Resette icon udseende? (Leopard)
Fra : Palle Jensen

Dato : 31-10-07 22:26

Hmmm....

Bemærker at jeg på en eller anden måde har fået ændret udseendet af min
"downloads" folder.

http://usenet.ducktrucks.dk/download_folder.png

Hvordan kan jeg få den originale udgave af ikonet?

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Michael Holm

Dato : 31-10-07 22:48

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> [...]
> "downloads" folder.
>
> http://usenet.ducktrucks.dk/download_folder.png
>
> Hvordan kan jeg få den originale udgave af ikonet?

den ændre ikon efter det der ligger "først" i mappen, rækkefølgen kan du
ændre ved at højreklikke på mappen.
(hvis jeg gætter rigtig på hvad der er sket for dig:)
--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Palle Jensen

Dato : 31-10-07 22:56

On 2007-10-31 22:48:14 +0100, macsoup@toitsu.dk (Michael Holm) said:

> den ændre ikon efter det der ligger "først" i mappen, rækkefølgen kan du
> ændre ved at højreklikke på mappen.
> (hvis jeg gætter rigtig på hvad der er sket for dig:)

Nej sådan forholder det sig vist ikke...

http://usenet.ducktrucks.dk/folder.png

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 31-10-07 23:33

Palle Jensen wrote:
> [...]
> "downloads" folder.
>
> http://usenet.ducktrucks.dk/download_folder.png
>
> Hvordan kan jeg få den originale udgave af ikonet?

Hm, det er jo et Tiger icon... Er din downloadmappe delt med en Tiger
disk/partition? - så tror jeg ikke, der er noget at gøre...

Men prøv flg.. marker mappen og vælg 'vis Info'/'Get Info', marker
ikonet i infovinduet (øverst), og i menuen 'Rediger'/'Edit' vælg
'Klip'/'Cut', så vil brugerdefinerede ikoner blive til std. ikoner.

mvh. Erik Richard

Fra : Palle Jensen

Dato : 31-10-07 23:36

On 2007-10-31 23:33:26 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Hm, det er jo et Tiger icon... Er din downloadmappe delt med en Tiger
> disk/partition? - så tror jeg ikke, der er noget at gøre...

Nej.

> Men prøv flg.. marker mappen og vælg 'vis Info'/'Get Info', marker
> ikonet i infovinduet (øverst), og i menuen 'Rediger'/'Edit' vælg
> 'Klip'/'Cut', så vil brugerdefinerede ikoner blive til std. ikoner.

Bingo.

Tak.