Problem med X11 i Leopard
Fra : Hans Hüttel

Dato : 30-10-07 22:35

Jeg fik Leopard i forgårs og installerede det på min MacBook Pro. Her
til aften vil jeg bruge X11 (som jeg i parentes bemærket bruger meget
tit), men ak... Jeg har nu to problemer.

Det ene er stort:

Jeg åbner en xterm og taster tre-fire tegn - og straks går X11 i
baggrunden, og jeg kan ikke taste mere. Jeg er nødt til at klikke på min
xterm for at kunne skrive tre-fire tegn mere - og så opstår problemet
igen.

Det er derfor blevet helt umuligt for mig at bruge X11 nu!

Jeg har læst mig frem til at X11 til Leopard bruger en anden kodebase.
Jeg installerede den nye X11 - det skulle jeg nok ikke have gjort.

Jeg har nemlig også installeret Leopard også på min iMac G5, og her er
der ingen problemer med X11 - muligvis fordi jeg ikke installerede den
nye X11.

Derfor prøvede jeg at vende tilbage til Tiger-udgaven af X11, men lige
lidt hjælper det.

Det andet problem er bare irriterende:

Når X11 er startet, optræder X11-ikonen to gange ved siden af hinanden i
Docken!

Er der nogen derude, der har en idé om hvad der er galt og (måske endnu
bedre) om der er en løsning?

Hans

Fra : Hans Hüttel

Dato : 31-10-07 06:13

In article <hanshuttel-5CC19C.22345230102007@no-dns-yet.demon.co.uk>,
Hans Hüttel <hanshuttel@mac.com> wrote:

> [...]
> Docken!
>
> Er der nogen derude, der har en idé om hvad der er galt og (måske endnu

Problemet med de to ikoner har jeg ikke løst, men jeg har løst det store
problem: Jeg havde en applikation liggende, Last.fm-applikationen. Den
vågner med korte mellemrum og undersøger hvilken sang iTunes spiller.
Når det sker, bliver X11 sendt i baggrunden. Jeg fjernede Last.fm, og nu
har X11 det godt igen.

Dette var ikke et problem under Tiger, men det er det nu. Men jeg kan
sagtens leve uden Last.fm.

Hans

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 31-10-07 18:10

> [...]
> har X11 det godt igen.
>
> Dette var ikke et problem under Tiger, men det er det nu. Men jeg kan

/Application/Utilities/X11.app er en wrapper for /usr/X11/X11.app - af
en eller anden grund får du startet X11 så de begge optræder i din dock.

Hvad langt værre er, er at apple har ikke længere distribuerer Xnest i
deres X11 pakke

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 31-10-07 18:41

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> Hvad langt værre er, er at apple har ikke længere distribuerer Xnest i
> deres X11 pakke

Det kan vel ikke tage mange millisekunder for dig at oversætte den?

Det skete i de dage i november engang
at de første dataloger satte julen igang...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-11-07 18:40

> Det kan vel ikke tage mange millisekunder for dig at oversætte den?

dunno, det er en del af xorg og jeg vil gerne undgå at bruge en
non-apple build.