usb og firewire disk på extreme base
Fra : Michael Holm

Dato : 26-10-07 10:27

Nogen der har prøvet flg. opsætning eller har kommentarer til det :)

en Airport extreme Base , med en harddisk koblet til via USB2 - vil det
funke at sætte en ekstra harddisk på via firewire (den første harddisk
har en usb2 + en firewire port)

ja spørgsmålet er vel egenlig om en man i en kæde af diske kan skifte
mellem usb2 og firewire ?

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-10-07 10:29

Michael Holm <macsoup@toitsu.dk> wrote:

> [...]
> har en usb2 + en firewire port)
>
> ja spørgsmålet er vel egenlig om en man i en kæde af diske kan skifte

nej, og det virker heller ikke med en usb disk på en mac med en fw disk
sat på ...

/thomas

Fra : Michael Holm

Dato : 26-10-07 11:34

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> nej, og det virker heller ikke med en usb disk på en mac med en fw disk
> sat på ...
>
> /thomas

æv :(

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-10-07 11:35

Michael Holm <macsoup@toitsu.dk> wrote:

> æv :(

mjae ... du kan jo istedet knalde en USB hub på og få 2 eller flere USB
disk på airporten

/thomas

Fra : Michael Holm

Dato : 26-10-07 11:50

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> mjae ... du kan jo istedet knalde en USB hub på og få 2 eller flere USB
> disk på airporten
>
> /thomas

mjae.. nu er det bare fordi jeg har en del firewire diske
Men vil lige kigge på lidt hub !

Fra : KentBM

Dato : 26-10-07 21:01

Michael Holm wrote:
> en Airport extreme Base , med en harddisk koblet til via USB2 - vil det
> funke at sætte en ekstra harddisk på via firewire (den første harddisk
> har en usb2 + en firewire port)
Hvad er ellers idéen med en firewire-port på den første harddisk?

I øvrigt har jeg købt en Belkin-hub, som er beregnet til Mac mini og
derfor passer i mål og design med Airport base. Og den leveres med et
meget kort USB-kabel. Desværre er der ingen mulighed for at udnytte de 2
firewire-porte, da Airport Base jo ikke har firewire.

--

Kent

Fra : Michael Holm

Dato : 27-10-07 12:17

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> [...]
> meget kort USB-kabel. Desværre er der ingen mulighed for at udnytte de 2
> firewire-porte, da Airport Base jo ikke har firewire.

netop det er vist den jeg også har, så den sidder i Airport basen med
usb, så vil jeg sætte en firewire disk på Belkinen ! :)

Fra : KentBM

Dato : 27-10-07 21:57

Michael Holm wrote:

> netop det er vist den jeg også har, så den sidder i Airport basen med
> usb, så vil jeg sætte en firewire disk på Belkinen ! :)

Der er et output stik til Firewire og 2 indput-stik på den jeg har. Og
hvor vil du gøre af output? Med mindre, at jeg har misforstået det, så
er USB og Firewire adskilt i funktion. På Mac mini er der netop et
Firewire- og et USB-stik, hvilket passer med Belkins medfølgende kabler.

Men da jeg ikke har noget i Firewire så kan jeg ikke teste, om jeg har
misforstået.

--

Kent