Off topic spørgsmål
Fra : iSteen

Dato : 27-10-07 09:10

Mit spørgsmål har ikke noget med Mac at gøre, men en smule med edb. Jeg
plejer at få god hjælp her...så derfor:

Min kone bruger noget der hedder Cardkeeper, til at holde regnskab med
Dankort etc.

Hvis jeg no skal finde noget nyt til hende (julen nærmer sig som
bekendt), ved jeg ikke lige om det er en pda, palm eller lignende jeg
skal kigge efter...
Tingesten skal hverken kunne maile, komme på nettet eller lignende
smarte ting. Det skal bare være en kalender, regskab med hukommelse og
lignende almindelige ting.

Nogen der kan komme med et godt bud?

PFT

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-10-07 10:24

Hej Steen

Et godt forslag kunne være en af de større Siemens PDA mobiltelefoner.
Dér er det hele samlet i et...
mvh. Erik Richard

Fra : iSteen

Dato : 27-10-07 12:44

> Et godt forslag kunne være en af de større Siemens PDA mobiltelefoner.
> Dér er det hele samlet i et...

Tak for det Erik.
Jeg vil lige kigge efter, om det var noget hun kunne bruge

MVH

Steen

Fra : KentBM

Dato : 27-10-07 20:27

Erik Richard Sørensen wrote:
> Hej Steen
>
> Et godt forslag kunne være en af de større Siemens PDA mobiltelefoner.
> Dér er det hele samlet i et...
Blev Siemens mobiltelefoner ikke solgt til Ben-Q, som så lod det gå konkurs?

Hvilket sikkert var meningen med at lade Ben-Q overtage virksomheden.

Så er det stadigvæk muligt at købe en Siemens mobiltelefon og er det
sikkert?

--

Kent

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-10-07 22:21

KentBM wrote:
> Blev Siemens mobiltelefoner ikke solgt til Ben-Q, som så lod det gå
> konkurs?
>
> Hvilket sikkert var meningen med at lade Ben-Q overtage virksomheden.

Jeg véd ikke, hvad der var meningen eller ikke meningen, men BenQ gik
ikke konkurs. Benq købte siemens' mobildivision netop for at undgå, at
Siemens Mobile Division skulle gå konkurs og evt. trække andre dele af
koncernen med sig.

> Så er det stadigvæk muligt at købe en Siemens mobiltelefon og er det
> sikkert?

Man kan netop ikke købe en 'normal' mobiltlf., der står Siemens på
længere. Derimod kan man godt købe PDA telefoner med Siemens navnet på,
men de er næppe lavet hos BenQ - nærmere hos Fuji...

Men man kan stadig købe Benq mobiltelefoner, men det er ikke noget at
skrive hjem om. - De er værre end de billigste 'plastictelefoner' fra
Nokia, og de er så dårligt radiostøjdæmpede, at de burde forbydes af
IT&Telestyrelsen...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-10-07 23:30

> [...]
> længere. Derimod kan man godt købe PDA telefoner med Siemens navnet på,
> men de er næppe lavet hos BenQ - nærmere hos Fuji...

De er nok nærmere lavet af BenQ's OEM afdeling ... og Fuji laver ikke
PDA'er

<http://www.qisda.com/products/mobile.htm>

/thomas

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 28-10-07 20:47

Min kone har en Z22. Den er virkelig billig, men fungerer fint som
kalender og adressebog.
http://euro.palm.com/eurostore/europe/en/products/z22

Det med Dankort-regnskab har jeg ikke lige et bud på, men der findes
tusindvis af programmer til Palm, så det er usandsynligt, at det ikke
er lavet. Der er programmer til biorytmer og hvad ved jeg...

Med venlig hilsen Jens Rasmussen

Fra : iSteen

Dato : 28-10-07 20:49

Jens Rasmussen <fimano@gmail.com> wrote:

> [...]
> tusindvis af programmer til Palm, så det er usandsynligt, at det ikke
> er lavet. Der er programmer til biorytmer og hvad ved jeg...

Jeg *har* faktisk luret lidt på en Z22, men jeg ved endnu ikke om man
kan føre regnskab i sådan en lille fætter (men der er da en smule
iPod-lighed i udseendet, og det er jo rart).