Hvor bundet er jeg nu til Viasat?
Fra : Bin Larsen

Dato : 22-10-07 04:43

Og så var det, at jeg i telefonen kom til, at sige ja til en af deres
pakkeløsninger. 3 timer senere kom min kone hjem og sagde "nej tak", og jeg
havde da også i mellemtiden ændret mening, da jeg på deres hjemmeside kunne
se, at prisen blev ca. 6500 kr. for det første år.
Jeg ringede nu tilbage - som en naturlig og logisk handling - for at få
annulleret aftalen. Så skulle Viasat, postvæsnet og jeg jo ikke spilde mere
tid på dette. Men Viasat fortalte, at de havde problemer med deres
telefonsystem, og jeg kunne derfor ikke komme til, at snakke med en sælger.
Dagen efter prøvede jeg så igen, og nu lykkedes det at få kontakt til en
sælger, som oplyste, at jeg bare skulle lade pakken gå retur, og at jeg så
på denne måde ville for aftalen annulleret. Men det er da noget af det mest
usmarte jeg længe har hørt.
Postbuddet har nu været med pakken som jeg har ladet gå retur. Og i går lå
der 2 breve i min postkasse med de 2 plastik-chipkort.
Jeg mener at jeg har førsøgt med alle midler, at få annulleret aftalen. Men
nu ser det ud til, at "lavinen" alligevel er begyndt at rulle.
Men kan du fortælle mig, om der er andre faldgruber, som jeg bør være
opmærksom på.
Viasat har fx fået mit personnummer og kontonummer og min personlige accept
via telefonen til at tilmelde mig til PBS, men det er vel ikke nok til, at
de bare kan hæve penge via denne?
Jeg har ikke underskrevet noget, og alt omkring aftaler, er foregået via 2
telefonopkald. Så hvor bundet er jeg egentlig?

Jeg er i syv sind. HJÆÆÆLP

Fra : Henning

Dato : 22-10-07 07:26

>Jeg har ikke underskrevet noget, og alt omkring aftaler, er foregået via 2
>telefonopkald. Så hvor bundet er jeg egentlig?

Vær sikker på at jeres telefonsamtaler er optaget, så det med
underskriften er ligegyldig. Har du skrevet til dem og forklaret
sagen?

Fra : Bin Larsen

Dato : 23-10-07 05:50

> Vær sikker på at jeres telefonsamtaler er optaget, så det med
> underskriften er ligegyldig.

Nej, jeg optager aldrig mine telefonsamtaler.

Har du skrevet til dem og forklaret sagen?

Nej, men jeg har haft ringet til dem 4 gange, og det er heller ikke sådan,
at de protestere over min fortrydelse. Men jeg frygter bare, at jeg
sluttelig står udenfor min 14 dages fortrydelsesperiode, og ikke har båret
mig rigtig ad, og derved kommer til at betale multi mange penge.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 23-10-07 08:00

"Bin Larsen" <cybercity@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sluttelig står udenfor min 14 dages fortrydelsesperiode, og ikke har båret
> mig rigtig ad, og derved kommer til at betale multi mange penge.

Se at få sendt kortene retur. Hvis det sker inden for 14 dage efter
modtagelsen har du dit på det rene.

/Per

Fra : Bjarne

Dato : 23-10-07 10:08

Bin Larsen skrev:

> [...]
> sluttelig står udenfor min 14 dages fortrydelsesperiode, og ikke har båret
> mig rigtig ad, og derved kommer til at betale multi mange penge.

Du gør godt i at bide dig fast i opsigelsen.
Viasat har nogle rigtigt grove forretningsmetoder, hvor de med al magt
holder på kunderne, men til gengæld også mister andre kunder for evigt,
jeg er en af dem.

Bjarne

Fra : Per Christoffersen

Dato : 22-10-07 09:15

> Og så var det, at jeg i telefonen kom til, at sige ja til en af deres
> pakkeløsninger.

Ringede de til dig?
- Og hvis ja, havde du da forinden på en eller anden måde sagt ja til, at de
må ringe til dig?

/Per

Fra : Bin Larsen

Dato : 23-10-07 05:53

> Ringede de til dig?

Ja.

> - Og hvis ja, havde du da forinden på en eller anden måde sagt ja til, at
> de må ringe til dig?

Ja, men rigtig meget indirekte via et spørgeskema, som jeg stødte ind i på
Internettet, og bla. fik vinket Viasat af. En 6 måneder gammel flueben, som
ikke vil forsvinde!

Fra : Per Christoffersen

Dato : 23-10-07 07:59

> Ja, men rigtig meget indirekte via et spørgeskema, som jeg stødte ind i på
> Internettet, og bla. fik vinket Viasat af. En 6 måneder gammel flueben,
> som ikke vil forsvinde!

Okay, - men skriv til dem, at du gerne vil fjernes fra den liste igen. Det
skal de respektere.

/Per