringer kan du eks. læse følgende:
>
> > "10. Ved forsikringsreparationer er forsikringsgiver ikke forpligtet
> > til at stille en erstatningsvare til rådighed. Forsikringen
> > kompenserer ikke for
> > eventuelle lange reparationstider og en lang reparationstid medfører
> > ikke at
> > varen totalskades."
>
> > /Bacher
>
> Der står desværre ikke noget om nogen af delene i
> forsikringsbetingelserne.

Ok, det stiller dig kun bedre. Jeg vil som udgangspunkt mene at du må
være berettiget til at forlange at maskinen erklæres "totalskadet", så
du istedet får kontanterstatning eller et tilsvarende produkt.

Send et brev eller e-mail til forsikringsselskabet, hvor du kræver at
de opfylder dit krav inden 1 uge. Derefter må næste skridt være
Forsikringsankenævnet.

> Men på reparationssedlen fra Føtex, står der
> at reparationer opbevares i op til en måned.- Skjul tekst i anførselstegn -

Det vedrører en anden problemstilling.

/Bacher


moffen (31-10-2007)
Kommentar
Fra : moffen


Dato : 31-10-07 20:28

On 30 Okt., 14:41, Codexx <jensbac...@hotmail.com> wrote:
> On 30 Okt., 14:17, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
>
>
>
>
>
>
>
> > On 30 Okt., 13:56, Codexx <jensbac...@hotmail.com> wrote:
>
> > > On 30 Okt., 13:31, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
>
> > > > Hej.
>
> > > > Jeg har en bærbar til reparation på 5 uge. Fejlen er fundet for flere
> > > > uger siden (ødelagt skærm), men nu venter sagsbehandlingen
> > > > tilsyndeladende fra forsikringsselskabet, da de ikke ved om de vil
> > > > godkende reparationstilbudet. Har jeg nogen rettigheder?
>
> > > Hvad står i forsikringbetingelserne?
>
> > > I de nye Merlin-forsikringer kan du eks. læse følgende:
>
> > > "10. Ved forsikringsreparationer er forsikringsgiver ikke forpligtet
> > > til at stille en erstatningsvare til rådighed. Forsikringen
> > > kompenserer ikke for
> > > eventuelle lange reparationstider og en lang reparationstid medfører
> > > ikke at
> > > varen totalskades."
>
> > > /Bacher
>
> > Der står desværre ikke noget om nogen af delene i
> > forsikringsbetingelserne.
>
> Ok, det stiller dig kun bedre. Jeg vil som udgangspunkt mene at du må
> være berettiget til at forlange at maskinen erklæres "totalskadet", så
> du istedet får kontanterstatning eller et tilsvarende produkt.
>
> Send et brev eller e-mail til forsikringsselskabet, hvor du kræver at
> de opfylder dit krav inden 1 uge. Derefter må næste skridt være
> Forsikringsankenævnet.
>
> > Men på reparationssedlen fra Føtex, står der
> > at reparationer opbevares i op til en måned.- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> Det vedrører en anden problemstilling.
>
> /Bacher

Tak for svaret. Hvis der ikke snart sker noget, dvs. indenfor de næste
par dage, så vil jeg gøre brug af dine råd om e-mailen.
Jeg var endnu engang i butikken idag, og fik et nyt svar om at
maskinen havde været sendt tilbage til Føtex fra værkstedet, da de
ikke mente det var en sag for dem, men Føtex sendte for 14 dage siden
maskinen tilbage igen. Er det så ikke Føtex der står med problemet? og
dem der skal klages over?


Codexx (31-10-2007)
Kommentar
Fra : Codexx


Dato : 31-10-07 22:33

On 31 Okt., 20:28, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
> On 30 Okt., 14:41, Codexx <jensbac...@hotmail.com> wrote:
>
>
>
>
>
> > On 30 Okt., 14:17, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
>
> > > On 30 Okt., 13:56, Codexx <jensbac...@hotmail.com> wrote:
>
> > > > On 30 Okt., 13:31, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
>
> > > > > Hej.
>
> > > > > Jeg har en bærbar til reparation på 5 uge. Fejlen er fundet for flere
> > > > > uger siden (ødelagt skærm), men nu venter sagsbehandlingen
> > > > > tilsyndeladende fra forsikringsselskabet, da de ikke ved om de vil
> > > > > godkende reparationstilbudet. Har jeg nogen rettigheder?
>
> > > > Hvad står i forsikringbetingelserne?
>
> > > > I de nye Merlin-forsikringer kan du eks. læse følgende:
>
> > > > "10. Ved forsikringsreparationer er forsikringsgiver ikke forpligtet
> > > > til at stille en erstatningsvare til rådighed. Forsikringen
> > > > kompenserer ikke for
> > > > eventuelle lange reparationstider og en lang reparationstid medfører
> > > > ikke at
> > > > varen totalskades."
>
> > > > /Bacher
>
> > > Der står desværre ikke noget om nogen af delene i
> > > forsikringsbetingelserne.
>
> > Ok, det stiller dig kun bedre. Jeg vil som udgangspunkt mene at du må
> > være berettiget til at forlange at maskinen erklæres "totalskadet", så
> > du istedet får kontanterstatning eller et tilsvarende produkt.
>
> > Send et brev eller e-mail til forsikringsselskabet, hvor du kræver at
> > de opfylder dit krav inden 1 uge. Derefter må næste skridt være
> > Forsikringsankenævnet.
>
> > > Men på reparationssedlen fra Føtex, står der
> > > at reparationer opbevares i op til en måned.- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> > Det vedrører en anden problemstilling.
>
> > /Bacher
>
> Tak for svaret. Hvis der ikke snart sker noget, dvs. indenfor de næste
> par dage, så vil jeg gøre brug af dine råd om e-mailen.
> Jeg var endnu engang i butikken idag, og fik et nyt svar om at
> maskinen havde været sendt tilbage til Føtex fra værkstedet, da de
> ikke mente det var en sag for dem, men Føtex sendte for 14 dage siden
> maskinen tilbage igen. Er det så ikke Føtex der står med problemet? og
> dem der skal klages over?- Skjul tekst i anførselstegn -

Du skal uanset hvem der klokker i det kun rette dit krav mod
forsikringsselskabet, som er dem du har en aftale med.

/Bacher


moffen (05-11-2007)
Kommentar
Fra : moffen


Dato : 05-11-07 13:04

On 31 Okt., 22:33, Codexx <jensbac...@hotmail.com> wrote:
> On 31 Okt., 20:28, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
>
>
>
> > On 30 Okt., 14:41, Codexx <jensbac...@hotmail.com> wrote:
>
> > > On 30 Okt., 14:17, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
>
> > > > On 30 Okt., 13:56, Codexx <jensbac...@hotmail.com> wrote:
>
> > > > > On 30 Okt., 13:31, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
>
> > > > > > Hej.
>
> > > > > > Jeg har en bærbar til reparation på 5 uge. Fejlen er fundet for flere
> > > > > > uger siden (ødelagt skærm), men nu venter sagsbehandlingen
> > > > > > tilsyndeladende fra forsikringsselskabet, da de ikke ved om de vil
> > > > > > godkende reparationstilbudet. Har jeg nogen rettigheder?
>
> > > > > Hvad står i forsikringbetingelserne?
>
> > > > > I de nye Merlin-forsikringer kan du eks. læse følgende:
>
> > > > > "10. Ved forsikringsreparationer er forsikringsgiver ikke forpligtet
> > > > > til at stille en erstatningsvare til rådighed. Forsikringen
> > > > > kompenserer ikke for
> > > > > eventuelle lange reparationstider og en lang reparationstid medfører
> > > > > ikke at
> > > > > varen totalskades."
>
> > > > > /Bacher
>
> > > > Der står desværre ikke noget om nogen af delene i
> > > > forsikringsbetingelserne.
>
> > > Ok, det stiller dig kun bedre. Jeg vil som udgangspunkt mene at du må
> > > være berettiget til at forlange at maskinen erklæres "totalskadet", så
> > > du istedet får kontanterstatning eller et tilsvarende produkt.
>
> > > Send et brev eller e-mail til forsikringsselskabet, hvor du kræver at
> > > de opfylder dit krav inden 1 uge. Derefter må næste skridt være
> > > Forsikringsankenævnet.
>
> > > > Men på reparationssedlen fra Føtex, står der
> > > > at reparationer opbevares i op til en måned.- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> > > Det vedrører en anden problemstilling.
>
> > > /Bacher
>
> > Tak for svaret. Hvis der ikke snart sker noget, dvs. indenfor de næste
> > par dage, så vil jeg gøre brug af dine råd om e-mailen.
> > Jeg var endnu engang i butikken idag, og fik et nyt svar om at
> > maskinen havde været sendt tilbage til Føtex fra værkstedet, da de
> > ikke mente det var en sag for dem, men Føtex sendte for 14 dage siden
> > maskinen tilbage igen. Er det så ikke Føtex der står med problemet? og
> > dem der skal klages over?- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> Du skal uanset hvem der klokker i det kun rette dit krav mod
> forsikringsselskabet, som er dem du har en aftale med.
>
> /Bacher

Forsikringen er jo købt igennem Føtex, og forsikringsselskabet skriver
at det er butikken jeg skal rette henvendelse til. Men så er
"Ankeklagenævnet for Forsikring" vel ikke det rigtige sted at klage?
Jeg har iøvrigt sendt en klage til en Føtex e-mail, så nu må jeg se om
der sker noget på den linie.


moffen (07-11-2007)
Kommentar
Fra : moffen


Dato : 07-11-07 22:42

On 5 Nov., 13:03, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
> On 31 Okt., 22:33, Codexx <jensbac...@hotmail.com> wrote:
>
>
>
> > On 31 Okt., 20:28, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
>
> > > On 30 Okt., 14:41, Codexx <jensbac...@hotmail.com> wrote:
>
> > > > On 30 Okt., 14:17, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
>
> > > > > On 30 Okt., 13:56, Codexx <jensbac...@hotmail.com> wrote:
>
> > > > > > On 30 Okt., 13:31, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
>
> > > > > > > Hej.
>
> > > > > > > Jeg har en bærbar til reparation på 5 uge. Fejlen er fundet for flere
> > > > > > > uger siden (ødelagt skærm), men nu venter sagsbehandlingen
> > > > > > > tilsyndeladende fra forsikringsselskabet, da de ikke ved om de vil
> > > > > > > godkende reparationstilbudet. Har jeg nogen rettigheder?
>
> > > > > > Hvad står i forsikringbetingelserne?
>
> > > > > > I de nye Merlin-forsikringer kan du eks. læse følgende:
>
> > > > > > "10. Ved forsikringsreparationer er forsikringsgiver ikke forpligtet
> > > > > > til at stille en erstatningsvare til rådighed. Forsikringen
> > > > > > kompenserer ikke for
> > > > > > eventuelle lange reparationstider og en lang reparationstid medfører
> > > > > > ikke at
> > > > > > varen totalskades."
>
> > > > > > /Bacher
>
> > > > > Der står desværre ikke noget om nogen af delene i
> > > > > forsikringsbetingelserne.
>
> > > > Ok, det stiller dig kun bedre. Jeg vil som udgangspunkt mene at du må
> > > > være berettiget til at forlange at maskinen erklæres "totalskadet", så
> > > > du istedet får kontanterstatning eller et tilsvarende produkt.
>
> > > > Send et brev eller e-mail til forsikringsselskabet, hvor du kræver at
> > > > de opfylder dit krav inden 1 uge. Derefter må næste skridt være
> > > > Forsikringsankenævnet.
>
> > > > > Men på reparationssedlen fra Føtex, står der
> > > > > at reparationer opbevares i op til en måned.- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> > > > Det vedrører en anden problemstilling.
>
> > > > /Bacher
>
> > > Tak for svaret. Hvis der ikke snart sker noget, dvs. indenfor de næste
> > > par dage, så vil jeg gøre brug af dine råd om e-mailen.
> > > Jeg var endnu engang i butikken idag, og fik et nyt svar om at
> > > maskinen havde været sendt tilbage til Føtex fra værkstedet, da de
> > > ikke mente det var en sag for dem, men Føtex sendte for 14 dage siden
> > > maskinen tilbage igen. Er det så ikke Føtex der står med problemet? og
> > > dem der skal klages over?- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> > Du skal uanset hvem der klokker i det kun rette dit krav mod
> > forsikringsselskabet, som er dem du har en aftale med.
>
> > /Bacher
>
> Forsikringen er jo købt igennem Føtex, og forsikringsselskabet skriver
> at det er butikken jeg skal rette henvendelse til. Men så er
> "Ankeklagenævnet for Forsikring" vel ikke det rigtige sted at klage?
> Jeg har iøvrigt sendt en klage til en Føtex e-mail, så nu må jeg se om
> der sker noget på den linie.

Sagen er ikke aktuel mere. Jeg er blevet lovet en ny bærbar nu, så det
ser ud til at klagen har virket. Tak for hjælpen.


Codexx (07-11-2007)
Kommentar
Fra : Codexx


Dato : 07-11-07 23:17

On 7 Nov., 22:41, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
> On 5 Nov., 13:03, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
>
>
>
>
>
> > On 31 Okt., 22:33, Codexx <jensbac...@hotmail.com> wrote:
>
> > > On 31 Okt., 20:28, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
>
> > > > On 30 Okt., 14:41, Codexx <jensbac...@hotmail.com> wrote:
>
> > > > > On 30 Okt., 14:17, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
>
> > > > > > On 30 Okt., 13:56, Codexx <jensbac...@hotmail.com> wrote:
>
> > > > > > > On 30 Okt., 13:31, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
>
> > > > > > > > Hej.
>
> > > > > > > > Jeg har en bærbar til reparation på 5 uge. Fejlen er fundet for flere
> > > > > > > > uger siden (ødelagt skærm), men nu venter sagsbehandlingen
> > > > > > > > tilsyndeladende fra forsikringsselskabet, da de ikke ved om de vil
> > > > > > > > godkende reparationstilbudet. Har jeg nogen rettigheder?
>
> > > > > > > Hvad står i forsikringbetingelserne?
>
> > > > > > > I de nye Merlin-forsikringer kan du eks. læse følgende:
>
> > > > > > > "10. Ved forsikringsreparationer er forsikringsgiver ikke forpligtet
> > > > > > > til at stille en erstatningsvare til rådighed. Forsikringen
> > > > > > > kompenserer ikke for
> > > > > > > eventuelle lange reparationstider og en lang reparationstid medfører
> > > > > > > ikke at
> > > > > > > varen totalskades."
>
> > > > > > > /Bacher
>
> > > > > > Der står desværre ikke noget om nogen af delene i
> > > > > > forsikringsbetingelserne.
>
> > > > > Ok, det stiller dig kun bedre. Jeg vil som udgangspunkt mene at du må
> > > > > være berettiget til at forlange at maskinen erklæres "totalskadet", så
> > > > > du istedet får kontanterstatning eller et tilsvarende produkt.
>
> > > > > Send et brev eller e-mail til forsikringsselskabet, hvor du kræver at
> > > > > de opfylder dit krav inden 1 uge. Derefter må næste skridt være
> > > > > Forsikringsankenævnet.
>
> > > > > > Men på reparationssedlen fra Føtex, står der
> > > > > > at reparationer opbevares i op til en måned.- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> > > > > Det vedrører en anden problemstilling.
>
> > > > > /Bacher
>
> > > > Tak for svaret. Hvis der ikke snart sker noget, dvs. indenfor de næste
> > > > par dage, så vil jeg gøre brug af dine råd om e-mailen.
> > > > Jeg var endnu engang i butikken idag, og fik et nyt svar om at
> > > > maskinen havde været sendt tilbage til Føtex fra værkstedet, da de
> > > > ikke mente det var en sag for dem, men Føtex sendte for 14 dage siden
> > > > maskinen tilbage igen. Er det så ikke Føtex der står med problemet? og
> > > > dem der skal klages over?- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> > > Du skal uanset hvem der klokker i det kun rette dit krav mod
> > > forsikringsselskabet, som er dem du har en aftale med.
>
> > > /Bacher
>
> > Forsikringen er jo købt igennem Føtex, og forsikringsselskabet skriver
> > at det er butikken jeg skal rette henvendelse til. Men så er
> > "Ankeklagenævnet for Forsikring" vel ikke det rigtige sted at klage?
> > Jeg har iøvrigt sendt en klage til en Føtex e-mail, så nu må jeg se om
> > der sker noget på den linie.
>
> Sagen er ikke aktuel mere. Jeg er blevet lovet en ny bærbar nu, så det
> ser ud til at klagen har virket. Tak for hjælpen.- Skjul tekst i anførselstegn -

Af nysgerrighed må jeg lige høre hvilket beløb du har fået til en ny
bærbar? Nyprisen på den forrige, eller et skønsmæssigt beløb, der
skulle svare til nutidsværdien af den forrige computer? Eller vælger
butikken er bærbar?

/Bacher


moffen (07-11-2007)
Kommentar
Fra : moffen


Dato : 07-11-07 23:26

On 7 Nov., 23:17, Codexx <jensbac...@hotmail.com> wrote:
> On 7 Nov., 22:41, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
>
>
>
> > On 5 Nov., 13:03, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
>
> > > On 31 Okt., 22:33, Codexx <jensbac...@hotmail.com> wrote:
>
> > > > On 31 Okt., 20:28, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
>
> > > > > On 30 Okt., 14:41, Codexx <jensbac...@hotmail.com> wrote:
>
> > > > > > On 30 Okt., 14:17, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
>
> > > > > > > On 30 Okt., 13:56, Codexx <jensbac...@hotmail.com> wrote:
>
> > > > > > > > On 30 Okt., 13:31, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
>
> > > > > > > > > Hej.
>
> > > > > > > > > Jeg har en bærbar til reparation på 5 uge. Fejlen er fundet for flere
> > > > > > > > > uger siden (ødelagt skærm), men nu venter sagsbehandlingen
> > > > > > > > > tilsyndeladende fra forsikringsselskabet, da de ikke ved om de vil
> > > > > > > > > godkende reparationstilbudet. Har jeg nogen rettigheder?
>
> > > > > > > > Hvad står i forsikringbetingelserne?
>
> > > > > > > > I de nye Merlin-forsikringer kan du eks. læse følgende:
>
> > > > > > > > "10. Ved forsikringsreparationer er forsikringsgiver ikke forpligtet
> > > > > > > > til at stille en erstatningsvare til rådighed. Forsikringen
> > > > > > > > kompenserer ikke for
> > > > > > > > eventuelle lange reparationstider og en lang reparationstid medfører
> > > > > > > > ikke at
> > > > > > > > varen totalskades."
>
> > > > > > > > /Bacher
>
> > > > > > > Der står desværre ikke noget om nogen af delene i
> > > > > > > forsikringsbetingelserne.
>
> > > > > > Ok, det stiller dig kun bedre. Jeg vil som udgangspunkt mene at du må
> > > > > > være berettiget til at forlange at maskinen erklæres "totalskadet", så
> > > > > > du istedet får kontanterstatning eller et tilsvarende produkt.
>
> > > > > > Send et brev eller e-mail til forsikringsselskabet, hvor du kræver at
> > > > > > de opfylder dit krav inden 1 uge. Derefter må næste skridt være
> > > > > > Forsikringsankenævnet.
>
> > > > > > > Men på reparationssedlen fra Føtex, står der
> > > > > > > at reparationer opbevares i op til en måned.- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> > > > > > Det vedrører en anden problemstilling.
>
> > > > > > /Bacher
>
> > > > > Tak for svaret. Hvis der ikke snart sker noget, dvs. indenfor de næste
> > > > > par dage, så vil jeg gøre brug af dine råd om e-mailen.
> > > > > Jeg var endnu engang i butikken idag, og fik et nyt svar om at
> > > > > maskinen havde været sendt tilbage til Føtex fra værkstedet, da de
> > > > > ikke mente det var en sag for dem, men Føtex sendte for 14 dage siden
> > > > > maskinen tilbage igen. Er det så ikke Føtex der står med problemet? og
> > > > > dem der skal klages over?- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> > > > Du skal uanset hvem der klokker i det kun rette dit krav mod
> > > > forsikringsselskabet, som er dem du har en aftale med.
>
> > > > /Bacher
>
> > > Forsikringen er jo købt igennem Føtex, og forsikringsselskabet skriver
> > > at det er butikken jeg skal rette henvendelse til. Men så er
> > > "Ankeklagenævnet for Forsikring" vel ikke det rigtige sted at klage?
> > > Jeg har iøvrigt sendt en klage til en Føtex e-mail, så nu må jeg se om
> > > der sker noget på den linie.
>
> > Sagen er ikke aktuel mere. Jeg er blevet lovet en ny bærbar nu, så det
> > ser ud til at klagen har virket. Tak for hjælpen.- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> Af nysgerrighed må jeg lige høre hvilket beløb du har fået til en ny
> bærbar? Nyprisen på den forrige, eller et skønsmæssigt beløb, der
> skulle svare til nutidsværdien af den forrige computer? Eller vælger
> butikken er bærbar?
>
> /Bacher

Ved det faktisk ikke endnu, men imorgen skal jeg gerne blive klogere
på det. Jeg fik bare at vide at det var en med samme processor, lidt
flere ram og en større harddisk, men for en lille nørd som mig er der
flere ting der betyder noget. Tror bare at jeg tager imod maskinen,
tager et kig på specifikationerne herhjemme og kan give dig et svar
derefter.


moffen (08-11-2007)
Kommentar
Fra : moffen


Dato : 08-11-07 14:57

On 7 Nov., 23:17, Codexx <jensbac...@hotmail.com> wrote:
> On 7 Nov., 22:41, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
>
>
>
> > On 5 Nov., 13:03, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
>
> > > On 31 Okt., 22:33, Codexx <jensbac...@hotmail.com> wrote:
>
> > > > On 31 Okt., 20:28, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
>
> > > > > On 30 Okt., 14:41, Codexx <jensbac...@hotmail.com> wrote:
>
> > > > > > On 30 Okt., 14:17, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
>
> > > > > > > On 30 Okt., 13:56, Codexx <jensbac...@hotmail.com> wrote:
>
> > > > > > > > On 30 Okt., 13:31, moffen <ste...@gmail.com> wrote:
>
> > > > > > > > > Hej.
>
> > > > > > > > > Jeg har en bærbar til reparation på 5 uge. Fejlen er fundet for flere
> > > > > > > > > uger siden (ødelagt skærm), men nu venter sagsbehandlingen
> > > > > > > > > tilsyndeladende fra forsikringsselskabet, da de ikke ved om de vil
> > > > > > > > > godkende reparationstilbudet. Har jeg nogen rettigheder?
>
> > > > > > > > Hvad står i forsikringbetingelserne?
>
> > > > > > > > I de nye Merlin-forsikringer kan du eks. læse følgende:
>
> > > > > > > > "10. Ved forsikringsreparationer er forsikringsgiver ikke forpligtet
> > > > > > > > til at stille en erstatningsvare til rådighed. Forsikringen
> > > > > > > > kompenserer ikke for
> > > > > > > > eventuelle lange reparationstider og en lang reparationstid medfører
> > > > > > > > ikke at
> > > > > > > > varen totalskades."
>
> > > > > > > > /Bacher
>
> > > > > > > Der står desværre ikke noget om nogen af delene i
> > > > > > > forsikringsbetingelserne.
>
> > > > > > Ok, det stiller dig kun bedre. Jeg vil som udgangspunkt mene at du må
> > > > > > være berettiget til at forlange at maskinen erklæres "totalskadet", så
> > > > > > du istedet får kontanterstatning eller et tilsvarende produkt.
>
> > > > > > Send et brev eller e-mail til forsikringsselskabet, hvor du kræver at
> > > > > > de opfylder dit krav inden 1 uge. Derefter må næste skridt være
> > > > > > Forsikringsankenævnet.
>
> > > > > > > Men på reparationssedlen fra Føtex, står der
> > > > > > > at reparationer opbevares i op til en måned.- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> > > > > > Det vedrører en anden problemstilling.
>
> > > > > > /Bacher
>
> > > > > Tak for svaret. Hvis der ikke snart sker noget, dvs. indenfor de næste
> > > > > par dage, så vil jeg gøre brug af dine råd om e-mailen.
> > > > > Jeg var endnu engang i butikken idag, og fik et nyt svar om at
> > > > > maskinen havde været sendt tilbage til Føtex fra værkstedet, da de
> > > > > ikke mente det var en sag for dem, men Føtex sendte for 14 dage siden
> > > > > maskinen tilbage igen. Er det så ikke Føtex der står med problemet? og
> > > > > dem der skal klages over?- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> > > > Du skal uanset hvem der klokker i det kun rette dit krav mod
> > > > forsikringsselskabet, som er dem du har en aftale med.
>
> > > > /Bacher
>
> > > Forsikringen er jo købt igennem Føtex, og forsikringsselskabet skriver
> > > at det er butikken jeg skal rette henvendelse til. Men så er
> > > "Ankeklagenævnet for Forsikring" vel ikke det rigtige sted at klage?
> > > Jeg har iøvrigt sendt en klage til en Føtex e-mail, så nu må jeg se om
> > > der sker noget på den linie.
>
> > Sagen er ikke aktuel mere. Jeg er blevet lovet en ny bærbar nu, så det
> > ser ud til at klagen har virket. Tak for hjælpen.- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> Af nysgerrighed må jeg lige høre hvilket beløb du har fået til en ny
> bærbar? Nyprisen på den forrige, eller et skønsmæssigt beløb, der
> skulle svare til nutidsværdien af den forrige computer? Eller vælger
> butikken er bærbar?
>
> /Bacher

Butikken valgte en HP bærbar til mig. Prisen på den nye er 5999 kr.,
hvorimod jeg gav 9999 kr. for den gamle. Grafikkortet er vidst lidt
dårligere, da det er integreret, og der er heller intet tv-kort.. Der
er lidt flere ram og en større harddisk i. Jeg går udfra at de har
brugt betingelsen i mine papirer: "Forsikringen erstatter med et nyt
eller tilsvarende apperat - til højst oprindeligt betalt købspris -
eller reparation hos købsforretningen. Forsikringen udbetaler ikke
kontant erstatning."

Jeg er fint tilfreds med en ny bærbar, på trods af at den nye er sat
til 4000 kr. mindre, det er så bare ærgeligt.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste