Jeg glæder mig til i morgen
Fra : Henrik Münster

Dato : 25-10-07 22:02

Jeg glæder mig til i morgen, for så kommer Leopard
<http://dieselsweeties.com/archive.php?s=1869>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 25-10-07 22:23

> Jeg glæder mig til i morgen, for så kommer Leopard
> <http://dieselsweeties.com/archive.php?s=1869>

Ja ikk' har bestillt både gennem Applestore og gennem Humac, jeg er nr.
50 og de får 200 hjem på vesterbrogade, så den skulle være sikker kl. 18

Applestore har lige skrevet at den der shippet, men tror først den
kommer mandag, tirsdag

Synd du ikke er i københavn, men er der andre her som er gale nok til at
stå og vente kl. 18 ved Humac på vesterbrogade ?

PvP - http://www.pvponline.com/blog/3598/i-got-a-date-friday-night

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Palle Jensen

Dato : 25-10-07 22:39

On 2007-10-25 23:23:24 +0200, macsoup@toitsu.dk (Michael Holm) said:

> Ja ikk' har bestillt både gennem Applestore og gennem Humac, jeg er nr.
> 50 og de får 200 hjem på vesterbrogade, så den skulle være sikker kl. 18

Hvordan ser du det? Jeg meldte mig til men har ikke set noet jeg selv
kunne følge op på?

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Michael Holm

Dato : 25-10-07 23:22

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Hvordan ser du det? Jeg meldte mig til men har ikke set noet jeg selv
> kunne følge op på?

talte med min sælger :)

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-10-07 23:35

Michael Holm <macsoup@toitsu.dk> wrote:

> [...]
> 50 og de får 200 hjem på vesterbrogade, så den skulle være sikker kl. 18
>

> Applestore har lige skrevet at den der shippet, men tror først den

Jeg fik e-mail i forgårs. Jeg kan se, at den er sendt fra Eindhoven nu
her torsdag kl. 23.44. Jeg er sikker på, at den er her i morgen. Jeg
bliver nok nødt til at holde min ældste søn hjemme fra skole, så han kan
tage mod den. Det har han sikkert ikke noget imod.

> Synd du ikke er i københavn, men er der andre her som er gale nok til at
> stå og vente kl. 18 ved Humac på vesterbrogade ?
>
> PvP - http://www.pvponline.com/blog/3598/i-got-a-date-friday-night

Scott Kurz blev så irriteret over alle de Apple fanboys, der skrev til
ham, hver gang der var noget med Apple i hans tegneserie, at han bad dem
om at lade deres pengepung tale ("put you money, where your mouth is").
Så sendte vi han alle sammen en lille donation, så han kunne gå ud at
købe sig en Mac. Han har nu overhovedet ikke nævnt, at indsamlingen gav
resultat, så vidt jeg har kunnet se, så vi har lidt indirekte gættet os
til, at han er begyndt at bruge Mac.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 26-10-07 12:52

> [...]
> bliver nok nødt til at holde min ældste søn hjemme fra skole, så han kan
> tage mod den. Det har han sikkert ikke noget imod.

Fantastisk min pakke fra Apple er også lige kommet, hvis I kigger på min
iChat er det første billede af Leopard og mig der
kiaikido@mac.com

> [...]
> købe sig en Mac. Han har nu overhovedet ikke nævnt, at indsamlingen gav
> resultat, så vidt jeg har kunnet se, så vi har lidt indirekte gættet os

Ja han kunne godt havde nævnt det! Men det gør han så nu, det er en
meget fin beskrivelse han laver

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-10-07 16:54

Michael Holm <macsoup@toitsu.dk> wrote:

> Fantastisk min pakke fra Apple er også lige kommet, hvis I kigger på min
> iChat er det første billede af Leopard og mig der
> kiaikido@mac.com

Det er godt nok ikke ret stort. Du kunne bilde mig ind, at det billede
forestiller hvad som helst
Alt i alt er Leopard ikke ret stor. Den er flot med holografiske
billeder og det hele, men den er godt nok blevet lille. Jeg har netop
fået pakken for 20 minutter siden. Det var rent held, at de fangede mig.
Jeg var nået op for enden af vejen med min søn, der skulle til 8 års
fødselsdag hos en klassekammerat, da der kom en anonym hvid kassevogn
kørende ned ad gaden. Sjovt nok kommer Apples varer ofte med den slags
anonyme køretøjer. Det må være små, selvstændige vognmænd, som TNT
benytter sig af. Nå, men jeg måtte spurte 200 m tilbage for at få fat i
Leoparden. Nu håber jeg bare, at jeg får tid til at installere den i
weekenden. Det tager jo tid med fire computere i huset.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 27-10-07 12:20

> [...]
> Leoparden. Nu håber jeg bare, at jeg får tid til at installere den i
> weekenden. Det tager jo tid med fire computere i huset.

Det kan være billedet bliver bedre senere idag :)
er lige startet på mac mini, opgradere den, så skal det checkes om
Nordea netbank stadig virker !
MacBook Pro skal med superduber over på en ekstern - og derefter
installeres fra bunden, og måske importere jeg brugerne fra disken
bagefter og ellers starter jeg forfra (for sjov :)

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-10-07 20:47

Michael Holm <macsoup@toitsu.dk> wrote:

> Det kan være billedet bliver bedre senere idag :)

Det hjalp. Nu kan jeg se, hvad det forestiller.

> [...]
> installeres fra bunden, og måske importere jeg brugerne fra disken
> bagefter og ellers starter jeg forfra (for sjov :)

Jeg håber, det er gået godt. Jeg er lige gået i gang med yngste søns
TiBook, som er den computer, der indeholder mindst vigtigt - bortset fra
World of Warcraft, som vist fylder 8 GB. Det er ikke helt let at lave en
backup, der er så stor.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 27-10-07 21:05

> [...]
> TiBook, som er den computer, der indeholder mindst vigtigt - bortset fra
> World of Warcraft, som vist fylder 8 GB. Det er ikke helt let at lave en

Mac Mini'en gik uden problemer, og Nordea netbank virkede :)
Men MacBook Pro tog noget længere tid og efter 3 timer(!) med
SuperDuper! der lavede en bootable kopi via FireWire 800 - ca. 139 GB
fik MacBook en erase and install - sidder nu og hygger med at rydde op,
mens familien ser på 8 Miles filmen :)

Det eneste problem indtil videre er iTunes som går istå når jeg prøver
at tilføje det gamle musik ca. 43 gb.. :(

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 27-10-07 22:52

Michael Holm <macsoup@toitsu.dk> wrote:

> Mac Mini'en gik uden problemer, og Nordea netbank virkede :)
> Men MacBook Pro tog noget længere tid og efter 3 timer(!) med
> SuperDuper!

Brug et værktøj der kan hitte ud af at lave blockcopy kopiering. File
kopiering tager meeeget lang tid når alle individuelle mail, cache
filer mm skal kopieres. Med Blockcopy bør du kunne holde en
gennemsnitlig hastighed der er ca 10x så høj.

Fra : Michael Holm

Dato : 27-10-07 23:20

> [...]
> filer mm skal kopieres. Med Blockcopy bør du kunne holde en
> gennemsnitlig hastighed der er ca 10x så høj.

Det må være CCC du tænker på?
Nu skulle jeg lige prøve SuperDuper! som er meget rost....

nej CCC er vist kun hurtig når den skal kopiere tilbage eller husker jeg
galt?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-10-07 19:49

> Det må være CCC du tænker på?

nae, asr eller dd. Diskvaerktoej kan bruge asr og dermed lave
blockkopiering saafremt saavel source som target kan afmonteres.

> Nu skulle jeg lige prøve SuperDuper! som er meget rost....
>
> nej CCC er vist kun hurtig når den skal kopiere tilbage eller husker jeg
> galt?

CCC kan vist ogsaa bruge asr til at lave blockkopiering. - Det kommer
helt an paa hvad du saetter den til.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 26-10-07 05:43

> Jeg glæder mig til i morgen, for så kommer Leopard
> <http://dieselsweeties.com/archive.php?s=1869>

Me too: Shipped from originating.....

ankommer til min arbejdsplads ved middagstid: Godt denne weekend har en
ekstra time
--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Lyrik

Dato : 26-10-07 11:00

On Fri, 26 Oct 2007 06:43:07 +0200, Martin Ammentorp
<martinx@yzammentorp.org> wrote:

> Me too: Shipped from originating.....
>
> ankommer til min arbejdsplads ved middagstid: Godt denne weekend har en
> ekstra time

Du må endelig komme med et referat. Jeg vil gerne høre om:
1. Graden af forbedring.
2. Eyecandy
3. Ressurceforbrug.
4. Fordele og ulemper vs. Tiger.

Jeg havde lige nu valget mellem den og en 500 gigabyte firewiredisk og
spare 50% af prisen. Det blev disken.

--
Hilsen fra
Jens Erik Bech