mac til windows
Fra : Michael Holm

Dato : 26-10-07 15:07

i forbindelse med omlægning til Win. fra mac på arbejdet er jeg stødt
ind i nogle problemer, bl.a at folk har gemt en masse filer og mapper
med dumme tegn i såsom bla. /

Er der nogen der kender en måde at gøre filnavnene windows venlige? et
færdiglavet script?

Een måde at gøre det på er at lade Toast brænde en cd som er mac/pc
venlig, den laver navnene om, men det giver stadig problemer som jeg
ikke helt har identificeret endnu, måske noget med for lange stiveje
kombineret med hvis filer hedder feks, møde.17.09.07 uden .doc
endelsen.

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Esben

Dato : 28-10-07 02:29

Michael Holm <macsoup@toitsu.dk> wrote:

> [...]
> ikke helt har identificeret endnu, måske noget med for lange stiveje
> kombineret med hvis filer hedder feks, møde.17.09.07 uden .doc

Havde godt hørt det fra anden side (den i sammenlægges med) - bliver du
virkeligt i jobbet?

Et Applescript ville kunne det, men har det ikke lige ét fungerende ved
hånden...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Michael Holm

Dato : 28-10-07 02:38

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Havde godt hørt det fra anden side (den i sammenlægges med) - bliver du
> virkeligt i jobbet?

Ja det er lærerigt

> Et Applescript ville kunne det, men har det ikke lige ét fungerende ved
> hånden...

er du hos soc'erne?!

Fra : Esben

Dato : 28-10-07 14:31

Michael Holm <macsoup@toitsu.dk> wrote:

> Ja det er lærerigt

> er du hos soc'erne?!

Nej, jeg har en mægtig god veninde, der arbejder deltid der - på en Mac!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Esben

Dato : 01-11-07 22:36

> [...]

> ikke helt har identificeret endnu, måske noget med for lange stiveje
> kombineret med hvis filer hedder feks, møde.17.09.07 uden .doc

Har du prøvet programmet "Name those Files!"?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Michael Holm

Dato : 02-11-07 10:34

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Har du prøvet programmet "Name those Files!"?

det vil jeg prøve :)
(har også brugt lidt af det indbyggede applescript og automator)