Opdatere MacSOUP?
Fra : iSteen

Dato : 09-11-07 14:41

Nu er suppen jo en anelse anderledes at installere, så hvordan opdaterer
man til seneste version - og er det overhovedet nødvendigt, når man ikke
ræser rundt med det seneste styresystem, men bruger Panther?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-11-07 14:47

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> Nu er suppen jo en anelse anderledes at installere, så hvordan opdaterer
> man til seneste version - og er det overhovedet nødvendigt, når man ikke
> ræser rundt med det seneste styresystem, men bruger Panther?

Næh.

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one."

Fra : iSteen

Dato : 09-11-07 15:24

> Næh.

Det var da klar tale

Fra : Per Rønne

Dato : 09-11-07 15:55

> Næh.

Og opdateringen består blot i at erstatte den gamle MacSOUP.app med den
nye ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : iSteen

Dato : 09-11-07 17:57

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Og opdateringen består blot i at erstatte den gamle MacSOUP.app med den
> nye ...

Tak for det

Fra : iSteen

Dato : 09-11-07 17:57

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Og opdateringen består blot i at erstatte den gamle MacSOUP.app med den
> nye ...

......"Handlingen kunne ikke udføres, fordi du har for få rettigheder til
nogle af dem....."

Det sagde den sgu'!

Fra : Jon

Dato : 09-11-07 18:08

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> ....."Handlingen kunne ikke udføres, fordi du har for få rettigheder til
> nogle af dem....."
>
> Det sagde den sgu'!

Er din brukerkonto ikke admin? Da må du autentisere for å får lov til å
endre objekter i Programmer-katalogen.
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : iSteen

Dato : 09-11-07 19:06

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Er din brukerkonto ikke admin? Da må du autentisere for å får lov til å
> endre objekter i Programmer-katalogen.

Jo, ved ikke om der er kommet en flue i suppen - eller hvad der menes

Fra : Per Rønne

Dato : 09-11-07 21:41

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> ....."Handlingen kunne ikke udføres, fordi du har for få rettigheder til
> nogle af dem....."
>
> Det sagde den sgu'!

Boot som root .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-11-07 21:53

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Boot som root .

Det skulle da ikke være nødvendigt. På en almindelig konto med
administratorrettigheder kan man da bare trække den gamle MacSOUP i
papirkurven og derefter lægge den nye ind i "Programmer". Man skal
selvfølgelig have lukket MacSOUP først
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jon

Dato : 09-11-07 22:45

> [...]
> administratorrettigheder kan man da bare trække den gamle MacSOUP i
> papirkurven og derefter lægge den nye ind i "Programmer". Man skal

Og hvis man ikke har admin-rettigheter, så skal man jo bare kunne
autentisere. Hm.

Fra : Esben

Dato : 10-11-07 00:37

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> ....."Handlingen kunne ikke udføres, fordi du har for få rettigheder til
> nogle af dem....."
>
> Det sagde den sgu'!

Du skal vist lige reparere din tilladelser i Diskværktøj....

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Per Rønne

Dato : 10-11-07 04:25

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Du skal vist lige reparere din tilladelser i Diskværktøj....

Det plejer faktisk at løse forbløffende mange problemer ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : iSteen

Dato : 10-11-07 11:01

> Du skal vist lige reparere din tilladelser i Diskværktøj....

Der *var* faktisk nogle enkelte ting der skulle rettes i
Disktilladelser! Der blev rettet nogle "numre" i enkelte biblioteker.

Jeg har aldrig været så glad for en computer, siden jeg skiftede fra
Windows til Mac.

Fra : Esben

Dato : 10-11-07 14:37

> [...]

> Disktilladelser! Der blev rettet nogle "numre" i enkelte biblioteker.
>
> Jeg har aldrig været så glad for en computer, siden jeg skiftede fra

Super! Gør det hver gang du opdaterer OS!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad