iWork '08
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-10-07 12:30

Hej

Jeg bruger Neooffice pt... har også brugt OpenOffice i x11 lidt... begge
irriterer mig.. de har ikke helt det samme feel som jeg oplever med
OpenOffice under Windows og Linux.

Så "faldt" jeg jo over en prøveversion af iWork '08 .. umiddelbart en
perfekt pakke istedet for MS Office.

Er der noget jeg skal være opmærksom på eller er det bare, at svinge
dankortet?

Jeg forventer, at kunne lege med MS Office dokumenter uden problemer.
Primært fra folk som sender mig filer i dette format :)

/Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-10-07 23:04

Martin Johansen [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg forventer, at kunne lege med MS Office dokumenter uden problemer.
> Primært fra folk som sender mig filer i dette format :)

Jeg synes såmænd iWork '08 fungerer ganske godt til at se dokumenter fra
MS Office, som folk sender en. Hvis man åbner samme dokument både i
iWork og NeoOffice kan der godt være lidt forskel på, hvordan dokumentet
ser ud. Jeg har nogle gange oplevet, at NeoOffice var bedre til det. Jeg
husker en invitation som Word-dokument, hvor den skulle fylde en side,
men hvor de sidste linier kom over på side 2 i Pages. Jeg er også stødt
på en PowerPoint præsentation, hvor Keynote (men det var vist forrige
version) ikke kunne vise animationer, som OpenOffice viste fint. Alt i
alt er det ikke alvorlige problemer. Man kan sagtens læse dokumenterne,
hvis det er ens behov. Jeg har foreløbig NeoOffice liggende som reserve
på harddisken, hvis der skulle opstå problemer, men jeg bruger stort set
altid iWork. På samme måde har jeg også flere browsere liggende, hvis
der en sjælden gang skulle være noget, Safari ikke kan klare. Det koster
trods alt bare lidt harddiskplads, og harddiske er jo blevet billige.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-10-07 15:00

In article <1i6rp42.1g5uowo1oazq8kN%news@muenster.dk>,
news@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> [...]
> der en sjælden gang skulle være noget, Safari ikke kan klare. Det koster
> trods alt bare lidt harddiskplads, og harddiske er jo blevet billige.

Det lyder som noget jeg nogenlunde kan leve med. For det meste arbejder
jeg selv i andre formater.

Hvis jeg laver noget i pages fx. og gemmer som .doc, kan det så ses
perfekt på Office maskiner?

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-07 15:18

On 2007-10-29 12:29:59 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> said:

> Er der noget jeg skal være opmærksom på eller er det bare, at svinge
> dankortet?

Ingen DK spellchecker i Pages 08 = neooffice til mig.

Thomas Schreiber

min blog - http://macfly.dk
min photoblog - http://thsch.com

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-10-07 15:38

In article <47273d04$0$90263$14726298@news.sunsite.dk>,
Thomas Schreiber <find email på macfly.dk> wrote:

> Ingen DK spellchecker i Pages 08 = neooffice til mig.

Ok bruger og har aldrig brugt stavekontrol så kommer nok ikke til, at
savne den

/Martin

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 30-10-07 21:32

Thomas Schreiber <find email p macfly.dk> wrote:

> Ingen DK spellchecker i Pages 08 = neooffice til mig.

Hvis du opgraderer til Leoparden er det problem vel løst?

Fra : Ukendt

Dato : 30-10-07 22:02

On 2007-10-30 21:31:33 +0100, nospam@ab-katrinedal.dk (Niels Jørgen
Kruse) said:

> Hvis du opgraderer til Leoparden er det problem vel løst?

Hvordan det?

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 30-10-07 22:09

Thomas Schreiber wrote:

> Hvordan det?

Der er dansk stavekontrol i Leopard, men da jeg ikke har Pages '08, ved
jeg ikke om det virker deri. Jeg kan ik' se, hvorfor det ik' sku' virke.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 31-10-07 09:18

> Der er dansk stavekontrol i Leopard, men da jeg ikke har Pages '08, ved
> jeg ikke om det virker deri. Jeg kan ik' se, hvorfor det ik' sku' virke.

Jeg har heller ikke Pages 08, men jeg har kunnet konstatere, at det
virker i den Pages 06, som fulgte med min MacBook. I Leoparden.

Ikke at jeg som sådan bruger Pages; jeg er jo vant til Word.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-10-07 10:41

> Der er dansk stavekontrol i Leopard, men da jeg ikke har Pages '08, ved
> jeg ikke om det virker deri. Jeg kan ik' se, hvorfor det ik' sku' virke.

Jeg har nu fået fat på min yngste søns TiBook, som er vores eneste
computer, der endnu har fået installeret Leopard, og som har iWork '08.
Det er med stor glæde, jeg kan bekræfte, at der er dansk stavekontrol i
Pages under Leopard. Det virker lige ud af posen. Jeg har intet
indstillet eller konfigureret. Nu har jeg kun lige prøvet det i 30
sekunder, så jeg kan ikke sige noget nærmere om, hvilke programmer det
understøtter, eller hvor godt det virker. Umiddelbart kører det ligesom
CocoAspell.
Ligesom andre her i tråden er jeg sådan set ikke den store
tilhænger af stavekontroller. Jeg bruger en del fagudtryk og
specialudtryk, når jeg skriver. Selvfølgelig kan man lade sin ordbog
lære dem, men nogle bruger man så sjældent, at man nødig vil bruge plads
på dem. Andre er nye, der kommer til. Der kommer derfor ofte mange røde
streger, når jeg skriver noget, og det er jo generende. På den anden
siden kan man let komme til at lave nogle anslagsfejl, som man ikke
opdager i farten. Jeg kan f.eks. godt kommer til at lave tredobbelt "l"
eller "m" i stedet for dobbelt og skriver paralllel i stedet for
parallel eller kommmer i stedet for kommer. Når man læser korrektur, kan
man godt overse den slags. Her er en stavekontrol faktisk rar. Jeg var
blevet glad for CocoAspell, men af en eller anden grund fik jeg aldrig
CocoAspell til at virke på den her MacBook, jeg fik først på året. Jeg
glæder mig derfor til at få installeret Leopard på den, så jeg får
stavekontrol igen.
--
Henrik Münster
Esbjerg