Mail kan ikke minimere - Time Machine?
Fra : Palle Jensen

Dato : 02-11-07 20:30

Damn!

Fik lavet et eller andet... Tror jeg?

Fik sat en ny harddisk til iMac'en og satte TimeMachine igang. Fint.

Ville lige afprøve det lidt bagefter, og opdagede så at der er noget
galt med mail.app.

Når jeg nu åbner mail så forsvindet min dock og alt andet iøvrigt. Mail
åbner på en bar baggrund og jeg kan ikke minimere mail ned i dock'en.
Den gule knap er simpelthen væk.

http://usenet.ducktrucks.dk/timemachine_mail.png

Jeg kan ikke overskue om det har noget at gøre med TimeMachine eller om
jeg har fået klikket på noget eller lavet en tastefunktion der er skyld
i det?

Håber der er nogle der har et clue?

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Palle Jensen

Dato : 02-11-07 20:41

On 2007-11-02 20:29:42 +0100, Palle Jensen
<laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> said:

> Håber der er nogle der har et clue?

Det er ligesom om Mail hænger fast i TimeMachine?

Nu fik jeg mail til at virke ved at logge ind som en anden bruger. Jeg
ville lige teste om det virkede der. Det gjorde det. Loggede tilbage
til min egen profik og der virkede mail igen.

Men så trykkede jeg på TimeMachine og så gik den i ged igen. Irriterende.

Kan man resette TimeMachine? Slår jeg den bare fra og formatterer og
slår til igen? Nogen forslag?

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-07 20:47

On 2007-11-02 20:41:21 +0100, Palle Jensen
> [...]

> Men så trykkede jeg på TimeMachine og så gik den i ged igen. Irriterende.
>
> Kan man resette TimeMachine? Slår jeg den bare fra og formatterer og

Når du bruger TimeMachine, så skal du jo netop kun se/have adgang til
f.eks. mail'en og ikke andre programmer. Du har så slags 3D billede,
med en timeline i højre side.
Slå TM fra, slet/formater HD og slå til igen.

mvh. Joakim

Fra : Palle Jensen

Dato : 02-11-07 21:23

On 2007-11-02 20:46:51 +0100, JHP said:

> Når du bruger TimeMachine, så skal du jo netop kun se/have adgang til
> f.eks. mail'en og ikke andre programmer. Du har så slags 3D billede,
> med en timeline i højre side.

Ja det ved jeg.

Men se lige bort fra TimeMachine. Den er aktiveret og kører blot i
baggrunden. Gør iøvrigt ingen forskel om den er slået til eller fra.
Men de er et faktum at problem opstod efter jeg startede med
TimeMAchine.

Problemet skåret ud i pap.

Men jeg har et blankt skrivebord. Ser sådan ud med dock og det hele:

http://usenet.ducktrucks.dk/foer.png

Så klikker jeg på mail.app nede i dock'en. Mail åbner med docken
forsvinder. Ser sådan ud:

http://usenet.ducktrucks.dk/efter.png

Bemærk at mail heller ikke kan minimeres. Den gule knap er væk.

Hvis jeg lukker mail.app ser det så sådan ud:

http://usenet.ducktrucks.dk/blank.png

Klikker jeg et vilkårligt sted på desktoppen kommer docken tilbage.
Irriterende problem.

Fra : Palle Jensen

Dato : 02-11-07 22:22

On 2007-11-02 21:22:44 +0100, Palle Jensen
<laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> said:

> Klikker jeg et vilkårligt sted på desktoppen kommer docken tilbage.

Endnu en tilføjelse.

Quit'er jeg mail.app og åbner igen, så åbner mail normalt, med gul
knap. Trykker jeg timemachine med mail i focus sker det smame igen. Der
er altså gået et eller andet galt med mail.app og timemachine. Gad godt
vide hvordan jeg kommer ud af det.

Fra : Palle Jensen

Dato : 02-11-07 22:39

On 2007-11-02 22:21:45 +0100, Palle Jensen
<laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> said:

> Endnu en tilføjelse.

Endnu: Hvis jeg disabler Time Machine og un-mounter disken så spiller
mail.app igen.

Desuden virker mail.app og Time Machine heller ikke på den anden konto.
Mon der kan være noget corrupted et sted? Hoov forresten. Kører IMAP.
Kan det mon give problemer?

Fra : Palle Jensen

Dato : 03-11-07 11:40

On 2007-11-02 22:39:21 +0100, Palle Jensen
<laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> said:

> Kører IMAP. Kan det mon give problemer?

Er der ikke nogen af Jer andre der anvender time machine der gider
fortælle hvad der sker når i trykker på TimeMachine med mail.app
vinduet åbent i focus?

Jeg har prøvet ar reformatere disken og slette TM's plist. Uden nogen ændring.

Fra : Karl Antz

Dato : 03-11-07 11:57

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> [...]
> vinduet åbent i focus?
>
> Jeg har prøvet ar reformatere disken og slette TM's plist. Uden nogen ændring.

Ingen problemer her af den slags som du beskriver ... men jeg kører pop
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Ukendt

Dato : 04-11-07 20:45

On 2007-11-03 11:39:41 +0100, Palle Jensen
> [...]

> vinduet åbent i focus?
>
> Jeg har prøvet ar reformatere disken og slette TM's plist. Uden nogen ændring.

Jeg bruger både pop og imap (3xpop og 5+imap) og hvis jeg har mail
aktiv, når jeg trykker på timemachine, så får jeg "stjerne billedet"

Det lyder ret underligt, det du er ude for.

mvh. Joakim

Fra : Palle Jensen

Dato : 04-11-07 21:50

On 2007-11-04 20:45:10 +0100, JHP said:

> Jeg bruger både pop og imap (3xpop og 5+imap) og hvis jeg har mail
> aktiv, når jeg trykker på timemachine, så får jeg "stjerne billedet"
>
> Det lyder ret underligt, det du er ude for.

Som nævnt senere i tråden har jeg vist fået løst problemet. Jeg skal på
ingen måde udtale mig kompetent om hvad der er problemet, men i og med
at jeg fik løst problemet ved at "nulstille" mail.app tænker jeg at det
måske har noget at gøre med at jeg har opgraderet fra Tiger til Leopard
og der måske har været en eller anden form for kage i lokationerne på
filerne... Kunne være intressant at vide.

Fra : Palle Jensen

Dato : 04-11-07 15:57

On 2007-11-02 20:29:42 +0100, Palle Jensen
<laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> said:

> Fik sat en ny harddisk til iMac'en og satte TimeMachine igang. Fint.
>
> Ville lige afprøve det lidt bagefter, og opdagede så at der er noget
> galt med mail.app.

Har løst problemet.

fjernede min mail konto.

Slettede users/library/mail

Samt plist filen i preferences.

Genoprettede mail konti, og så kørte det.