Uninstall Final Cut Pro 5,1
Fra : Johnny Louis

Dato : 28-10-07 12:49

I 7 uger har jeg haft behov for at have Final Cut Pro 5,1 installeret på
en bærbar og nu vil jeg gerne have den af-installeret igen.
Muligheden uninstall findes ikke på installations DVD'en og de
muligheder jeg kan finde på nettet AppZapper o.l virker ikke ordentligt.
Den har lagt mange, mange GB hjælpe filer ind som jeg gerne vil af med
igen.
Har nogen her en løsning på dette problem er jeg særdeles lydhør.

Johnny Louis Bendiksen

Fra : Jon

Dato : 28-10-07 14:20

Johnny Louis <louis44@FJERNDETTEprivat.dk> wrote:

> [...]
> igen.
> Har nogen her en løsning på dette problem er jeg særdeles lydhør.

1) Slett programfilen fra /Applications
2) Gå til /Users/<username>/Library/Applications support/<application
name>. Slett alle filer som ser ut til å ha med FCP å gjøre -
sannsynligvis ligger de som antydet i en egen undermappe som du bare kan
slette i sin helhet.
3) Du kan også gå til /Users/<username>/Library/Preferences og slette
valgfilene, som riktig nok tar opp bare svært lite plass.
4) Gjenta for /Users/<brukernavn>/Documents og/eller .../Movies eller
andre steder du måtte ha lagt ferdige filmer eller råmateriale.

--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Johnny Louis

Dato : 28-10-07 14:32

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> [...]
> 4) Gjenta for /Users/<brukernavn>/Documents og/eller .../Movies eller
> andre steder du måtte ha lagt ferdige filmer eller råmateriale.

Da jeg installerede FCP mente jeg der forsvandt 30-40 GB af min HD plads
og de er jo nok fordelt flere forskellige steder under navne jeg ikke
lige kan gennemskue, for det der hedder noget med FCP fylder kun i
størrelsesordenen få MB.

Johnny Louis Bendiksen

Fra : Jon

Dato : 28-10-07 16:14

> [...]

> og de er jo nok fordelt flere forskellige steder under navne jeg ikke
> lige kan gennemskue, for det der hedder noget med FCP fylder kun i

Har du da sett også på de stedene jeg nevnte og ikke bare på selve
programmet? Men 30-40 GB hørtes uansett meget ut. Hvor mange DVD-plater
fyller installasjonen? Husk at også mediefilene dine (filmmaterialet)
fyller mye.

Fra : Johnny Louis

Dato : 28-10-07 17:52

> [...]

> programmet? Men 30-40 GB hørtes uansett meget ut. Hvor mange DVD-plater
> fyller installasjonen? Husk at også mediefilene dine (filmmaterialet)

Final Cut Pro installationen fylder 10 DVD'er hvoraf en del er double
layer.
Jeg har ingen oversete mediefiler og ja jeg har kigget overalt på
harddisken, hvor jeg har en del mapper der indeholder mange GB.
I mappen "Application Support" på 25 GB har jeg en mappe på 11 GB der
hedder "Live Type" men om den hører til FCP ved jeg ikke.
Det kunne være jeg skulle lede efter en Log fil men desværre har jeg for
vane at smide sådanne noget ud.
Johnny Louis Bendiksen

Fra : Jon

Dato : 28-10-07 22:30

Johnny Louis <louis44@FJERNDETTEprivat.dk> wrote:

> Final Cut Pro installationen fylder 10 DVD'er hvoraf en del er double
> layer.

OK - en stund siden jeg har installert den, forstår jeg.

> [...]
> I mappen "Application Support" på 25 GB har jeg en mappe på 11 GB der
> hedder "Live Type" men om den hører til FCP ved jeg ikke.

Live Type er en hjelpeapplikasjon til FCP.

> Det kunne være jeg skulle lede efter en Log fil men desværre har jeg for
> vane at smide sådanne noget ud.

Der ser du hvorfor det ikke alltid er så lurt - og de fyller jo
vanligvis ikke så mye, heller.

Fra : Lyrik

Dato : 28-10-07 16:44

On Sun, 28 Oct 2007 12:48:41 +0100, Johnny Louis
> [...]

> igen.
> Har nogen her en løsning på dette problem er jeg særdeles lydhør.

Ja jeg har løsningen.
Den hedder AppDelete og er gratis-"donorware":
http://reggie.ashworth.googlepages.com/

Den underøger det hele og laver en samlet pakke i papirkurven. Man kan
endda vælge fortryd således at det hele kommer tilbage på plads.
Det eneste den kræver er at man hiver programfilen-altså den der ender på
..app hvis din maskine viser endelserne, ellers den man dobbeltklikker på
for at starte programmet;-ned på "Appdeletes" papirkurv.

Den kan også bruges til noget andet. Hvis man nu vil flytte et program som
man har købt licens til over på sin bærbare for eksempel, så kan man
"afinstallere" det i appdelete. Den vil så lægge en samlet pakke af alle
programfilerne i papirkurven.

Denne kopierer man så ved at flytte den ud på skrivebordet hvorpå man
lægger den tilbage i papirkurven og vælger "fortryd" sletningen i
"Appdelete" så er programmet tilbage på plads. Men nu har man en pakke man
kan flytte over på den bærbare.
I pakken er alle mapperne med filer med navns nævnelse.

--
Hilsen Jens "Lyrik" Bech

Fra : Johnny Louis

Dato : 28-10-07 17:56

Lyrik <lyrik@fupheaven.dk> wrote:

> [...]
> kan flytte over på den bærbare.
> I pakken er alle mapperne med filer med navns nævnelse.

AppDelete samt AppZapper har jeg begge prøvet, men de tager kun selve
programmet samt preference filerne og intet andet og det er tilsammen
under 500 MB

Johnny Louis Bendiksen

Fra : Lyrik

Dato : 28-10-07 16:46

On Sun, 28 Oct 2007 16:44:21 +0100, Lyrik <lyrik@fupheaven.dk> wrote:

> Ja jeg har løsningen.
> Den hedder AppDelete og er gratis-"donorware":
> http://reggie.ashworth.googlepages.com/

Hvis du nu har slettet noget af programmet manuelt ved at hive det i
papirkurven, så reinstaller det og hiv programfilen ned i
appdelete-voila!
--
Hilsen Jens "Lyrik" Bech