Kø...
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-10-07 21:19

Det er nu meget sjov at prøve. Det er første gang, jeg nogensinde i mit
efterhånden halvlange liv har stået i kø efter noget.

Jeg var nede ved butikken ca. kl. 17:45, hvor de åbnede dørene kl.
18:00. Allerede da var køen nok på 40-50 personer, men inden kl. blev
18, var der nok op mod 100. Og da jeg endelig omk. kl. 18:30 nåede frem
til, det blev min tur, var køen stadig så lang, at folk stod udenfor og
ikke kunne komme ind. - De kunne ganske enkelt ikke være dér.

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-10-07 23:10

> [...]
> til, det blev min tur, var køen stadig så lang, at folk stod udenfor og
> ikke kunne komme ind. - De kunne ganske enkelt ikke være dér.

Var der virkelig et bestemt klokkeslæt for lanceringen af Leopard her i
Danmark? Hos mig kom der en anonym hvid kassevogn med to mand og
afleverede den kl. 17.30. Det var vist endda sent i forhold til, hvornår
andre modtog den rundt om i landet. Nu skal jeg bare have tid til at
installere den.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-10-07 23:28

> [...]
> afleverede den kl. 17.30. Det var vist endda sent i forhold til, hvornår
> andre modtog den rundt om i landet. Nu skal jeg bare have tid til at

Forhandlerne var under embargo til kl. 18:00 ... men dem der har bestilt
på applestore har fået dem med fragtmand i løbet af dagen .. nogle så
tidligt som kl.10:00.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-10-07 20:47

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Forhandlerne var under embargo til kl. 18:00 ... men dem der har bestilt
> på applestore har fået dem med fragtmand i løbet af dagen .. nogle så
> tidligt som kl.10:00.

Så var det jo bare om at komme ud på Ebay for at sælge til overpris.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 28-10-07 23:46

> [...]

> Forhandlerne var under embargo til kl. 18:00 ... men dem der har bestilt
> på applestore har fået dem med fragtmand i løbet af dagen .. nogle så

Jeg har som forhandler bestilt dem gennem distributøren - jeg får dem
med lidt held mandag. Min søns kammerat modtog sin fredag morgen...!

For mig betyder det ikke noget i praksis, men det er da at gøre grin med
sit forhandlersystem, når man kræver at de først må sælge ud efter kl.
18 og så selv sender dem frem flere timer før.

Jeg fatter ikke Apples salgspolitik!

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-10-07 07:01

Stig Leerbeck <stigleerbeck@nypost.dk> wrote:

> [...]
> sit forhandlersystem, når man kræver at de først må sælge ud efter kl.
> 18 og så selv sender dem frem flere timer før.

Nej, men apple har altid melet sin egen kage først, dvs. tier 1
forhandlere og apple store får først og alle andre må vente ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-10-07 00:12

Henrik Münster wrote:

> [...]
> afleverede den kl. 17.30. Det var vist endda sent i forhold til, hvornår
> andre modtog den rundt om i landet. Nu skal jeg bare have tid til at

Ja, detailsalg / afh. af forudbestilte startede kl. 18:00 dansk tid, -
og såvidt jeg kan regne ud - kl. 9:00 Cupertino tid. - Altså samme tid
over hele verden...

mvh. Erik Richard

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 27-10-07 08:41

> Hos mig kom der en anonym hvid kassevogn med to mand og
> afleverede den kl. 17.30.

I er så heldige:
27 okt 2007 09:26 Copenhagen Import Received
26 okt 2007 13:12 Copenhagen Out For Delivery
26 okt 2007 08:27 Copenhagen Import Received

Sådan er det også at bo uden for metropolerne (hvadenten de hedder Kbh,
Århus, Esbjerg eller...)
--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 27-10-07 14:15

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> [...]
> 26 okt 2007 08:27 Copenhagen Import Received
>
> Sådan er det også at bo uden for metropolerne (hvadenten de hedder Kbh,

Jubii - TNT kører lørdag pga Apple!!

Så nu står min MBP og koger med at installere Leoparden

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-10-07 14:30

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> Jubii - TNT kører lørdag pga Apple!!
>
> Så nu står min MBP og koger med at installere Leoparden

Et eller andet sted er det jo lidt åndsavgt med al den hype vi laver
over et nyt system. Ja det er smart, ja der er en masse forbedringer,
men helt ærligt, jeg ved ikke om det fortjener det ;)

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-10-07 15:18

> [...]
> over et nyt system. Ja det er smart, ja der er en masse forbedringer,
> men helt ærligt, jeg ved ikke om det fortjener det ;)

Jeg er endnu ikke synderligt begejstret. Al den eyecandy virker meget
trægt og forvirende på mig og min bedagede single CPU G5 med R9600 og
2GB ram. Det er intet "zippy" over 10.5 her.

Finder er forvirende og terminal.app umidelbart ikke nær så nice at
sætte op. Man kan ikke ændre paramtre instantly uden at gemme det ned
i en template som først reloades efter applikationen er quitet -
tåbeligt.

Jeg har ikke umidelbart kigget andet... men trægt er det. Jeg vil
umiddelbart ikke anbefale at installere 10.5 på andet end G5'ere og
Intel CPU'er.

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-10-07 20:47

> Jeg er endnu ikke synderligt begejstret. Al den eyecandy virker meget
> trægt og forvirende på mig og min bedagede single CPU G5 med R9600 og
> 2GB ram. Det er intet "zippy" over 10.5 her.

Det glæder mig da, at selv du kan blive forvirret over noget med
computere. Måske skulle du se den video, Apple har lavet, med mange af
de nye ting:

<http://www.apple.com/macosx/guidedtour/large.html>

> [...]
> sætte op. Man kan ikke ændre paramtre instantly uden at gemme det ned
> i en template som først reloades efter applikationen er quitet -

Bøøø....?

> Jeg har ikke umidelbart kigget andet... men trægt er det. Jeg vil
> umiddelbart ikke anbefale at installere 10.5 på andet end G5'ere og
> Intel CPU'er.

Uha, det lyder ikke godt. Nå, jeg prøver lige med konens og børnenes. De
er jo ikke så krævende. Min egen er jo et Intel-lyn.
--
Henrik Münster
Esbjerg