>>>>> "Allan" == Allan Soerensen <microtec1@yahoo.com> writes:
Allan> "Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en
Allan> meddelelse
Allan> news:471f3239$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
>> Kunne man måske overtale d'herrer til at blande lidt jura ind i
>> sagen?
>>
>> I forholdet mellem bank og kortindehaver skal banken dække
>> tabet, jvf. Betalingsmiddellovens § 11. Udsteder hæfter i
>> forhold til brugeren for tab som følge af andres uberettigede
>> anvendelse af et betalingsmiddel, medmindre andet følger af
>> stk. 2-6. Brugeren hæfter kun efter stk. 2-6, hvis
>> transaktionen er korrekt registreret og bogført.
Allan> ... men banken henter derefter pengene hos butikken (bemærk
Allan> at det var en "diverse netbutikker"), idet der i den
Allan> indløsningsaftale butikken har indgået med PBS står at
Allan> pengene tilbageføres, hvis der er sket en uretmæssig
Allan> hævning på kortholderens kort. Butikken kommer tilmed til
Allan> at betale et gebyr på 200 Kr.
Allan> Jeg har som ejer af en lille e-shop desværre oplevet det
Allan> selv. En kunde bestilte et produkt. Efterfølgende gør
Allan> kortholderen indsigelse, idet en anden har gjort brug af
Allan> hans kort. PBS trækker derefter betalingen tilbage og
En person som er kendt?
Allan> pålægger mig et gebyr på 200 Kr. for en "uberettiget
Allan> transaktion". Min varer er tabt, betalingen trykket
Allan> tilbage og jeg skal tilmed betale et gebyr på 200 Kr. oven
Allan> i, selv om PBS giver mig ret i at jeg ikke havde nogen
Allan> mulighed for at sikre mig mod at kortet/kort-data skulle
Allan> være stjålne
Så må butikken jo kunne hente pengene hos ham der oprindeligt bestilte
produktet og det kan jo ikke være særligt svært at finde ud af hvem
det er, da han vel normalt er at finde på leveringsadressen for varen?
Best regards
Martin Jørgensen