Plæneklipper med bioklip?
Fra : Christian

Dato : 13-07-01 08:45

Jeg står og skal førstegangsinvestere i en plæneklipper til en ganske
almindelig villa-have. Men men. Skal jeg nu købe med eller uden bioklip?
Nogle siger for (bilka) andre imod (bauhaus) - hvad har denne gruppe af
erfaringer?

Aktuelt kigger jeg på Bilkas tilbud på en AL-KO Ginge 47 BR til 2700,- og en
Rapid 46 til 1600,-. Eneste forskel, udover farve og mærke, er at Gingen kan
bioklippe. Er det virkelig 1100,- værd?

Venligst
Christian

Fra : Peder K. Laustsen

Dato : 13-07-01 20:44

Bioklip virker bedst hvis kniven er godt skarp og det er tørvejr når du
klipper. Jeg har arbejdet en del med forskellige klippere, og er ikke
imponeret af klippere med bioklip, heller ikke klippere til 5 - 6000 kr.
Selv om græsset er nogenlunde tørt vil noget af det klistre sig fast under
skjoldet under klipningen og en gang imellem falde ned som klatter.

Peder K. Laustsen

Christian <des@NOSPAM.email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:yGx37.4521$6x5.365252@news000.worldonline.dk...

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-07-01 01:39

> [...]
en
> Rapid 46 til 1600,-. Eneste forskel, udover farve og mærke, er at Gingen

Hvis knivene er skarpe og man ikke lader plænen blive kæmpehøj og ikke
klipper i regnvejr, præsterer en 1000 kr.'s maskine det som så koster x
kroner oveni. Jeg ville ikke betale for det.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen