Hvad er .pub?
Fra : Henrik Enslev

Dato : 26-10-07 19:08

Hej

Jeg har modtaget et dokument i .pub format. min computer (mac os 10,4)
kan ikke åbne det. er der nogle forslag til, hvad det kan være, og
hvordan det åbnes?

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Per Rønne

Dato : 26-10-07 19:25

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> Jeg har modtaget et dokument i .pub format. min computer (mac os 10,4)
> kan ikke åbne det. er der nogle forslag til, hvad det kan være, og
> hvordan det åbnes?

<http://en.wikipedia.org/wiki/.pub>

Det er tilsyneladende filformatet til et dokument til Microsoft
Publisher, et program der følger med MS Office til Windows.

Efter at have tændt min Windows-desktop, hvor MS Office 2003 er
installeret, har jeg så kunnet konstatere, at jeg havde ret. MS
Publisher-fil; Publisher er et husmands-program til at lave brochurer og
lignende.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Enslev

Dato : 27-10-07 06:50

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> installeret, har jeg så kunnet konstatere, at jeg havde ret. MS
> Publisher-fil; Publisher er et husmands-program til at lave brochurer og

Tak for det hurtige svar. Det næste er så, hvad man stiller op med den,
hvis man ikke lige skal ud og købe en PC

Fra : Per Rønne

Dato : 27-10-07 07:15

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> Tak for det hurtige svar. Det næste er så, hvad man stiller op med den,
> hvis man ikke lige skal ud og købe en PC

<http://www.parallels.com>

Hvis du altså har en Intel Mac. Installer Windows XP og derefter Office
2003.

Skulle du synes at det er for dyrt kan du bede afsenderen om at gensende
filen, men nu i .doc-format - Words format. Dén kan du i hvert fald
arbejde med i OpenOffice, skulle du ikke være i besiddelse af Office
2004 [koster 1500 for private, med 'næsten' gratis opgradering til
Office 2008, når den kommer til januar].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 27-10-07 15:33

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> skulle du ikke være i besiddelse af Office
> 2004 [koster 1500 for private, med 'næsten' gratis opgradering til
> Office 2008, når den kommer til januar].

Hej Per - Hvor fås den Officepakke til dén pris? (Så er det jo lige før,
jeg kan overtales).

P.S.: Vi taler om Microsoft Office 2004 til Mac, ikke sandt?

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-10-07 16:02

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> Hej Per - Hvor fås den Officepakke til dén pris? (Så er det jo lige før,
> jeg kan overtales).
>
> P.S.: Vi taler om Microsoft Office 2004 til Mac, ikke sandt?

Det drejer sig om Microsoft Office 2008 til Mac, som kommer fra januar,
og hvor man ved køb af en Microsoft Office 2004 til Mac på nuværende
tidspunkt får en næsten gratis Office 2008, når den kommer {ellers var
pakken jo også usælgelig}.

På den gamle version findes der en 'Student/teacher' version til 1499
kroner incl moms; den bliver i 2008 til en 'Home/student' version som
svarer til den professionelle, bortset fra at Entourage ikke kan
forbindes til en Microsoft Exchange Server {men muligvis kan den
forbindes til Apples tilsvarende omend mere beskedne løsning, som
understøttes af Leopards iCal og Mail-programmer?}. Jeg har i Humac set
studenterversionen til salg /netop/ som en 'hjemmeversion', men
tilsyneladende ikke på nettet:

<http://www.humac.dk/produkter/produktkategorier/software/om-microsoft-o
ffice/>

Så du skal lige sikre dig en skriftlig bekræftelse på at du får Office
2008 gratis, bortset fra udgifter til porto og brænding af DVD.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 27-10-07 16:10

> [...]
>
> Så du skal lige sikre dig en skriftlig bekræftelse på at du får Office
> 2008 gratis, bortset fra udgifter til porto og brænding af DVD.

Jo, men jeg jo ikke lærer(selvom jeg er belærende, gnæk, gnæk, og det
er snart 35 år siden, jeg blev student, så jeg skal vel slippe næsten
kr.: 4000,-, ikke sandt?

Fra : Per Rønne

Dato : 27-10-07 16:32

> [...]

> Jo, men jeg jo ikke lærer(selvom jeg er belærende, gnæk, gnæk, og det
> er snart 35 år siden, jeg blev student, så jeg skal vel slippe næsten

Det jeg skriver er jo at 1499 kroners udgaven er en 'Home/student'
udgave med begrænsninger på Entourage i forhold til en Exchange Server,
og at jeg i Humac på Vesterbrogade har set 'student' udgaven af 2004
betegnet som en 'Home/student' udgave. Så du burde kunne slippe med en
'studenterudgave', som i 2008 blot er en 'hjemmeudgave' ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 27-10-07 18:05

> [...]
> betegnet som en 'Home/student' udgave. Så du burde kunne slippe med en
> 'studenterudgave', som i 2008 blot er en 'hjemmeudgave' ...

OK - feset ind, tak

M.

Fra : Henrik Enslev

Dato : 27-10-07 21:13

> [...]

> 2004 [koster 1500 for private, med 'næsten' gratis opgradering til
> Office 2008, når den kommer til januar].

Så fandt jeg en løsning
http://createpdf.adobe.com/

Ret smart faktisk (både for mig og adobe

Tak for tippene