2x2 GB RAM til MacBook Pro - 3. parts...?
Fra : Esben

Dato : 28-10-07 18:43

Nu hvor 'pardoen er kommet, skal jeg måske snart ud at have mig en
MacBook Pro...

Er der nogen der har været ude og skaffe kompatible billigere
RAM-klodser og afprøvet hvad man kan få for de 2x1 GB der sidder i?

Synes Apples priser er vild pebrede og 2 GB er sgu ved at være i
underkanten...

Kan det svare sig - og hvad skal man købe hvor?

Er der iøvrigt nogen der har arbejdet med HD skærmen til 17"eren? - er
den læselig eller skal man bare til at zoome og ændre skriftstørrelser i
alle programmer?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Bruno

Dato : 28-10-07 19:02

Esben wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der har været ude og skaffe kompatible billigere
> RAM-klodser og afprøvet hvad man kan få for de 2x1 GB der sidder i?

Mht. brugtpriser så kig på dba.dk - regn ikke med de store penge.

> Synes Apples priser er vild pebrede og 2 GB er sgu ved at være i
> underkanten...
>
> Kan det svare sig - og hvad skal man købe hvor?

Crucial eller Kingston ville være mit bud. Sidst købte jeg direkte fra
http://www.crucial.com/eu/ som forøvrigt har en Wizard til at finde det
rigtige ram for en.

Mvh
Bruno

Fra : Esben

Dato : 28-10-07 19:25

Bruno <dont.use@this.address.ever> wrote:

> Mht. brugtpriser så kig på dba.dk - regn ikke med de store penge.

> Crucial eller Kingston ville være mit bud. Sidst købte jeg direkte fra
> [...]

Tak det vil jeg tjecke!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : KentBM

Dato : 28-10-07 22:21

Esben wrote:

> Tak det vil jeg tjecke!
Se på Kingston.com og så søg i google efter typen. Da jeg købte til min
Macbook (uden pro), så kunne jeg ikke finde rammen ved direkte opslag i
edbpriser, men fandt den i edbpriser via google.dk.

--

Kent

Fra : Esben

Dato : 30-10-07 12:43

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> Se på Kingston.com og så søg i google efter typen. Da jeg købte til min
> Macbook (uden pro), så kunne jeg ikke finde rammen ved direkte opslag i
> edbpriser, men fandt den i edbpriser via google.dk.

OK det er jo faktisk ret billigt! - 1.665,- inkl forsendelse:

Men Crucial Europe er nok stadigt billigere (men sværere at bytte/klage
over)

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Esben

Dato : 31-10-07 12:22

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> [...]
>
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=250096
>
> Men Crucial Europe er nok stadigt billigere (men sværere at bytte/klage

1.372,- kan de gøre det for, så cirka 300,- sparet på at handle i
udlandet eller på at købe Crucial om man vil. Vil man have Kingston RAM
er det billigere at handle det her til lands...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 29-10-07 15:56

> [...]

> Mht. brugtpriser så kig på dba.dk - regn ikke med de store penge.

> Crucial eller Kingston ville være mit bud. Sidst købte jeg direkte fra

Jeg skal have en MacBook Pro 15". Jeg har prøvet at følge ovennævnte
link. Den bedste løsning her ser ud til at koste 164,49 euro svarende
til 1.225,68 kr., hvis jeg har forstået det rigtigt. Jeg har prøvet at
finde prisen hos Humac. Men der er ingen Ram-priser på deres hjemmeside.
Hvormeget dyrere ville det blive hos dem - med og uden isætning? (Eller
er isætning noget, et barn ville kunne finde ud af?)

--
Venlig hilsen
Ove Steen

Fra : Per Rønne

Dato : 29-10-07 16:19

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Hvormeget dyrere ville det blive hos dem - med og uden isætning? (Eller
> er isætning noget, et barn ville kunne finde ud af?)

I modsætning til hvad der gælder for en MacBook, kan man /ikke/ selv
skifte RAM på en MacBook Pro; gør man det alligevel ryger garantien.

Så hvis jeg var dig ville jeg købe MacBook'en med den RAM-bestykning, du
i forvejen ønsker.

Du kan bestille direkte fra Apple, og få den sendt direkte til din bopæl
uden ekstra omkostninger. Og med den RAM-bestykning du ønsker:

<http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkBusiness?type=bizdkPRO&qprm=8
0813&family=MacBookPro>

Vælg først om du ønsker en 2,2 eller 2,4 GHz maskine, vælg 'Select', og
så har du mulighed for såvel at vælge en større harddisk som en større
mængde RAM. Svjh kan du få op til 4 GiB, og husk på at den gamle RAM er
lige til skraldespanden, hvis du vil opgradere senere.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 29-10-07 16:28

Per Rønne wrote:

> I modsætning til hvad der gælder for en MacBook, kan man /ikke/ selv
> skifte RAM på en MacBook Pro; gør man det alligevel ryger garantien.

Erhm, er du ikke galt på den nu? Jeg har da selv installeret RAM i min
MacBook Pro C2D og min kammerats ditto.

Hvor står der at garantien ryger?

> Så hvis jeg var dig ville jeg købe MacBook'en med den RAM-bestykning, du
> i forvejen ønsker.

Det er jo netop det folk vil undgå. Apple tager jo fuldstændig urimelige
priser for deres ram.

> mængde RAM. Svjh kan du få op til 4 GiB, og husk på at den gamle RAM er
> lige til skraldespanden, hvis du vil opgradere senere.

Jeg solgte mine overskydende ram via mediamac.dk samme dag de blev
pillet ud.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 29-10-07 18:44

> Erhm, er du ikke galt på den nu? Jeg har da selv installeret RAM i min
> MacBook Pro C2D og min kammerats ditto.
>
> Hvor står der at garantien ryger?

Det har jeg ikke tid til at undersøge nu, men jeg troede at det var
velkendt. Det var i øvrigt en af grundene til at jeg valgte en MacBook i
stedet for en MacBook Pro.

> Det er jo netop det folk vil undgå. Apple tager jo fuldstændig urimelige
> priser for deres ram.

> Jeg solgte mine overskydende ram via mediamac.dk samme dag de blev
> pillet ud.

Ja, jeg fik min med 2G præinstalleret, idet jeg ikke regnede med at jeg
kunne bruge 2 512 M klodser til det fjerneste, når de ikke kunne sættes
ind i min G4/867 eller min Medion Windows-desktop.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Esben

Dato : 30-10-07 11:50

[SNIP]
> Jeg solgte mine overskydende ram via mediamac.dk samme dag de blev
> pillet ud.

Hvad fik du for dem? Og hvem kan bruge dem af mac-brugere?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 30-10-07 12:08

Esben wrote:

> Hvad fik du for dem? Og hvem kan bruge dem af mac-brugere?

Fik 400,- pp. for 1*1GB (der kan kun være 3GB i min MBP). De passer vist
nok i den forrige generation af iMacs.

Der er vist nok noget andet hardware i den nye 'backlit' modeller, så
jeg tør ikke sige, hvem der kan bruge RAM derfra.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Esben

Dato : 30-10-07 12:31

> Fik 400,- pp. for 1*1GB (der kan kun være 3GB i min MBP). De passer vist
> nok i den forrige generation af iMacs.

God pris når 2 GB er så billige i udlandet!

> Der er vist nok noget andet hardware i den nye 'backlit' modeller, så
> jeg tør ikke sige, hvem der kan bruge RAM derfra.

Nah, det er nu den samme RAM. Men måske det netop er iMacs af den
generation, der kun er solgt med et slot fyldt op?!

Så man skal regne med at sælge dem enkeltvis eller til PC-bruger...

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 30-10-07 13:15

Esben wrote:

> God pris når 2 GB er så billige i udlandet!

Mjaeh, det er efterhånden nogle måneder siden. Den gang kostede 1*2GB
ca. 1300,- herhjemme, så jeg synes egentlig ikke at 400,- er urimeligt.

> Nah, det er nu den samme RAM. Men måske det netop er iMacs af den
> generation, der kun er solgt med et slot fyldt op?!

Ingen idé.

> Så man skal regne med at sælge dem enkeltvis eller til PC-bruger...

Jeg har ikke noget imod pc-brugere eller deres penge ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-10-07 16:31

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> I modsætning til hvad der gælder for en MacBook, kan man /ikke/ selv
> skifte RAM på en MacBook Pro; gør man det alligevel ryger garantien.

nej, det passer ikke.... De har enda en DIY instruktion.

<http://www.apple.com/support/macbookpro/diy/upgrade.html>

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 29-10-07 18:44

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> nej, det passer ikke.... De har enda en DIY instruktion.
>
> <http://www.apple.com/support/macbookpro/diy/upgrade.html>

Så må de da have ændret regelsæt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 29-10-07 18:57

Per Rønne wrote:

> Så må de da have ændret regelsæt.

Det kan jeg ikke forestille mig. Læs om opgraderinger og Appels garanti
på linket herunder:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=13946

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 29-10-07 19:23

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Så må de da have ændret regelsæt.

Måske forveksler du RAM opgradering med harddisk opgradering.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-10-07 19:55

> Måske forveksler du RAM opgradering med harddisk opgradering.

Efter hvad jeg huskede gjaldt det for /begge/.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-10-07 22:37

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Efter hvad jeg huskede gjaldt det for /begge/.

Ram har altid været "user servicable parts" så længe jeg kan huske.

/thomas

Fra : Esben

Dato : 30-10-07 11:50

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> nej, det passer ikke.... De har enda en DIY instruktion.
>
> <http://www.apple.com/support/macbookpro/diy/upgrade.html>
>
> /thomas

Puha tak! - jeg var lige ved at få sved på panden!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Morten Lind

Dato : 29-10-07 17:44

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Svjh kan du få op til 4 GiB,

Hej Per - er jeg ved at falde af på den?(Sikkert). Hvad pokker er
GiB?

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 29-10-07 19:14

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> Hej Per - er jeg ved at falde af på den?(Sikkert). Hvad pokker er
> GiB?

B står for bytes [b for bit].
G står for 1000, Gi for 1024 ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jonas Delfs

Dato : 29-10-07 19:25

Per Rønne skrev:
> G står for 1000, Gi for 1024 ...

Arhh... k = kilo = 1000.

Jonas

Fra : Morten Lind

Dato : 30-10-07 04:39

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> B står for bytes [b for bit].
> G står for 1000, Gi for 1024 ...

Nåeh, så udregningen bliver korrekt - Tak.

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 30-10-07 05:19

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> Nåeh, så udregningen bliver korrekt - Tak.

Ja, og det er naturligvis K der står for 1000. G = 1000^3, Gi = 1024^3.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 29-10-07 21:03

> [...]
> mængde RAM. Svjh kan du få op til 4 GiB, og husk på at den gamle RAM er
> lige til skraldespanden, hvis du vil opgradere senere.

Jeg havde ikke ventet, at jeg ville sætte en så omfattende debat igang.
Men jeg har vist ikke fået svar på mit spørgsmål om prisforskel på at
købe 3. parts Ram og Ram hos Apple.

Her er to annoncer på den maskine, jeg tænker på at købe:

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkBusiness?type=bizdkPRO&qprm=80
813&family=MacBookPro:

2.4GHz Intel Core 2 Duo
1440 x 900 resolution
2GB memory
160GB hard drive1
8x double-layer SuperDrive
NVIDIA GeForce 8600M GT graphics with 256MB SDRAM
Ready to ship: 24hrs
Free Shipping
DKK 18,499.00

http://www.humac.dk/produkter/produktkategorier/apple/om-de-nye-macbook-
pro-modeller/MacBook Pro 15" Bedst:

1440 x 900 opløsning med LED backlit
Intel Core 2 Duo at 2.4GHz
2GB DDRII 667MHz RAM
160GB hard drive - 5400-rpm
nVidia GeForce 8600M GT with 256MB of video memory
8x SuperDrive Dual Layer
FireWire 800 connectivity
AirPort Extreme (802.11n)
kr. 18.499,- (kr. 14.799,20 ekskl. moms)

Det er det samme produkt til samme pris sendt fra Apple eller afhentet
hos Humac.

Denne maskine kan - efter hvad jeg forstår på debatten - forsynes med en
større harddisk og mere Ram, som man kan bede om ved købet. Kan nogen
svare på, hvad den vil koste med den optimale bestykning leveret fra
Apple eller Humac?

Hvis prisforskellen er til at overse, vil jeg foretrække at betale for
den tryghed, der følger af, at maskinen er færdigbestykket ved
leveringen.

For en del år siden købte jeg en G3. Så skulle der senere eftersendes
ekstra Ram som en slags bonusgave. Det var Apple meget længe om. Det var
et helvede at sidde i flere måneder med en maskine, der var født med for
lidt Ram og hele tiden faldt sammen af overanstrengelse. Siden dengang
køber jeg altid optimal ekstra Ram med det samme.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 29-10-07 21:26

Ove Steen Smidt wrote:

> Jeg havde ikke ventet, at jeg ville sætte en så omfattende debat igang.
> Men jeg har vist ikke fået svar på mit spørgsmål om prisforskel på at
> købe 3. parts Ram og Ram hos Apple.

Der skal ikke ret meget vand på møllen før den maler ;)

Humac og Apple har mig bekendt fuldstændig den samme prispolitik. Om du
bestiller det ene eller det andet sted, handler derfor om, hvad du 'har
det bedst med'. Der er selvfølgelig størst sandsynlighed for, at du kan
lokke et eller andet ud af sælgeren i Humac ;)

> [...]

> større harddisk og mere Ram, som man kan bede om ved købet. Kan nogen
> svare på, hvad den vil koste med den optimale bestykning leveret fra

Du kan få en større harddisk, men den vil være langsommere end den 160GB
der foreslås af Apple. For 1100,- for du en hurtigere 160GB HD - om det
er pengene værd, må andre svare på.

Maskinen kan i alt rumme 4GB RAM. En opgradering fra 2 til 4GB RAM, vil
ved Apple koste yderligere 5110,-.

4GB RAM fra Kingston koster ca. 1700,-, hvis du selv køber og
installerer dem. Se f.eks. her: http://tinyurl.com/ytlznd

Du vil så have 2*1GB RAM (de originale) i overskud. Dem kan du
formentlig sælge. Hvis ikke, har du alligevel sparet godt 3000,-

> Hvis prisforskellen er til at overse, vil jeg foretrække at betale for
> den tryghed, der følger af, at maskinen er færdigbestykket ved
> leveringen.

I forhold til at du kan spare minimum 3000,- for 10 minutters arbejde,
mener jeg ikke, at det er trygheden værd. Det er _ret_ nemt at
installere RAM i en MBP.

> [...]
> lidt Ram og hele tiden faldt sammen af overanstrengelse. Siden dengang
> køber jeg altid optimal ekstra Ram med det samme.

De 2GB maskinen leveres med, tror jeg er rigeligt til de fleste. Hvis du
vil ha' en toptunet maskine, er der selvfølgelig ingen vej uden om de
4GB RAM.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 30-10-07 20:27

> [...]
>
> De 2GB maskinen leveres med, tror jeg er rigeligt til de fleste. Hvis du
> vil ha' en toptunet maskine, er der selvfølgelig ingen vej uden om de

Tak for ent godt og udtømmrende svar.

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-10-07 22:16

> [...]
> det bedst med'. Der er selvfølgelig størst sandsynlighed for, at du kan
> lokke et eller andet ud af sælgeren i Humac ;)

Men Humac får vel en standardmaskine fra Apple, åbner kasse, åbner
maskinen, installerer ny RAM/harddisk og lukker det hele igen. Er det
ikke sådan? Apple fremstiller derimod maskinen, som den er bestil, så
man får sådan set en mere jomfruelig maskine i en indpakning, der er
uberørt af menneskehænder, hvis man bestiller en speciel konfiguration
hos Apple.

> Du kan få en større harddisk, men den vil være langsommere end den 160GB
> der foreslås af Apple. For 1100,- for du en hurtigere 160GB HD - om det
> er pengene værd, må andre svare på.

Man skal også huske, at til næste år vil en 250 GB harddisk være
billigere og hurtigere end en 160 GB harddisk i dag. Hvis man kan klare
sig med pladsen på den originale harddisk i nogen tid, kan det derfor
være en god idé at vente med at opgradere.

> De 2GB maskinen leveres med, tror jeg er rigeligt til de fleste. Hvis du
> vil ha' en toptunet maskine, er der selvfølgelig ingen vej uden om de
> 4GB RAM.

Det er også min fornemmelse. Min MacBook blev langt bedre med 2 GB RAM,
men så tror jeg også, de fleste vil være dækket ind. Man kan jo altid
vente med at opgradere til senere. Priserne faler jo kun. Jeg gav kr.
1.200,- for 2 x 1 GB RAM først på året, og det var ganske billigt for
ægte Kingston-RAM. I dag er prisen under det halve.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 31-10-07 08:48

> [...]
> man får sådan set en mere jomfruelig maskine i en indpakning, der er
> uberørt af menneskehænder, hvis man bestiller en speciel konfiguration

Jeg købte min Mac gennem Fona, med fuld RAM-bestykning. På pakken kan
man se at der er tale om en 2 GiB maskine. Så der har altså aldrig været
1 GiB i den; den er fremstillet sådan.

Jeg tror ærligt talt at det er det samme med Humac.

> [...]
> sig med pladsen på den originale harddisk i nogen tid, kan det derfor
> være en god idé at vente med at opgradere.

Sikkert. Foreløbig klarer jeg mig med mine 160 GB, og de oprindelige 80
GB ligger i en boks i laptop-rygsækken.

> [...]
> 1.200,- for 2 x 1 GB RAM først på året, og det var ganske billigt for
> ægte Kingston-RAM. I dag er prisen under det halve.

Og en MacBook kan altså maksimalt sættes op til 2 GB. Intet med 4 GB
her.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 31-10-07 13:13

> [...]

> 1 GiB i den; den er fremstillet sådan.
>
> Jeg tror ærligt talt at det er det samme med Humac.

I en almindelig MacBook? Så bestilte du den altså specielt med 2 GB RAM?
Jeg spurgte i Merlin, og de kunne kun levere standardmodeller. Der var
altså ikke noget med at få mere RAM eller større harddisk i fra starten.

> Og en MacBook kan altså maksimalt sættes op til 2 GB. Intet med 4 GB
> her.

Det ved jeg godt, men tråden her handler jo om en MacBook Pro.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 31-10-07 14:17

> I en almindelig MacBook? Så bestilte du den altså specielt med 2 GB RAM?

Jep. I Fona.

> Jeg spurgte i Merlin, og de kunne kun levere standardmodeller. Der var
> altså ikke noget med at få mere RAM eller større harddisk i fra starten.

Da jeg ikke kan forestille mig at Merlin, ejet af Co-op Denmark, skulle
være omfattet af andre regler på dette område end Fona, vil jeg tro at
det er ekspedient eller butiksbestyrer der blot er uvidende.

Vi var i øvrigt rent faktisk inde på Apples hjemmeside for at se, hvad
der kunne lade sig gøre.

> Det ved jeg godt, men tråden her handler jo om en MacBook Pro.

Ja, men subtråden gik da vist ind på MacBook ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Esben

Dato : 30-10-07 11:50

> [...]

> Mht. brugtpriser så kig på dba.dk - regn ikke med de store penge.

> Crucial eller Kingston ville være mit bud. Sidst købte jeg direkte fra

Bliver de sendt fra et EU-land så man ikke bliver brandbeskattet?

Det er ellers sindsvagt billigt (før forsendelsen, som jeg ikke har set
hvad løber op i)

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 30-10-07 22:58

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Bliver de sendt fra et EU-land så man ikke bliver brandbeskattet?

Her er hvad det kostede for 3 år siden:

Fra : Esben

Dato : 31-10-07 09:56

> Her er hvad det kostede for 3 år siden:

Tak! Hvilket land sender de fra i EU?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 01-11-07 19:04

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Tak! Hvilket land sender de fra i EU?

England. Hvis du går ind på support->shipping, så kan du se at fragt er
gratis inden for UK.

Fra : Esben

Dato : 01-11-07 22:04

> England. Hvis du går ind på support->shipping, så kan du se at fragt er
> gratis inden for UK.

OK, tak!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-10-07 20:03

> [...]
>>
> Mht. brugtpriser så kig på dba.dk - regn ikke med de store penge.

> Crucial eller Kingston ville være mit bud. Sidst købte jeg direkte fra

PÅ jobbet har jeg indkøbt et par 2x2GB klodser til ca 1500 ex moms -
væsenligt billigere end de 4500 ekstra Apple vil have for 4GB.

Fra : Johnny Louis

Dato : 28-10-07 18:14

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Er der iøvrigt nogen der har arbejdet med HD skærmen til 17"eren? - er
> den læselig eller skal man bare til at zoome og ændre skriftstørrelser i
> alle programmer?

Jeg har i 7 uger, eller rettere 7 fredage arbejdet med denne: 17" 2,4
GHz 4 GB ram og en 160 GB 7200 HD, samt en ekstern 2,5" 100 GB FW 800
HD.
Den har en utrolig lækker klar og skarp skærm og nej der skal ikke
stilles på størrelser i et væk.

Johnny Louis Bendiksen

Fra : Esben

Dato : 28-10-07 19:25

Johnny Louis <louis44@FJERNDETTEprivat.dk> wrote:

> [...]
> HD.
> Den har en utrolig lækker klar og skarp skærm og nej der skal ikke

Og det er HD skærmen (1920*1200) du har?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Johnny Louis

Dato : 28-10-07 19:37

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Og det er HD skærmen (1920*1200) du har?

Ja det er den skærm der sidder på den som jeg har arbejdet med men
desværre er computeren ikke min men min søns.

Johnny Louis Bendiksen

Fra : Esben

Dato : 30-10-07 11:50

Johnny Louis <louis44@FJERNDETTEprivat.dk> wrote:

> Ja det er den skærm der sidder på den som jeg har arbejdet med men
> desværre er computeren ikke min men min søns.

OK, tak!

andre erfaringer?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Johnny Louis

Dato : 30-10-07 19:38

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> OK, tak!
>
> andre erfaringer?

Det er en utrolig lækker computer, den blev brugt til at redigere
udsendelsen "Vild Med Vejr" der er sendt fra forskellige storcentre i
Danmark de sidste 7 fredage kl. 21,10 på TV2.
Udsendelsen blev optaget fra kl. 12,00 til kl. 15,00 og skulle være
færdig redigeret og sendt til TV2 inden kl. 21,10 samme aften.
Der har været tidspres på flere gange, men MacBook'en har ikke en eneste
gang voldt problemer, den klarede det hele over forventning.

Johnny Louis Bendiksen

Fra : Esben

Dato : 30-10-07 19:56

> [...]

> Der har været tidspres på flere gange, men MacBook'en har ikke en eneste
> gang voldt problemer, den klarede det hele over forventning.

Fedest! - og jeg må gætte på at dpi'en heller ikke volder problemer...?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Johnny Louis

Dato : 30-10-07 20:36

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Fedest! - og jeg må gætte på at dpi'en heller ikke volder problemer...?

Det kommer an på hvad du mener med dpi'en.

Johnny Louis Bendiksen

Fra : Esben

Dato : 30-10-07 20:40

Johnny Louis <louis44@FJERNDETTEprivat.dk> wrote:

> Det kommer an på hvad du mener med dpi'en.

Sorry, det har du jo svaret på allerførst!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad