blu-ray?
Fra : Michael Holm

Dato : 15-11-07 22:26

hvordan er det med Mac'er og blu-ray? Apple støtter det vist ?
kan man afspille blockbuster's nye blu-ray film på en MacBook Pro ?

og hvad med konkurrenten - hvad den nu hedder?

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-11-07 22:48

Michael Holm <spam@toitsu.dk> wrote:

> hvordan er det med Mac'er og blu-ray? Apple støtter det vist ?
> kan man afspille blockbuster's nye blu-ray film på en MacBook Pro ?

nix, det eneste du kan for tiden med en blueray brænder er at skrive og
læse BD data medier

> og hvad med konkurrenten - hvad den nu hedder?

hd dvd ..

Fra : Jesper

Dato : 16-11-07 00:17

Michael Holm <spam@toitsu.dk> wrote:

> hvordan er det med Mac'er og blu-ray? Apple støtter det vist ?
> kan man afspille blockbuster's nye blu-ray film på en MacBook Pro ?
>
> og hvad med konkurrenten - hvad den nu hedder?

Installér Vista og AnyDVD på din Intel-mac, så kan du rippe og BD så
meget hjertet begærer.
--
Jesper
- Jeg sover godt om natten, når han passer på mine penge.

Fra : Lyrik

Dato : 16-11-07 00:47

On Thu, 15 Nov 2007 22:26:21 +0100, Michael Holm <spam@toitsu.dk> wrote:

> hvordan er det med Mac'er og blu-ray? Apple støtter det vist ?
> kan man afspille blockbuster's nye blu-ray film på en MacBook Pro ?
>
> og hvad med konkurrenten - hvad den nu hedder?
MacBook pro er kun udstyret med en duallayer DVD brænder. Den kan ikke
læse Blueray. Ingen Mac er født med hverken Blueray eller HD DVD
endnu.IMHO.

Man kan købe blueray drev som ekstraudstyr til flere Mac's som slot-in.
De koster P.T. 999.95$, +moms og betjening.
Kan endda bruges til en MacMini.
http://fastmac.com/slim_bluray.php

Ja du kan se Bluerayfilm med dem, men det kræver at du bruger PowerDVDs
nyeste version på Windows XP/Vista.
Der er ikke i DVD Player på Mac tilsvarende mulighed såvidt nogen ved.

Og HD DVD er nemmere at lave playere til på grund af fastere normer siges
det. Blueray er sværere.
Der skulle ikke være software på Mac som kan gøre det.

At Mac er bagefter på det punkt kan skyldes at Apple viger tilbage for
alle DRM-kravene der skal lægges ned i hardwaren HDCP. Samt at der skal
leases patenter der vil fordyre det hele.
Ikke at hardwarekravene for HDCP er strængt nødvendige idet der indtil nu
ingen plade er der har HDCP-krypteringen i hardwaren slået til!!
Det ligger i at mange HD DVD afspillere fra XBOX live er udstyret med
componentkabler! HDCP kan kun køre gennem HDMI-stik. Så MS har tryglet og
truet så ingen har vovet at slå begrænsningen til!))-så det har den
indtil nu aldrig været.

--
Hilsen fra Jens "Lyrik" Bech

Fra : Peder B. Pels

Dato : 16-11-07 03:52

Michael Holm <spam@toitsu.dk> wrote:

> hvordan er det med Mac'er og blu-ray? Apple støtter det vist ?

Nej, ikke endnu.

> kan man afspille blockbuster's nye blu-ray film på en MacBook Pro ?

Ikke umidelbart.

> og hvad med konkurrenten - hvad den nu hedder?

HD-DVD. Nej, heller ikke.

Krigen mellem de to formater raser stadig. Jeg nøves med DL-DVD intil
videre. Jeg hader Sony som pesten, ditto med DRM-teknologierne som er
både i BluRay og HDDVD. Derfor siger jeg nej til begge dele indtil
videre.

--
regards , Peter B. P. http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk
"Blame freedom for the problems caused by its lack" <--- is the essence