Regler i mail
Fra : Henrik Enslev

Dato : 13-11-07 20:01

hej

Jeg vil gerne have en regel der fører alle mails fra enhver@xxx.dk over
i en postkasse, bortset fra een afsender med navn@xxx.dk, som skal over
i sin egen postkasse.
Kan det lade sig gøre? I givet fald hvordan?

Jeg mangler et valg i regler der hedder undtagen

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-11-07 22:30

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> [...]
> i sin egen postkasse.
> Kan det lade sig gøre? I givet fald hvordan?
>
> Jeg mangler et valg i regler der hedder undtagen

Reglerne bliver udført i rækkefølge. Du kunne lave en regel, der fører
e-mail fra navn@xxx.dk over i den ønskede postkasse, og derefter en
regel, der fører de øvrige e-mail fra dette domæne over i en anden
postkasse.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Enslev

Dato : 18-11-07 13:18

> [...]
> e-mail fra navn@xxx.dk over i den ønskede postkasse, og derefter en
> regel, der fører de øvrige e-mail fra dette domæne over i en anden

Hej Henrik
Det lyder enkelt, men når jeg laver anden regel (...derefter en
regel, der fører de øvrige e-mail fra dette domæne over i en anden
postkasse.) følger mails fra første regel jo med.

Jeg mangler at kunne lave reglen "undtagen navn@xxx.dk"

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-11-07 19:31

> [...]

> regel, der fører de øvrige e-mail fra dette domæne over i en anden
> postkasse.) følger mails fra første regel jo med.

Det må kunne omgås. Hvis du for e-mail fra navn@xxx.dk laver reglen om,
at de skal føres over en deres egen postkasse og derefter i samme regel
laver punktet "Stop evaluering af regler", så skulle de næste regler i
rækken jo ikke blive udført.
Du kan også bytte om på reglerne, så al e-mail fra domænet
xxx.dk bliver flyttet over en i postkasse, og derefter bliver e-mail fra
navn@xxx.dk flyttet over i en anden postkasse.
Hvis man tænker sig om, bør alt kunne lade sig gøre. Nogle gange
skal man bare tænke lidt bagvendt, og jeg beklager, at jeg da vist
heller ikke har fået tænkt det ordentligt igennem i mit første indlæg.
Jeg må have fået den idé, at den kun gennemsøger ind-boksen.
--
Henrik Münster
Esbjerg