Klage over teleudbyder.
Fra : Ukendt

Dato : 24-10-07 16:27

Hej

Jeg er kommet ud i noget rod med et teleselskab i forbindelse med
internet og IP-telefoni.
Er der nogen steder, hvor man kan klage over deres opførsel (falsk
markedsføring,opkrævning af div. gebyr osv.) - evt. hjælpe mig med at få
penge retur ?

Jeg skriver min historie herunder - den er lang, så derfor har jeg
skrevet mit spørgsmål først.

Mvh
Martin

En dag jeg besøger TDC hjemmeside, opdager jeg deres Bredbånd city produkt.
Det vækker min interresse, da jeg gerne vil have en 15/1 mbit adsl
forbindelse med ip-telefoni.
Prisen er billig, men da jeg vælger deres største linie, skal jeg betale
et gebyr på 199 kr. Dette gebyr gælder ikke for 8/½mbit linien, men nu
vil jeg jo gerne have den store.
Jeg bestiller så deres produkt online, som er en 15/1mbit adsl linie med
ip - telefoni.

Jeg modtager så min ordrebekræfttigelse, hvorpå prisen for oprettelsen
er 199kr + 49 kr i forsendelse.

Jeg modtager lidt senere så nogle papir, som der skal udfyldes bla.
vedr. min opsigelse hos cybercity ( har adsl og ip-telefoni hos dem på
det tidspunkt).
Jeg udfylder papirene, men falder over et punkt på et af de mange papir.
Der står at prisen for oprettelse af bredbåndstelefoni koster 950 kr.
Da jeg på intet tidspunkt under bestillingen er blevet underrettet om
dette, og at det ikke er nævnt i min ordrebekræftigelse, bliver jeg lidt
bekymret.
En af mine kolegaer havde før mig lige lavet samme skift fra CC til TDC
også med bredbånd og ip telefoni.jeg spørger ham om han skulle betale de
950 kr. Han sagde, at han også var blevet forvirret ang. de 950 kr. men
han havde ringet ind til TDC, og havde fået fortalt at det var en fejl,
og at han ikke skulle betale de 950 kr..
Jeg ånder lettet op, og følger hans eksempel - jeg ringer til TDC
kundeservice og spørger til de 950 kr. desværre har jeg fået en knap så
kompetent medarbejder i røret, hun aner ikke hvad jeg snakker om, og
stiller mig om til teknik og support.Hos teknik og support aner de ikke
hvad jeg snakker om, og henvisser mig retur til kundeservice. Da jeg
ikke er intereseret i at evt. snakke med samme inkompetente medarbejder,
vælger jeg at afslutte samtallen der.
Jeg ringer så et par dage senere til kundeservice og spørger til de
nævnte 950 kr. og citere dem fra brevet. Medarbejderen siger, at dem
skal jeg ikke betale, og han undres over, hvorfor de står i brevet.

Så nu har jeg da det på det rene troede jeg, og dagen hvorpå mit nye
internet skulle træde ikraft kom. Da jeg dagen før ikraftdatoen kommer
hjem fra job (kl 22:00), havde jeg håbet, at der var en pakke til mig
fra TDC med mit nye udstyr, men der var intet.
Nå næste dag, hvor mit net skulle virke ringer jeg så til TDC for at
rykke efter mit udstyr.
Kvinden jeg snakker med i kundeservice, orientere mig om, at jeg altså
ikke har bestilt bredbånd city hos dem. Jeg fortæller hende så om, at
jeg både har fået ordre bekræftigelse, og overflyttelses papir fra dem.
Men hun er ikke til at snakke med, hun siger, at jeg står til at få
oprettet en linie til 950 kr.
Jeg gør det klart for hende, at det er meget muligt, men det er ikke
hvad jeg har bestilt, så bliver hun sur, og siger at nu skal hun nok
bestille bredbånd city til mig, men med den linie som de lige har
oprettet til mig, så skal den konverteres, og det koster så 499kr. som
jeg skal betale.
Da jeg bruger mit internet meget, så vælger jeg at indvilge i hendes
krav, dog under protest, da det er TDC der har lavet fejlen.
Aftalen afsluttes,men da jeg føler mig totalt røvrendt af TDC vælger jeg
senere på dagen at ringe tilbage, Kvinden jeg snakker med kan godt se,
at det er noget møg, og hun fjerner regningen.
Jeg får igen et brev fra TDC vedr. datoen hvor mit adsl træder i kraft.
Jeg for mit grej med posten, og tilslutter det på den nævnte dato.Sikke
noget møj, jeg taber forbindelsen konstant, så jeg ringer til support
med min mobiltelefon , da mit ip telefoni er fyldt med støj.
Support konkluderer at mit udstyr er ok, og at det er hos dem problemmet
ligger - jeg for en dato for et teknikkerbesøg.
Da dagen for teknikkerbesøget oprinder, bliver jeg ringet op af
teknikkeren, han er ude på centrallen, og har fundet ud af, at den ene
ledning på mit kabel ikke var forbundet.
Han forbinder den, og alt støj fra min ip telefon er væk, og internettet
virker umidelbart, vi raskmelder linien, og jeg begynder med at bruge
nettet.
Jeg starter selvf. med et par hastighedstest da 15mbit er - for mig- en
vild forbindelse.
Kører 2 test på linien, og puf, så virker den ikke mere, telefonen er
også død.
Ringer til support fra min mobil. Kvinden jeg snakker med, kan se at
linien er faldet ud, og at jeg da slet ikke kan køre med den hastighed,
jeg nævner, at TDC selv har lovet, at jeg vil kunne køre 15mbit, og at
det er det vores aftale lyder på.
Hun er ligeglad og drosler mig ned til 8 mbit, og nu virker det nogen
lunde igen både net og telefoni.
Men jeg taber konstant ip addr. og bliver smidt af nettet.
Ringer til support og spørger ind til deres udstyr, og hvorledes vi kan
løse denne fejl.
Men her er ingen hjælp at hente, da jeg har valgt en gøt-det-selv
løsning, så må support ikke snakke med mig med mindre at jeg vil betale
et hamper timepris til dem.

