Slipstream
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-10-07 16:52

Hej gruppe

Kan man slipstreame en upgrade XP med en Win98 således, at man under
bootcamp slipper for, at swappe CD midt i det hele?

/Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 31-10-07 17:26

Martin Johansen [6000] wrote:
> Kan man slipstreame en upgrade XP med en Win98 således, at man under
> bootcamp slipper for, at swappe CD midt i det hele?

Mig bekendt ja, men det kræver, at du har 2 drev - fx. det interne + et
eksternt USB2/FW drev.

Der kan dog være et problem, hvis din win98 kun er en Win98 eller 98sr2,
da de to versioner ikke genkender eller understøtter native USB og
Firewire. Win98SE CD'en genkender heller ikke FW - kun USB 1.1, men hvis
du har installeret Win98SE og i pakken 'Additional Add-ons' installeret
pakkerne 'USB support' og 'Firewire Support', kan du sagtens gøre det.
(Véd ikke, hvad de hedder på dansk, da jeg kun har arbejdet med US ver.
af windows).

Det bør nok lige nævnes, at ingen versioner af win98 kan læse DVD ROM -
Win98sr2 og 98SE kan dog læse DVD RAM medier - underligt nok...

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-10-07 17:41

> Mig bekendt ja, men det kræver, at du har 2 drev - fx. det interne + et
> eksternt USB2/FW drev.

Det jeg tænker på er, at man "merger" de 2 således at installation
allerede kan se på installations CD'en, at man er "entitled" til at
installere = den ikke beder om at få sat den anden skive i.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 31-10-07 19:03

Martin Johansen [6000] skrev:
> Hej gruppe
>
> Kan man slipstreame en upgrade XP med en Win98 således, at man under
> bootcamp slipper for, at swappe CD midt i det hele?

Nej.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-10-07 22:49

In article <4728c36f$0$2100$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
"Frank E. N. Stein" <flatus@mail.is> wrote:

> Nej.

Jo

Jeg har fået det til, at virke i mellemtiden.

Jeg brugte på min HTPC et program der kunne gøre tricket for mig, så nu
har jeg en unattended DVD med XP Pro SP2 inkl. valideringsfilerne fra
min Win98 CD.

Og det virker perfekt under Boot Camp.

http://www.nliteos.com/

/Martin

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 31-10-07 22:08

Martin Johansen [6000] skrev:

> Jo

Så bruger du nok det forkerte ord.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-11-07 05:57

In article <4728eeb6$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,

> Så bruger du nok det forkerte ord.

Hvad mener du det skal hedde så?

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 01-11-07 06:19

Martin Johansen [6000] skrev:

> Hvad mener du det skal hedde så?

Det lyder mere som et hack.

Fra : Per Rønne

Dato : 01-11-07 07:03

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Det lyder mere som et hack.

Nej, jeg har skam også slipstreamet min XP Pro CD-ROM, for overhovedet
at kunne installere den på min Windows-desktop på en fornuftig måde. SP2
var nødøvendig for at installere på en partition større end 128 GiB.

Det er en ganske normal og fuldstændig lovlig procedure.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 01-11-07 17:52

Per Rønne skrev:

> Nej,

Jo.

> [...]
> var nødøvendig for at installere på en partition større end 128 GiB.
>
> Det er en ganske normal og fuldstændig lovlig procedure.

Ja, at lægge en servicepack på. Det er Windows 2000 og XP designet til.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 01-11-07 20:18

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Per Rønne skrev:

<snip>

> Ja, at lægge en servicepack på. Det er Windows 2000 og XP designet til.

Det er osse den rigtige forklaring på hvad en "slipstreamed"
installations CD er. Det OP vil hedder ikke slipstreaming. Det kan bedst
beskrives som en hack. På den gode måde, selvfølgelig.

F.eks skrev Nils Kløvedal i første bind af Win 95 Magasinet fra forlaget
Dag og Nat i sin tid at man kunne bruge en Windows 95 opgradering, der
kostede mindre, og bare stikke den en diskette med en fil med et bestemt
filnavn på , så kørte installeren.

Det pudsige var, at den pågældende fil slet ikke fandtes på diskette nr
1 fra Windows 3.1 (eller Windows 3.11 eller WfW) som var det man iflg
Microsoft ellers skulle være i besiddelse af for at kunne bruge
opgraderingensversionen af Windows 95.

Men sådan er der jo så meget...

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one."

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-11-07 20:30

> Det er osse den rigtige forklaring på hvad en "slipstreamed"
> installations CD er. Det OP vil hedder ikke slipstreaming. Det kan bedst
> beskrives som en hack. På den gode måde, selvfølgelig.

Ok.

Men da jeg samtidig havde beskrevet hvad jeg ville så var der vel ingen
tvivl om hvad jeg ville?

Frank E. Stein sagde jo nej på grundlag af, at jeg havde kaldt det noget
forkert.. selvom beskrivelsen var ganske klar.

Så det kan vel bedst beskrives som "værende på tværs"

/Martin

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 01-11-07 20:53

Martin Johansen [6000] skrev:

> Ok.
>
> Men da jeg samtidig havde beskrevet hvad jeg ville så var der vel ingen
> tvivl om hvad jeg ville?

Jeg var slet ikke i tvivl om at du gerne ville slipstreame en Win98 med
en Win XP. Da man ikke kan det, svarede jeg som jeg gjorde.

> Frank E. Stein sagde jo nej på grundlag af, at jeg havde kaldt det noget
> forkert.. selvom beskrivelsen var ganske klar.
>
> Så det kan vel bedst beskrives som "værende på tværs"

Næh.