Fejl på visse Macbook og Cube harddiske
Fra : René

Dato : 05-11-07 15:56

Se artikel her http://www.computerworld.dk/art/42435?cid=1&a=cid&i=1&pos=1

Måske lidt en overreaktion, men folk med maskiner af denne type bør nok
backuppe lidt oftere... bare for en sikkerheds skyld

Hilsen
René

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-11-07 16:39

"René" <rh(fjern)sin(fjern)@post4.(og her)tele.dk> wrote:

> Se artikel her http://www.computerworld.dk/art/42435?cid=1&a=cid&i=1&pos=1

Der er nok ingen grund til at gå i panik endnu ... men hvis det viser
sig at være et dårligt batch diske så vil Apple også lave et recall,
ligesom f.eks. sony batteri skandalen for noget tid siden.

> Måske lidt en overreaktion, men folk med maskiner af denne type bør nok
> backuppe lidt oftere... bare for en sikkerheds skyld

eh nej, det er helt forkert. _Alle_ burde have en fornuftig backup
strategi ...

/thomas

Fra : Lyrik

Dato : 05-11-07 16:47

On Mon, 05 Nov 2007 16:38:50 +0100, Thomas von Hassel
<thomas_lists@elements.dk> wrote:

> [...]
> ligesom f.eks. sony batteri skandalen for noget tid siden.

> eh nej, det er helt forkert. _Alle_ burde have en fornuftig backup

Der er Fujitsu i min MacBook, så det er skudt forbi.

--
Hilsen fra Jens "Lyrik" Bech

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-11-07 16:56

Lyrik <lyrik@fakeheaven.dk> wrote:

> Der er Fujitsu i min MacBook, så det er skudt forbi.

Hvorfor skulle det være værre eller bedre end Seagate ?

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-11-07 18:19

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

Og min har en Toshiba.

> Hvorfor skulle det være værre eller bedre end Seagate ?

I artiklen nævnes specifikt to Seagate-modeller med et bestemt firmware.
Senere i artiklen udtaler en person fra samme firma, at alle med en Mac
med 2,5" harddisk bør gå i panik. Det viser, hvor uvederhæftige, de er.
De løber rask væk med en halv vind og forstærker hinandens advarsler for
at skabe panik, så deres firmaer kan tjene flere penge. Det er nøjagtig
det samme med anti-virus-firmaerne. En af den starter med at sige, at
han ikke har overblik, da de reparerer så mange forskellige typer
computere, men lægger de tallene sammen, vil der nok tegne sig et
billede. Derefter advarer han og opfordrer folk til at gå i panik. Det
virker ikke som om, hans advarsler er så velunderbyggede.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-11-07 18:34

> [...]
> billede. Derefter advarer han og opfordrer folk til at gå i panik. Det
> virker ikke som om, hans advarsler er så velunderbyggede.

Jeg er altid mistænksom overfor folk der bruger ord som "panik"

/thomas