Udtrædelse af firma/rettigheder.
Fra : bai

Dato : 30-10-07 02:05

Hej gruppe.
Ved ikke om det her er den rigtige gruppe at spørge i?
Jeg har med en kammerat for ca 2 år siden startet et lille
firma(hobby) op som et I/S, men er raget uklar med ham for ca 3
måneder siden. Aftalen var så at revisoren skulle fordele div aktiver
i firmaet mellem os, det skal her indskydes at revisoren er en
personlig ven af min tideliger makker, men nu har jeg efterhånden
ventet i ca 3 månder uden at der er sket noget.

Jeg har på firmaets adresse(hans addresse) nogen personlige effeketer
stående, bla værktøj, tøj osv. jeg går ud fra at jeg kan kræve disse
ting udleveret. Hvordan/hvad kan jeg gøre gældende over for ham. er
det gennem en advokat eller hvordan griber jeg det hele an.

Fra : Klaus H

Dato : 30-10-07 07:09

"bai" <bai@findmail.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hvis du ikke mener dig i stand til at tale med ham, så start med t sende ham
et brev, hvor du beder om at kunne afhente de specifikke genstande.
Er genstandene uomtvisteligt dine, har han vel ingen betænkeligheder ved at
udlevere dem.
Reager så videre ud fra hans reaktion på din henvendelse.

Klaus H

Fra : bai

Dato : 30-10-07 09:51

> [...]
> udlevere dem.
> Reager så videre ud fra hans reaktion på din henvendelse.

Jeg har sent 4-5 mails, og han har modtaget dem, men ikke rigtig noget
svar, og tror ikek rigtig på at det ændre ret meget at sende ham et
brev. Hvad er næste skridt og hvad er rimelig tid at give ham til at
gøre aktiver osv op i firmaet.
Genstandende er helt uden tvivl mine, der er slet ikke noget at snakke
om.

mvh Bai

Fra : alexbo

Dato : 30-10-07 10:29

"bai" skrev

> [...]

>ting udleveret. Hvordan/hvad kan jeg gøre gældende over for ham. er
>det gennem en advokat eller hvordan griber jeg det hele an.

Du skal først og fremmest få det firma lukket, du hæfter personligt for hvad
din kammerat kan finde på at lave i firmaet's regi.

Tag fat i revisoren og spørg om hvad der foregår, sig du har nogle
personlige effekter som du ønsker udleveret.
Luk firmaet på webreg.
Kør ud til kammeraten for at hente dine ting.

http://www.webreg-portal.dk/home.asp?Context=MenuItem&ContentID=109&Menu1MenuItemID=11

mvh
Alex Christensen