/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Erfaringer med reparationstider?
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 14-11-07 21:58

Jeg har afleveret min MacBook 13" til reparation. Den kunne ikke se
batteriet (se tråden 'besynderlig batteriviser').

Fik anvist et autoriseret værksted af Apple, men det ligger cirka 100 km
væk, så jeg valgte at aflevere computeren i butikken, hvor den er købt.

Beskeden i butikken var, der nok ville gå fjorten dage. Det er er så
også nu. Tiden er bl.a. gået med, at butikken sendte maskinen til sit
eget (uatoriserede) værksted, hvor den så stod i fem dagen, inden de
sendte den videre til "importørens værksted"

På sælgerens hjemmeside er det muligt a få en status over reparationer.
Der står; "Reparationen er sendt til importørens værksted.
Reparationstiden kendes endnu ikke." Og det har der så stået længe. På
foresprøgsel hos butikkens "servicecenter" om, hvilken reparatør, der
var tale om, fik jeg en meget kortfattet mail:
"HEJ DET OPLYSER VI IKKE."
Og nej, det er ikke mig, der råber, det er bare copy paste fra mailen.
Efterfølgende ringede jeg til dem tre gange, men blev hver gang smidt af
efter en lang ventetid.
Mærkelig form for service, synes jeg. Min computer er til rep., men jeg
kan ikke få at vide, hvor den er og dermed ikke noget om, hvad der måtte
være i vejen.

Som jeg kan forstå det, er der vist tale om en banal fejl (svigtende
kontakt/løs forbindelse), men jeg er altså ikke teknikker.

Har andre herinde erfaringer med reparationstider på (hvad jeg tror er)
banale fejl?

--
v.h. Mich

 
 
Erik Richard Sørense~ (14-11-2007)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 14-11-07 22:32



Mich. Ottosen wrote:
> Jeg har afleveret min MacBook 13" til reparation. Den kunne ikke se
> batteriet (se tråden 'besynderlig batteriviser').
>
> Fik anvist et autoriseret værksted af Apple, men det ligger cirka 100 km
> væk, så jeg valgte at aflevere computeren i butikken, hvor den er købt.
>
> Beskeden i butikken var, der nok ville gå fjorten dage. Det er er så
> også nu. Tiden er bl.a. gået med, at butikken sendte maskinen til sit
> eget (uatoriserede) værksted, hvor den så stod i fem dagen, inden de
> sendte den videre til "importørens værksted"

2-3 uger er ikke unormal, men kommer det derover, bør du give dem en
røffel...

> På sælgerens hjemmeside er det muligt a få en status over reparationer.
> Der står; "Reparationen er sendt til importørens værksted.
> Reparationstiden kendes endnu ikke." Og det har der så stået længe. På
> foresprøgsel hos butikkens "servicecenter" om, hvilken reparatør, der
> var tale om, fik jeg en meget kortfattet mail:
> "HEJ DET OPLYSER VI IKKE."
> Og nej, det er ikke mig, der råber, det er bare copy paste fra mailen.
> Efterfølgende ringede jeg til dem tre gange, men blev hver gang smidt af
> efter en lang ventetid.
> Mærkelig form for service, synes jeg. Min computer er til rep., men jeg
> kan ikke få at vide, hvor den er og dermed ikke noget om, hvad der måtte
> være i vejen.

Butikken skal faktisk oplyse reparatørens navn...

Jeg véd ikke, hvor du har købt den, men ovenstående kunne tyde på Fona
eller Merlin. - Hvis det er Fona, så er deres værksted Elektronikcentret
her i Egå, og de er berygtede for at trække tiden på alt, hvad de
overhovedet kan trække i.

Hvis det er merlin, så er det et uafhængigt værksted, de bruger. Hvis de
bruger den samme, de plejer at gøre, er det et værksted i Kolding. - Jeg
kan ikke huske navnet på det...

> Som jeg kan forstå det, er der vist tale om en banal fejl (svigtende
> kontakt/løs forbindelse), men jeg er altså ikke teknikker.
>
> Har andre herinde erfaringer med reparationstider på (hvad jeg tror er)
> banale fejl?