Nå- så kører jeg ud og køber en router i en lokal biks, da en router kan
sættes op til at holde ip addr.
400 kr. må jeg slippe for routeren, men nu virker nettet.
Nu kører det hele så, efter meget bøvl og oceaner af tid med ringen til
TDC.- Troede jeg.
Jeg modtager så en regning på 350 kr. suk - ringer til TDC kundeservice,
for at høre hvor den nu hører hjemme.Det er så en regning for
konverteringen af min telefonlinie ( 499 kr.), den som burde være
slettet, men istedet er der kun givet 149 kr. i rabat. Jeg forklarer så
kundeservice om, at jeg havde fået den regning annuleret.Jeg reder
trådene ud, og får besked på ikke at betale den.

Der går så et par uger, og så virker mit net og telefon ikke.
Ringer til support, der konstatere, at det er en blokade på min linie
pga. en regning.
Ringer til kundeservice for at høre hvad der nu er galt.
Det er regningen på de 350 kr. som jeg ikke har betalt, og derfor er min
linie lukket.
Det var dråben - nu gider jeg ikke mere - jeg er en slået og udmyget
mand - siger jeg nok skal betale den. Spørger så, om jeg ikke kan få
mine 199kr retur, som jeg har betalt for at oprette 15mbit linien. Nu
har jeg jo kun fået 8mbit, som er gratis at oprette.Men nej - nu har jeg
jo allerede fået 149 kr. i rabat på konverteringen, så det kan jeg godt
glemme.Hun vil dog gerne åbne min linie igen i 10 dage, og hvis jeg ikke
betaler inden de 10 dage, så bliver den lukket igen.
Ip-telefonen virker kort tid efter, men nettet forbliver nede.
Næste dag ringer jeg til support, og de åbner så min linie igen.

Her er jeg så nu - føler mig godt taget ved næsen , jeg har en kæmpe
stak papir fra TDC og en stak regninger på produkter jeg ikke har
bestilt, og jeg har selv måtte købe udstyr, for at få nettet til at virke.

I bund og grund har jeg lyst til at annulere mit abonnement.
Det må da kunne gøres, da jeg aldrig har modtaget det produkt, som jeg
bestilt 15/1mbit internet med ip-telefoni.

Mvh
Martin

Fra : BJ

Dato : 24-10-07 16:38

"Martin Jørgensen" <martinfjerndette@heidiogmartin.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> Det må da kunne gøres, da jeg aldrig har modtaget det produkt, som jeg
> bestilt 15/1mbit internet med ip-telefoni.

Du kan jo skrive et brev indeholdende ovennævnte og sende det direkte til
adm. direktør Hr. Jens Alder.

mvh
Bjørn J.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 25-10-07 08:12

> [...]
> Er der nogen steder, hvor man kan klage over deres opførsel (falsk
> markedsføring,opkrævning af div. gebyr osv.) - evt. hjælpe mig med at få

Det må være her:
http://www.teleanke.dk/

En ankesag kræver en skriftlig klage til selskabet og et skriftligt svar fra
dem. Det har de 3 måneder til at komme med.

/Per