Nyhed eksklusivt kun for dk.edb.mac -om "A~
Fra : Lyrik

Dato : 11-11-07 20:23

Jeg har haft megen glæde af "Appdelete" -programmet der kan afinstalere
programmer fra OS X. Det virker bedre end bare at smide programmet i
papirkurven, idet det fjerner alle filer som nogle programmer spreder.

Den fjerner ved at man hiver programfilen hen på et ikon og så havner det
hele pakket i en mappe i papirkurven. Skulle man straks fortryde kan man
trykke fortryd, hvorpå det hele ryger tilbage hvor det kom fra.

Men jeg havde nogle forslag til "forbedringer" som jeg har sendt til
forfatteren. Denne har svaret mig således:
Hi there!

"Thank you very much for your email and your suggestion...I think it's
great! It's the first time someone has shared this way of using
AppDelete. I can let you know right now I'm working on a new redesigned
Version 2.0 built from Leopard but still backwards compatible to Panther.
I hope to have it out before Christmas. I plan to have new features and
improvements while still keeping it simple and easy to use. This is a
great idea that might be able to make it into the new version!

Thank you again I appreciate your email and comments and any donation is
fantastic as well! Please email anytime...

Sincerely,

Reggie Ashworth
reggie.ashworth.googlepages.com"

Altså er nyheden at der nok kommer en ny version omkring Jul.

Men hvad er det så jeg har foreslået?

Jeg har foreslået at man kan gemme pakken med de slettede filer og så på
et "senere tidspunkt" geninstallere det, hvis man skulle ønske det.
Jeg har foreslået at man skal kunne afinstallere et købeprogram med alle
mulige "markør-og rettighedsfiler" fra én maskine og installere det på en
anden maskine ved hjælp af "appdelete".

Det sidste er en meget, meget nyttig funktion set med brugerøjne.
Løsningen ligger lige for i "Appdelete" idet den laver en samlet pakke af
hele programmet! I denne pakke ligger alle originalfilerne-og nu kommer
det-de ligger i mapper med samme navn som de originale mapper de lå i!!
Det vil sige, at har man et købeprogram der "kun må" køre på én maskine og
man vil flytte det fra den maskine over på en anden maskine, så kan man
afinstallere med "Appdelete." Derefter tager man det op af "papirkurven og
flytter det til den anden maskine.
Så åbner man og ser alle de mapper hvor der ligger filer. Derefter
overfører man hver enkelt fil til de tilsvarende mapper på den nye
maskine. derefter mangler man bare at starte programmet og skrive
registreringsnummeret ind i "boksen på den nye maskine".-Det ville være
lækkert om "Appdelete kunne gøre arbejdet".

--
Hilsen fra Jens "Lyrik" Bech