Hos fona ja, og de er laaaangsomme - værre end den sløveste iberiske
skovsnegl, der har forædt sig. - Og Merlin, - hm, de har et dårligt ry
nu mht. reparationer - både for langsommelighed og manglende reparation.
Jeg har købt flere ting hos Merlin, og har heldigvis aldrig haft brug
for at få noget repareret under garanti/reklamationsret.

Du burde nok have ringet til Apple Support og fået en RMA kasse
tilsendt, så du selv kunne have sendt den direkte til hovedværkstedet i
Holland. - Efter rep. ville du ganske enkelt have fået den leveret lige
til døren...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mich. Ottosen (14-11-2007)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 14-11-07 22:54

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> 2-3 uger er ikke unormal, men kommer det derover, bør du give dem en
> røffel...

Jeg er skam ved at varmeo op. I butikken sagde eksepdienten jo, at jeg
nok skulle regne med 14 dage.

> Butikken skal faktisk oplyse reparatørens navn...

Butikken vil gerne hevise til deres eget værksted PoweerMill i Odense.
Det er PowerMille der ikke vil oplyse importørens værksted.

Har du noget belæg (bekendtgørelse eller afgørelse fra
forbrugerklagenævnet? Det ville være rart med noget doumentation, som
jeg rive dem i næsen)


> Hvis det er merlin, så er det et uafhængigt værksted, de bruger. Hvis de
> bruger den samme, de plejer at gøre, er det et værksted i Kolding. - Jeg
> kan ikke huske navnet på det...

Det er Merlin. Apple henviste mig til et værksted i Vejle, de nævnte
ikke Kolding.

> Du burde nok have ringet til Apple Support og fået en RMA kasse
> tilsendt, så du selv kunne have sendt den direkte til hovedværkstedet i
> Holland. - Efter rep. ville du ganske enkelt have fået den leveret lige
> til døren...

Det gjorde jeg skam osse, de gav mig et rep.nummer, men de ville ikke
hente maskinen. Den service var ophørt for længe siden, sagde
supporteren. Nu var det noget med "delivery" (eller hvad han kaldte det)
til nærmeste autoriserede (Apple)værksted.
Merlin fik skam et brev med sammen med maskinen med alle relevante
oplysninger. Alligevel sendte de maskinen ad deres normale kanaler.
Desværre.

--
v.h. Mich

Erik Richard Sørense~ (14-11-2007)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 14-11-07 23:51



Mich. Ottosen wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> 2-3 uger er ikke unormal, men kommer det derover, bør du give dem en
>> røffel...
>
> Jeg er skam ved at varmeo op. I butikken sagde eksepdienten jo, at jeg
> nok skulle regne med 14 dage.
>
>> Butikken skal faktisk oplyse reparatørens navn...
>
> Butikken vil gerne hevise til deres eget værksted PoweerMill i Odense.
> Det er PowerMille der ikke vil oplyse importørens værksted.

Hm, det lyder temmelig mystisk. - gad vide, hvor den så er sendt hen...

> Har du noget belæg (bekendtgørelse eller afgørelse fra
> forbrugerklagenævnet? Det ville være rart med noget doumentation, som
> jeg rive dem i næsen)

Det har været oppe i div. forbrugeruds. på både DR og TV2 - Kontant,
Basta, og hvad de nu hedder, - sidste år, og dér blev der henvist til
flere sager hos Forbrugerstyrelsen. Især Merlin blev fremhævet for
dårlig kundeservice på reparationsområdet.

>> Hvis det er merlin, så er det et uafhængigt værksted, de bruger. Hvis de
>> bruger den samme, de plejer at gøre, er det et værksted i Kolding. - Jeg
>> kan ikke huske navnet på det...
>
> Det er Merlin. Apple henviste mig til et værksted i Vejle, de nævnte
> ikke Kolding.

OK, så har de formentlig skiftet værksted, da islændingene overtog den.

>> Du burde nok have ringet til Apple Support og fået en RMA kasse
>> tilsendt, så du selv kunne have sendt den direkte til hovedværkstedet i
>> Holland. - Efter rep. ville du ganske enkelt have fået den leveret lige
>> til døren...
>
> Det gjorde jeg skam osse, de gav mig et rep.nummer, men de ville ikke
> hente maskinen. Den service var ophørt for længe siden, sagde
> supporteren. Nu var det noget med "delivery" (eller hvad han kaldte det)
> til nærmeste autoriserede (Apple)værksted.
> Merlin fik skam et brev med sammen med maskinen med alle relevante
> oplysninger. Alligevel sendte de maskinen ad deres normale kanaler.
> Desværre.

Hm, det er åbenbart lidt afhængig af, hvem man kommer til at snakke med
på AS. - Jeg véd ihvertfald om to, der her i forsommers fik en RMA
kasse, som de så bare afleverede på posthuset. 10 hhv 12 dage senere fik
de maskinerne igen leveret med TNT... Hm, begge var godt nok
erhvervskunder, så måske har det noget at sige.

mvh. Erik Richrd

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (15-11-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 15-11-07 12:39

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Mich. Ottosen wrote:
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >> 2-3 uger er ikke unormal, men kommer det derover, bør du give dem en
> >> røffel...
> >
> > Jeg er skam ved at varmeo op. I butikken sagde eksepdienten jo, at jeg
> > nok skulle regne med 14 dage.
> >
> >> Butikken skal faktisk oplyse reparatørens navn...
> >
> > Butikken vil gerne hevise til deres eget værksted PoweerMill i Odense.
> > Det er PowerMille der ikke vil oplyse importørens værksted.
>
> Hm, det lyder temmelig mystisk. - gad vide, hvor den så er sendt hen...

InfoCare eller Service Partner i Vejle ...


>
> Hm, det er åbenbart lidt afhængig af, hvem man kommer til at snakke med
> på AS. - Jeg véd ihvertfald om to, der her i forsommers fik en RMA
> kasse, som de så bare afleverede på posthuset. 10 hhv 12 dage senere fik
> de maskinerne igen leveret med TNT... Hm, begge var godt nok
> erhvervskunder, så måske har det noget at sige.

Måske noget extra tilkøbt AppleCare snask ?

/thomas

Morten Reippuert Knu~ (15-11-2007)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 15-11-07 07:32

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Du burde nok have ringet til Apple Support og fået en RMA kasse
> tilsendt, så du selv kunne have sendt den direkte til hovedværkstedet i
> Holland. - Efter rep. ville du ganske enkelt have fået den leveret lige
> til døren...

Den slags gør Apple ikke længere
--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

Merlin Works CR-3/2.5 & Campagnolo Chorus 2007.

Mich. Ottosen (20-11-2007)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 20-11-07 23:12

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Den slags gør Apple ikke længere

Måske ikke med maskiner, men da jeg havde fat i Apple første gang vedr.
mit batteri (-ladningsproblem) sendte de skam en kasse med det nye
batteri med UPS. Han tog så det gamle batteri med retur - så det er vel
grunden til pakke og UPS?

--
v.h. Mich

Morten Reippuert Knu~ (21-11-2007)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 21-11-07 19:17

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:
> Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
>
>> Den slags gør Apple ikke længere
>
> Måske ikke med maskiner, men da jeg havde fat i Apple første gang vedr.
> mit batteri (-ladningsproblem) sendte de skam en kasse med det nye
> batteri med UPS. Han tog så det gamle batteri med retur - så det er vel
> grunden til pakke og UPS?

Forskellen er at et batteri er en "usereplaceble part".

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

Merlin Works CR-3/2.5 & Campagnolo Chorus 2007.

Mich. Ottosen (21-11-2007)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 21-11-07 22:41

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Forskellen er at et batteri er en "usereplaceble part".

Tak. Det er endda ganske nemt at skifte det selv

Morten, kunne jeg overtale dig til at se min opfølgning i tråden om
"Besynderlig batteriviser"?

--
v.h. Mich

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408936
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste