/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
iTunes - Multiple downloads
Fra : Preben S. Nielsen


Dato : 05-11-07 00:24

Godaften!


Som grøn og frisk i en verden af Mac, vil jeg tillade mig at spørge,
hvordan processen i iTunes STORE er. Jeg tænker helt specifikt på, om
man får en email med en kvittering på hvert nummer man køber. Og om
man, hvis ja, blot kan downloade en ny kopi i tilfælde af datatab,
brænd, indbrud osv..?


På forhånd tak,

Preben


 
 
Thomas von Hassel (05-11-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 05-11-07 00:49

Preben S. Nielsen <prebstardk@gmail.com> wrote:

> Godaften!
>
>
> Som grøn og frisk i en verden af Mac, vil jeg tillade mig at spørge,
> hvordan processen i iTunes STORE er. Jeg tænker helt specifikt på, om
> man får en email med en kvittering på hvert nummer man køber.

Ja og nej, du får en kvittering pr. køb

>Og om
> man, hvis ja, blot kan downloade en ny kopi i tilfælde af datatab,
> brænd, indbrud osv..?


nix, det er dit ansvar at tage backup.

/thomas

Preben S. Nielsen (05-11-2007)
Kommentar
Fra : Preben S. Nielsen


Dato : 05-11-07 00:55

On Nov 5, 12:49 am, thomas_li...@elements.dk (Thomas von Hassel)
wrote:
> Preben S. Nielsen <prebsta...@gmail.com> wrote:
>
> > Godaften!
>
> > Som grøn og frisk i en verden af Mac, vil jeg tillade mig at spørge,
> > hvordan processen i iTunes STORE er. Jeg tænker helt specifikt på, om
> > man får en email med en kvittering på hvert nummer man køber.
>
> Ja og nej, du får en kvittering pr. køb
>
> >Og om
> > man, hvis ja, blot kan downloade en ny kopi i tilfælde af datatab,
> > brænd, indbrud osv..?
>
> nix, det er dit ansvar at tage backup.
>
> /thomas


Hmm, har man ikke den mulighed hos andre musikbutikker?

Preben


Erik Richard Sørense~ (05-11-2007)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 05-11-07 01:09



Preben S. Nielsen wrote:
> Thomas von Hassel wrote:
>> Preben S. Nielsen <prebsta...@gmail.com> wrote:
>>> Og om
>>> man, hvis ja, blot kan downloade en ny kopi i tilfælde af datatab,
>>> brænd, indbrud osv..?
>> nix, det er dit ansvar at tage backup.
>
> Hmm, har man ikke den mulighed hos andre musikbutikker?

Ikke mig bekendt...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (05-11-2007)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 05-11-07 01:28

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Preben S. Nielsen wrote:
> > Thomas von Hassel wrote:
> >> Preben S. Nielsen <prebsta...@gmail.com> wrote:
> >>> Og om
> >>> man, hvis ja, blot kan downloade en ny kopi i tilfælde af datatab,
> >>> brænd, indbrud osv..?
> >> nix, det er dit ansvar at tage backup.
> >
> > Hmm, har man ikke den mulighed hos andre musikbutikker?
>
> Ikke mig bekendt...

Jo, mange kører med f.eks. 3 download forsøg. Men nu er det jo iTunes
der blev spurgt om.

/thomas

Preben S. Nielsen (05-11-2007)
Kommentar
Fra : Preben S. Nielsen


Dato : 05-11-07 01:26

On Nov 5, 1:09 am, Erik Richard Sørensen <NOS...@NOSPAM.dk> wrote:
> Preben S. Nielsen wrote:
> > Thomas von Hassel wrote:
> >> Preben S. Nielsen <prebsta...@gmail.com> wrote:
> >>> Og om
> >>> man, hvis ja, blot kan downloade en ny kopi i tilfælde af datatab,
> >>> brænd, indbrud osv..?
> >> nix, det er dit ansvar at tage backup.
>
> > Hmm, har man ikke den mulighed hos andre musikbutikker?
>
> Ikke mig bekendt...
>
> mvh. Erik Richard
>
> --
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
> <mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
> NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


KLIPPET FRA PREFUELED:

Hvad er redownload?
Redownload er din mulighed for at hente din musik igen, f.eks. hvis
din computer er gået i stykker eller filerne er blevet beskadiget. Du
kan også bruge redownload til at hente musikken ned på en af dine
andre computere.

Gem din kvittering, det er dit bevis på, at du har købt et stykke. Du
kan ikke tilbagelevere musik købt hos PREFUELED.COM. Der er dog altid
mulighed for, at redownloade den musik du har købt, op til 3 gange,
hvis du skulle få brug for det. På kvitteringen, som er blevet sendt
til dig på e-mail, står der de nødvendige oplysninger for, at du kan
redownloade.

Hvordan redownloader jeg?
Har du handlet med log-in? Så skal du logge ind og gå til 'Min konto'.
Her vælger du punktet 'redownload', og herfra kan du hente dine filer
igen uden brug af kvitteringsoplysningerne.

// Preben


Preben S. Nielsen (05-11-2007)
Kommentar
Fra : Preben S. Nielsen


Dato : 05-11-07 01:36

On Nov 5, 1:28 am, thomas_li...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOS...@NOSPAM.dk> wrote:
>
> > Preben S. Nielsen wrote:
> > > Thomas von Hassel wrote:
> > >> Preben S. Nielsen <prebsta...@gmail.com> wrote:
> > >>> Og om
> > >>> man, hvis ja, blot kan downloade en ny kopi i tilfælde af datatab,
> > >>> brænd, indbrud osv..?
> > >> nix, det er dit ansvar at tage backup.
>
> > > Hmm, har man ikke den mulighed hos andre musikbutikker?
>
> > Ikke mig bekendt...
>
> Jo, mange kører med f.eks. 3 download forsøg. Men nu er det jo iTunes
> der blev spurgt om.
>
> /thomas


Præcist, det undrer - og ærger - mig blot en del..

Preben


Henrik Münster (05-11-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 05-11-07 18:19

Preben S. Nielsen <prebstardk@gmail.com> wrote:

> On Nov 5, 1:28 am, thomas_li...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:
> >
> > Jo, mange kører med f.eks. 3 download forsøg. Men nu er det jo iTunes
> > der blev spurgt om.
>
> Præcist, det undrer - og ærger - mig blot en del..

Mon ikke den officielle holdning er, at med en Mac, så kikser ens
download ikke, og ens harddisks indhold bliver ikke ødelagt af virus
eller andre problemer, så det er faktisk ikke nødvendigt at downloade
igen?
Men ellers vil jeg nu også tvivle lidt på det praktiske i det.
Det lyder meget smukt, at man får at vide, at man kan hente det tre
gange, når man køber et stykke musik. Problemet er bare, at hvis man går
over til at købe musik på den måde, så løber det op i løbet af nogle år.
Hvis man så får et computernedbrud, så skal man altså dokumentere købet
af tusindvis af musiknumre, som fylder adskillige GB, og derefter skal
man downloade dem. Det kan hurtigt blive lidt af en tour de force. Så er
det altså nemmere at lave ordentlig back-up.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Michael Holm (05-11-2007)
Kommentar
Fra : Michael Holm


Dato : 05-11-07 18:24

Henrik Münster <news@muenster.dk> wrote:

> Preben S. Nielsen <prebstardk@gmail.com> wrote:
>
> > On Nov 5, 1:28 am, thomas_li...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:
> > >
> > > Jo, mange kører med f.eks. 3 download forsøg. Men nu er det jo iTunes
> > > der blev spurgt om.
> >
> > Præcist, det undrer - og ærger - mig blot en del..
>
> Mon ikke den officielle holdning er, at med en Mac, så kikser ens
> download ikke, og ens harddisks indhold bliver ikke ødelagt af virus
> eller andre problemer, så det er faktisk ikke nødvendigt at downloade
> igen?
> Men ellers vil jeg nu også tvivle lidt på det praktiske i det.
> Det lyder meget smukt, at man får at vide, at man kan hente det tre
> gange, når man køber et stykke musik. Problemet er bare, at hvis man går
> over til at købe musik på den måde, så løber det op i løbet af nogle år.
> Hvis man så får et computernedbrud, så skal man altså dokumentere købet
> af tusindvis af musiknumre, som fylder adskillige GB, og derefter skal
> man downloade dem. Det kan hurtigt blive lidt af en tour de force. Så er
> det altså nemmere at lave ordentlig back-up.

enig, og hvis ens download kikser af en eller anden årsag midt i det
hele, så kan man genoptag downloaden igen uden problemer.

