Hvor er det bedst at høre musikken fra?
Fra : Marianne

Dato : 03-11-07 19:31

Hej

Jeg har en masse musik liggende på min ibook. Og følgeligt også på min ipod.
Nu vil jeg gerne kunne høre lyden 'ud i rummet' og ikke bare gennem et
headset.

Har kigget på JBL Creature - vil det være et OK valg? De koster omkring kr
650.-. Det skal ikke være noget stort, men lyden skal gerne være acceptabel.

Hvilket medie sætter man højtalerne til - ibook eller ipod? Er lyden fra
disse ens eller hvordan?

I specifikationen står det 'Miniconnector stereo 3,5 mm'. Det vil gå til
begge medier, ikke?

(Som I nok kan læse, ved jeg ikke en s... om det!)

mvh
Marianne

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-07 20:10

Marianne wrote:
> [...]
> begge medier, ikke?
>
> (Som I nok kan læse, ved jeg ikke en s... om det!)

Køb et sæt Logitech Z2300 de 1000,- kroner det koster der får du ikke
meget bedre PC højttalere.

du sætter stikker i den enhed du vil høre lyden fra... lydkvaliteten vil
være fuldt tilstrækkelig fra begge.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-11-07 20:40

Marianne wrote:
> [...]
> 650.-. Det skal ikke være noget stort, men lyden skal gerne være acceptabel.

Creature har faktisk en ret god lyd, - og er det 'robotmodellen' -
Creature II, du har kig på, fås den jo i masser af forskellige farver,
der passer til iBook

> Hvilket medie sætter man højtalerne til - ibook eller ipod? Er lyden fra
> disse ens eller hvordan?

Du får klart den bedste lyd fra selve iBook'en. dens linieforstærker er
væsentlig befre for tilslutning af eksterne enheder

> I specifikationen står det 'Miniconnector stereo 3,5 mm'. Det vil gå til
> begge medier, ikke?

Såvidt jeg véd, ja.

Et billigt alternativ kunne evt. være det sæt Medion, de havde i ALDI
her i onsdags til 249kr., hvis de har flere Jeg købte selv et sæt som et
billigt alternativ indtil videre, men de er faktisk ret gode. Det er et
2.1 system med 2 satellitter og en sub. Satellitterne har to seperate
diskant og mellemtone enheder, og sub'en har en god kraftig bas og en
forstærker på 2x8w RMS med god 'tyngde' i lyden. Sub/forstærker er i
rigtig trækabinet.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-11-07 21:38

Marianne <handel@fjerndettelundbak.dk> wrote:

> [...]
> begge medier, ikke?
>
> (Som I nok kan læse, ved jeg ikke en s... om det!)

Den her:

<http://www.bowers-wilkins.com/display.aspx?infid=2466>

Er på min ønskeliste når den kommer til danmark.

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 03-11-07 23:46

Marianne <handel@fjerndettelundbak.dk> wrote:

> Har kigget på JBL Creature - vil det være et OK valg? De koster omkring kr
> 650.-. Det skal ikke være noget stort, men lyden skal gerne være acceptabel.

Jeg er stødt på mange gode anmeldelser af Audio Engine 5

http://www.hifi-hammeren.dk/product_info.php?products_id=3846

En af mange anmeldelser

http://www.ipodobserver.com/story/25563

> Hvilket medie sætter man højtalerne til - ibook eller ipod? Er lyden fra
> disse ens eller hvordan?

Det betyder ikke så meget om du tager lyden fra iPod'en eller iBooken.
De er ca. lige gode. Ved iPoden kan det være en fordel at koble
højttalerne til iPod'ens dock hvis du har en sådan.

> I specifikationen står det 'Miniconnector stereo 3,5 mm'. Det vil gå til
> begge medier, ikke?

Jeps.

--
Mvh Martin

Fra : Marianne

Dato : 04-11-07 17:55

> Jeg er stødt på mange gode anmeldelser af Audio Engine 5
>
> http://www.hifi-hammeren.dk/product_info.php?products_id=3846
>
> En af mange anmeldelser
>
> http://www.ipodobserver.com/story/25563

Jah .. (suk) .. men de koster unægtelig også lidt mere

mvh
Marianne