ATT: fjern. Jyllandsposten og Mac.
Fra : Tonny

Dato : 14-11-07 17:24

Fik ved et tilfælde idag fat i et eksemplar af Jyllandspostens Erhverv-
& Økonomis-sektion (eller også var deres Karriere-sektion) samt et
lille forbrugertillæg fra idag, hvor dette problem omtales. I
erhvervs-sektionen skriver JP, at den nye net-avis snart bliver
tilgængelig for Mac-brugere (men "snart" er jo et relatvt begreb, især
i software-branchen), mens der i det lille forbruger-tillæg som svar på
et læserbrev fra en ikke-Windows-bruger stod, at JP i øjeblikket
samarbejder med Microsoft om en løsning til Mac.

Hvis det er rigtigt (og HVIS det teknisk set kan lade sig gøre), vil vi
fremover nok også kunne læse de andre medier, som overgår til denne
standard. Det er dog ifølge JP stadig kun tale om fem andre aviser,
herunder New York Times og (vistnok) Baltimore et-eller-andet.

Nu må vi så se, om hvor kompatibelt det bliver med Tiger og Leopard;
jeg holder mig foreløbig til Tiger p.gr.a. min afhængighed af at kunne
køre Classic og p.gr.a. de hampre systemkrav til Leopard. Men
personligt kan jeg godt leve uden denne nye service fra JP...

Med venlig hilsen

Tonny Freimanis

Fra : Aage Jæger

Dato : 15-11-07 09:05

"Tonny" <tonny@hjemme.hus> skrev i en meddelelse

> [...]
> standard. Det er dog ifølge JP stadig kun tale om fem andre aviser,
> herunder New York Times og (vistnok) Baltimore et-eller-andet.

Er det sandsynligt, at det system bliver populært?

Jeg indrømmer, at jeg kun har kigget ganske lidt på det, da en kollega
prøvede at installere det, men jeg var bestemt ikke imponeret. For det
første tog det enormt lang tid at installere. Han skulle f.eks. først
installere Microsofts .Net Framework for overhovedet at komme videre!?

Da programmet langt om længe var oppe at køre, kunne vi ikke umiddelbart se
en eneste feature ved JP2, der ikke også findes på jp.dk. Man kan læse
artikler... Whe-hey! Hvad er det, der berettiger til, at man skal bøvle med
installation osv.?

I øvrigt lå programmet senere på dagen (selv om det var lukket ned) og
sugede ca. 40 % af min kollegas CPU.
Det er afinstalleret igen...

- Aage