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk
Hus er tilsalg! se mere:
http://snipurl.com/danbolig

Lyrik (05-11-2007)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 05-11-07 14:47

On Mon, 05 Nov 2007 01:09:08 +0100, Erik Richard Sørensen
<NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Preben S. Nielsen wrote:
>> Thomas von Hassel wrote:
>>> Preben S. Nielsen <prebsta...@gmail.com> wrote:
>>>> Og om
>>>> man, hvis ja, blot kan downloade en ny kopi i tilfælde af datatab,
>>>> brænd, indbrud osv..?
>>> nix, det er dit ansvar at tage backup.
>> Hmm, har man ikke den mulighed hos andre musikbutikker?
>
> Ikke mig bekendt...
>
> mvh. Erik Richard
........
Jeg har købt film og musik i Bilka. Der kan man få flere downloads, hvad
jeg også har været nødt til at få. Jeg tror det er 3?
Uden den option så er det:"No Way!" Man betaler jo i forvejen alt for
meget for en "Særimnergris" der ikke har nogle foderkrav hos "producenten."
Filmen var en .vmw belagt med DRM by all means. Der er meget lidt at spare
på film, taget i betragtning-"filmens tilstand." som nærmest kan
sammenlignes med en gammeldags videofilm.

Lå den i en butik i den tilstand og med digitale håndjern på, så ville den
være usælgelig.
Jeg købte den kun for at studere dens beskaffenhed og øve mig på at
strippe DRM.



--
Hilsen fra Jens "Lyrik" Bech

Henrik Münster (05-11-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 05-11-07 17:56

Preben S. Nielsen <prebstardk@gmail.com> wrote:

> Som grøn og frisk i en verden af Mac, vil jeg tillade mig at spørge,
> hvordan processen i iTunes STORE er. Jeg tænker helt specifikt på, om
> man får en email med en kvittering på hvert nummer man køber. Og om
> man, hvis ja, blot kan downloade en ny kopi i tilfælde af datatab,
> brænd, indbrud osv..?

Man får en kvittering som en e-mail for hvert køb, man gør i iTunes
Music Store. Derimod kan man ikke hente en ny kopi, hvis man mister sin
musik, så det er bare om at passe godt på den. Hos os ligger musikken på
flere computere, og vi har naturligvis backup. Man må jo have musikken
på op til fem computere, som hver især skal registreres til det hos
iTunes Music Store.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Henrik (05-11-2007)
Kommentar
Fra : Henrik


Dato : 05-11-07 18:31

On 2007-11-05 17:56:10 +0100, news@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> Preben S. Nielsen <prebstardk@gmail.com> wrote:
>
>> Som grøn og frisk i en verden af Mac, vil jeg tillade mig at spørge,
>> hvordan processen i iTunes STORE er. Jeg tænker helt specifikt på, om
>> man får en email med en kvittering på hvert nummer man køber. Og om
>> man, hvis ja, blot kan downloade en ny kopi i tilfælde af datatab,
>> brænd, indbrud osv..?
>
> Man får en kvittering som en e-mail for hvert køb, man gør i iTunes
> Music Store. Derimod kan man ikke hente en ny kopi, hvis man mister sin
> musik, så det er bare om at passe godt på den. Hos os ligger musikken på
> flere computere, og vi har naturligvis backup. Man må jo have musikken
> på op til fem computere, som hver især skal registreres til det hos
> iTunes Music Store.

Hmm.. Er der ikke noget med at man kan gå ind i historikken under ens
konto og der få on oversigt over hvad man har købt hvad hvornår?? det
er jeg ret sikker på.

Ps.: Hvis man ikke får musikken ned, fejl eller hvad ved jeg, starter
downloaden op igen pr. automatik næste x man er på.. Er det ikke
fantastisk?
Henrik


Henrik Münster (05-11-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 05-11-07 19:20

Henrik <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> Hmm.. Er der ikke noget med at man kan gå ind i historikken under ens
> konto og der få on oversigt over hvad man har købt hvad hvornår?? det
> er jeg ret sikker på.

Både og... Der er en historik. Jeg har faktisk lige købt nummer 1.300
for et par minutter siden. Der står nu ikke præcis, hvornår man har købt
numrene, men der står, hvornår filen sidst blev modificeret.

> Ps.: Hvis man ikke får musikken ned, fejl eller hvad ved jeg, starter
> downloaden op igen pr. automatik næste x man er på.. Er det ikke
> fantastisk?

Jeg synes også, det fungerer fint. Og har man problemer, så er det ikke
værre, end at man kan henvende sig og klage sin nød. Helt umenneskelige
er de trods alt ikke.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408936
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste