genveje til at skifte mellem vinduer
Fra : Michael Holm

Dato : 27-10-07 23:35

æv under 10.4 brugte mange programmer æble < til at skife mellem åbne
vinduer, men nu er genvejen lavet om, så der skal holdes tre taster nede
æble shift `
(altså æble og øverste streg på tasten mellem ? og slette tasten,
hvilket kræver at shift også holdes nede :(
--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : iSteen

Dato : 28-10-07 00:23

Michael Holm <macsoup@toitsu.dk> wrote:

> [...]
> æble shift `
> (altså æble og øverste streg på tasten mellem ? og slette tasten,
> hvilket kræver at shift også holdes nede :(

Hvad gør man så i 10.3?

Fra : Esben

Dato : 28-10-07 00:28

> [...]

> æble shift `
> (altså æble og øverste streg på tasten mellem ? og slette tasten,
> hvilket kræver at shift også holdes nede :(

Brug Quickeys...

I mine øjne er en macbrugerflade, der ikke er kan modificeres med et
værktøj som det, uudholdelig at bruge i det lange løb...

Og den er 10.5-ready

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Jon

Dato : 28-10-07 07:31

> [...]

> æble shift `
> (altså æble og øverste streg på tasten mellem ? og slette tasten,
> hvilket kræver at shift også holdes nede :(

Hm. Fortsatt Eple-< på norsk tastatur. Kan se ut som om det danske da er
mer i overensstemmelse med det amerikanske, som vel har Eple-' (mer uten
skift). Kanskje fordi vi fortsatt er utenfor EU?
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 28-10-07 12:37

> [...]

> æble shift `
> (altså æble og øverste streg på tasten mellem ? og slette tasten,
> hvilket kræver at shift også holdes nede :(

Kan du ikke ændre det i Systemindstillinger->tastatur og
mus->tastaturgenveje, sådan som man kan i Tiger?

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 29-10-07 11:35

Michael Holm wrote:
> [...]
> æble shift `
> (altså æble og øverste streg på tasten mellem ? og slette tasten,
> hvilket kræver at shift også holdes nede :(

Hvordan har du installeret Leopard? Opgradering eller frisk installation?

Jeg har opgraderet og kan stadig bruge Æble+</> til at skifte mellem
vinduer åbnet af/i samme applikation.

Gad vide, hvad der gør forskellen.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 29-10-07 11:47

> Hvordan har du installeret Leopard? Opgradering eller frisk installation?
>
> Jeg har opgraderet og kan stadig bruge Æble+</> til at skifte mellem
> vinduer åbnet af/i samme applikation.
>
> Gad vide, hvad der gør forskellen.

Frisk.. men jeg skal lige checke når jeg kommer hjem, der er en imac der
er opgraderet, som jeg kan se om den har de gamle :)

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 31-10-07 13:59

Michael Holm wrote:

> Frisk.. men jeg skal lige checke når jeg kommer hjem, der er en imac der
> er opgraderet, som jeg kan se om den har de gamle :)

Nu har jeg lavet en 'frisk' installation af Leopard og har samme problem
som dig.

Har du fundet en løsning? Jeg kan nemlig ikke få det til at virke.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 31-10-07 14:06

Peter Farsinsen wrote:

> Nu har jeg lavet en 'frisk' installation af Leopard og har samme problem
> som dig.
>
> Har du fundet en løsning? Jeg kan nemlig ikke få det til at virke.

Arh, fattede ikke lige, at det kan ændres under 'Keyboard Shortcuts' i
'System Preferences'.

Nu virker æble+< igen ;)

--
Peter Farsinsen