Udbetale løn i dec 07 for timer arbejdet ~
Fra : JL

Dato : 26-10-07 22:11

I forbindelse med mine studier har jeg mulighed for at arbejde en del i
januar måned da studierne først starter igen til februar. Er der noget
ulovligt i at min arbejdsgiver udbetaler mig løn i december måned, for timer
jeg rent faktisk først arbejder i januar 2008?

For at lægge kortene på bordet, er det fordi mit fribeløb (det beløb man må
tjene ved siden af SU) i år, er en del større end det vil være næste år. Da
man ikke kan "overføre" resten af fribeløbet fra i år, til næste år, ville
jeg gerne lave denne lille finde således at indkomsten tæller som indkomst i
år 2007 fremfor 2008.

Hvis det er ulovligt agter jeg selvfølgelig ikke at gøre det.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-10-07 22:40

JL wrote:

> [...]
> noget ulovligt i at min arbejdsgiver udbetaler mig løn i december
> måned, for timer jeg rent faktisk først arbejder i januar 2008?

Jeg vil tro firmaets revisor vil få en prop
Prøv evt at høre i dk.erhverv

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 26-10-07 23:15

On Fri, 26 Oct 2007 23:10:38 +0200, "JL" <invalid@invalid.dk.invalid>
wrote:

> [...]
>år 2007 fremfor 2008.
>
>Hvis det er ulovligt agter jeg selvfølgelig ikke at gøre det.
Hvis man er lidt kreativ med opsparing/afspasering kan man:
"Arbejde" X antaltimer i december og skrive dem som afspasering.
Afspaseringskontoen går i minus.

Når man så arbejder i 2008 kaldes det opsparing og afspaseringskontoen
går i 0.

/Hans

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-10-07 09:26

JL skrev den 26-10-2007 23:10:
> [...]
> som indkomst i år 2007 fremfor 2008.
>
> Hvis det er ulovligt agter jeg selvfølgelig ikke at gøre det.

Udgangspunktet er, at man bliver beskattet i det år man får pengene
udbetalt.
Rent skattemæssigt vil du som udgangspunkt ikke få nogen problemer.
SU-reglerne opgør - svjh - også indkomsten for indkomståret og ikke er
interesseret i vagtplaner, der viser de faktisk erlagte timer.

(i tilfælde af, at de mistænker dig for snyd, så kan det komme andre
boller på suppen. Jeg kender desværre ikker SUs krav og muligheder i
sådanne undersøgelser)

Derudover er det aftalefrihed til, at man må være forudbetalt med hensyn
til løn fx du får lønnen sidste hverdag i december 2007 og dermed bliver
du beskattet i 2007.

Hvorfor vælger du ikke bare et klip fra og gemmer klippet til den dag du
måtte blive forsinket? eller hæver dobbelklip i dit sidste studieår, så
du ikke behøver at arbejde?

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til