Så gik den ikke længere (virus)
Fra : iSteen

Dato : 01-11-07 11:56

Desværre er Mac nu osse mål for virus mm

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=33380

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-11-07 12:04

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> Desværre er Mac nu osse mål for virus mm
>
> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=33380

Det er ikke en virus .. det er en trojansk hest som du SELV skal
installere + give admin password ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 01-11-07 13:10

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Det er ikke en virus .. det er en trojansk hest som du SELV skal
> installere + give admin password ...

Og det skulle anbefales at man installerede følgende:

<http://www.intego.com/virusbarrier/>

Hvilket jeg ikke umiddelbart vil gøre ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-11-07 13:17

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Og det skulle anbefales at man installerede følgende:
>
> <http://www.intego.com/virusbarrier/>
>
> Hvilket jeg ikke umiddelbart vil gøre ...

Det er den normale at når et antivirus firma finder et problem så er
deres egen medicin jo altid den bedste. I det her tilfælde er den bedste
medicin sund fornuft.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 01-11-07 20:36

> [...]

> Det er den normale at når et antivirus firma finder et problem så er
> deres egen medicin jo altid den bedste. I det her tilfælde er den bedste

Enig. Jeg har 3 Windows maskiner alle uden anti-virus og det er gået
godt, indtil videre.

Sund fornuft (og et sikkert OS som Winxp Pro med NTFS filsystem) og brug
en konto med begrænsede rettigheder til det daglige. Sørg for at holde
dit styresystem og programmer opdateret og undgå at bruge det seneste
lir, som Flash eller Acrobat Reader i nyere version end 5.1.

Og få dig en sød kone, som du kan dele computer med

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one."

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-11-07 23:45

hlexa@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) writes:

> en konto med begrænsede rettigheder til det daglige. Sørg for at holde
> dit styresystem og programmer opdateret og undgå at bruge det seneste
> lir, som Flash eller Acrobat Reader i nyere version end 5.1.

Muligvis virusfri, men da også en anelse kedeligt synes jeg.

Alt sjovt på nettet er lavet i flash. Fx Oline!

Det skete i de dage i november engang
at de første dataloger satte julen igang...

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 01-11-07 13:26

Per Rønne wrote:

> Og det skulle anbefales at man installerede følgende:
>
> <http://www.intego.com/virusbarrier/>
>
> Hvilket jeg ikke umiddelbart vil gøre ...

Ha ha ha - hvem vil installere en applikation med sådan et interface?

Hooooooooold da fest.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-11-07 13:50

> Ha ha ha - hvem vil installere en applikation med sådan et interface?
>
> Hooooooooold da fest.

mjaeh, det er da hverken værre eller bedre end f.eks. Avast til windows
.... men nej, kønt er det ikke.

/thomas

Fra : iSteen

Dato : 01-11-07 14:32

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Og det skulle anbefales at man installerede følgende:
>
> <http://www.intego.com/virusbarrier/>
>
> Hvilket jeg ikke umiddelbart vil gøre ...

Jeg holder mig nu osse mest til sund fornuft og omtanke - det plejer at
virke

Fra : Lyrik

Dato : 01-11-07 13:06

On Thu, 01 Nov 2007 11:56:07 +0100, iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> Desværre er Mac nu osse mål for virus mm
>
> http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=33380
Det er sådan nogle Mac-defamerende indlæg der kan få mig til at overveje
at sætte personen i killfilter. Den eneste grund til at jeg ikke gør det i
dette tilfælde er at jeg ikke ved hvor killfilteret ligger i den Opera.

--
Hilsen fra Jens "Lyrik" Bech

Fra : iSteen

Dato : 01-11-07 13:10

Lyrik <lyrik@fakeheaven.dk> wrote:

> [...]
> dette tilfælde er at jeg ikke ved hvor killfilteret ligger i den Opera.

Hov hov, du har vel heller ikke blacklistet Mediamac og Comon?
Men hvis jeg virkeligt har trådt nogen over tæerne ved at videregive
oplysninger, så skal det ikke gentage sig...

Fra : Bruno

Dato : 01-11-07 21:12

iSteen wrote:

> Hov hov, du har vel heller ikke blacklistet Mediamac og Comon?
> Men hvis jeg virkeligt har trådt nogen over tæerne ved at videregive
> oplysninger, så skal det ikke gentage sig...

Jeg synes det er helt fint du har henledt opmærksomheden på sagen, men
du har gjort den fejl at bruge betegnelsen "virus" om noget der er langt
fra at være noget der kan sprede sig som vira!

En rigtig virus ville være en grim nyhed, men i stedet er det er en sag
som ikke er aktuel for andre end dem der besøger underlødige hjemmesider
OG samtidig opføre sig uforsigtigt.

Mvh
Bruno

Fra : iSteen

Dato : 01-11-07 22:03

Bruno <dont.use@this.address.ever> wrote:

> [...]
>
> En rigtig virus ville være en grim nyhed, men i stedet er det er en sag
> som ikke er aktuel for andre end dem der besøger underlødige hjemmesider

Okay, virus eller trojaner - vi er sikkert alle enige om, at begge dele
er noget skidt.

Min fejl - beklager

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-11-07 13:17

> [...]

> dette tilfælde er at jeg ikke ved hvor killfilteret ligger i den Opera.

skyklapper ?

/thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-11-07 15:00