Hjælp! Ikife 08 >Idvd ...
Fra : Ingolf Olsson

Dato : 29-10-07 20:15

Min nykøbte Ilife 08, skulle hjælpe mig...men!- men gør det modsatte-
Ikke nok med at, den ikke selv kan afspille uden at forsvinde fra
skærmen, men-og det er det værste-
den tillader ikke at den tidligere version- som trods alt fungerede- kan
geninstalleres fra original
Cdèrne i Xèren...Filen kommer fra Imovie 6- kan tages ind, men så heller
ikke andet.-Gemme "Save"
kan den heller ikke.- Den er kun på 1.2 Gb- (22 min.)
Jeg har prøvet alle former for installationer.-Lige meget hjælper det.
Overvejer nu om jeg skal formatere fra at kunne brænde fra Idvd igen.
Jeg har ikke kunne hente brugbare råd på den engelske suport Idvd side,
der er fyld op med næsten
samme problemer vedr. Ilife 08 og Idvd.-
Min comp. er Imac 17, Intel- den største med superdrive- 1 år gammel
Kan nogen her hjælpe?
Ingolf Olsson

Fra : Lyrik

Dato : 30-10-07 00:54

On Mon, 29 Oct 2007 20:15:13 +0100, Ingolf Olsson <ingolf@private.dk>
wrote:

> [...]
> der er fyld op med næsten
> samme problemer vedr. Ilife 08 og Idvd.-
> Min comp. er Imac 17, Intel- den største med superdrive- 1 år gammel
Kære Ingolf!
For lige at dokumentere at jeg faktisk har arbejdet for at løse problemet
så se lige her:
http://luen.dk/iDVD.mov

Her kan du se at det virker uden at iDVD lukker.

Så skal vi spørge hvordan det hænger sammen? Jo jeg har haft de samme
problemer som dig. Hver gang jeg ville benytte iDVD '08 så klaskede den i.

Nu bruger jeg den ikke, idet jeg er gået "en generation frem" og
konverterer DVD film til x.264(H.264 open source) i stedet, så jeg bruger
kun iMovie. De afspilles elegant med en ledning til TV fra en MacBook.
Ingen brug for DVD. DVD-afspiller er i MacBooken. Giver også mulighed for
at lave og afspille High. Def..

På det seneste har jeg mere og mere brugt iMovie '08, idet der gemmer sig
mange flere faciliteter under "kølerhjelmen" end jeg i første omgang var
klar over. De er bare ikke synlige på overfladen, men de er der.
Lad mig nævne universel forandring af klippenes farver og lyshed, samt
hvidpunkt og lyd såvel på baggrund som på klippene, med mulighed for
individuel lydstyrke eller overførsel til alle klip i ét hug! Vending af
film på højkant. Bladring i klip én frame ad gangen så klippene kan ramme
præcist!

Endvidere tager den filmene ind således at alle klippene ligger i
"begivenheder" ligesom i iPhoto, således at de forskellige projekter har
fri adgang til samtlige klip. Det kan 06 ikke!!
Her hører klippene sammen med projektet. Så den nye iMovie skaber en
brugerflade der hænger sammen med iPhotos måde at gøre ting på.(prøv den
lidt mere og opdag finesserne)

Den har også ved importen af video løst et problem som jeg gentagne gange
har med iMovie '06. Her bliver lyden nogle gange langsom! Ved at dele
klippene og flytte dem frem og tilbage mellem klipholderen og bundlinien
kan jeg ofte løse problemet, men det er s.... irriterende! Der er ny
importcodec i iMovie 08 tror jeg. Jeg så den under install.

Nå!! Men alle de fejl med iDVD der lukkede blev løst da jeg blankede
disken af med GPARTED live-CD (gratis Linux) og ompartitionerede under
nyinstall med disk1, hvorefter jeg installerede Tiger igen. Derefter iLife
'06 og til sidst iLife '08! Sikkert ikke nødvendigt at blanke af med
Geparted, men jeg havde fået to partitioner og ville være sikker på kun at
have én efter install.

Det har kureret iDVD. Håber du kan bruge det? med hensyn til at fjerne ´08
og vende tilbage til '06, så vil jeg måske prøve at eksperimentere. Jeg
skriver tilbage. Nu håber jeg du bliver på gruppen, for jeg savner én at
diskutere video med.)) Kan du løse lydproblemet i 06 HD, så skriv
endelig.

--
Hilsen fra Jens "Lyrik" Bech

Fra : Lyrik

Dato : 30-10-07 04:08

wrote:

> [...]
> der er fyld op med næsten
> samme problemer vedr. Ilife 08 og Idvd.-
> Min comp. er Imac 17, Intel- den største med superdrive- 1 år gammel
Jeg prøvede at lade appdelete slette iDVD '08. Ikke godt, mit tastatur
holdt op med at virke! Den fjernede 1,9 gigabyte af iDVD-relaterede
filer. Tastaturet må have været en af dem? Nå men den har restore
heldigvis.))

--
Hilsen Jens "Lyrik" Bech

Fra : Lyrik

Dato : 30-10-07 05:12

wrote:

> [...]
> der er fyld op med næsten
> samme problemer vedr. Ilife 08 og Idvd.-
> Min comp. er Imac 17, Intel- den største med superdrive- 1 år gammel
Nu er jeg kommet løsningen nærmere. På MacBook-en havde jeg samme fejl som
du. iDVD klappede i! Men den virker perfekt nu. Jeg har lige lavet et par
prøve DVD-er med flere filer ovenikøbet. Den er forøvrigt skidego'! Du ka'
glæde dig. Det hele foregår på forsiden af programmet.

Det jeg gjorde var jo at afinstallere den med "AppDelete", så virkede
tastaturet ikke, så jeg "fortrød" og den lagde de mere end 2000 filer
tilbage! Da de var tilbage virkede iDVD perfekt og det gør den stadigvæk!
Nem lille operation. Apple har en operation der går på det samme men som
er mere kringlet:
http://www.xlr8yourmac.com/archives/aug07/081707.html#S23194

--
Hilsen Jens "Lyrik" Bech

Fra : Ingolf Olsson

Dato : 30-10-07 13:00

Tussind tak for svar.-Kigger på det i aften.-
Lidt højt nivo til mig.-
Findes der en uninstal til Ilife 08, -Jeg vil så gerne igang med at arbejde
med filmen, istedet
for computeren.-
Så jeg betragter det lidt som virus, som har ødelagt mit ellers ok. program.
Melder tilbage, hvad jeg beslutter.
Hilsen Ingolf