Mail - hvordan vise/skjule læste mails?
Fra : Per Rønne

Dato : 22-10-07 15:29

Ja, jeg forsøger mig nu med Apples eget Mail-program [i stedet for
Entourage].

Men - hvordan får man Mail til kun at vise mails som er ulæste? Så man
ikke pludselig får vist 15.000 mails i en postkasse ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jon

Dato : 22-10-07 15:48

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
>
> Men - hvordan får man Mail til kun at vise mails som er ulæste? Så man
> ikke pludselig får vist 15.000 mails i en postkasse ...

Det enkleste IMHO er å ignorere den vanlige Inbox og lage en "smart
mailbox" som kun viser uleste.
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Per Rønne

Dato : 22-10-07 17:06

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Det enkleste IMHO er å ignorere den vanlige Inbox og lage en "smart
> mailbox" som kun viser uleste.

Og så også lave 'smart mailboxes' til de postkasser, som man laver til
automatisk at modtage post fra bestemte modtagere? Også her kan der jo
være tale om tusinder af mails.

Det lyder lidt uoverkommeligt. Måske skal jeg blive ved Entourage, der
jo som bekendt også til januar kommer i en ny version, der vel så også
er optimeret til at køre med Leoparden [de har i hvert fald mulighed for
det, når de kommer tre måneder efter denne opdatering].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jon

Dato : 22-10-07 17:36

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Og så også lave 'smart mailboxes' til de postkasser, som man laver til
> automatisk at modtage post fra bestemte modtagere? Også her kan der jo
> være tale om tusinder af mails.

Jeg bruker en kombinasjon: Faste (statiske) mailbokser til lister og
bestemte mottagere med stort volum, og smart mailboxes for f.eks. uleste
eller også for dato-tags (med MailTags), forfallsdato, osv. Mye av dette
vil bli ytterligere forbedret i Mail som kommer med Leopard, slik vi kan
se på den video-preview som ligger på Apples hjemmesider for Leopard.

> [...]
> er optimeret til at køre med Leoparden [de har i hvert fald mulighed for
> det, når de kommer tre måneder efter denne opdatering].

Entourage er nok etter det jeg hører fortsatt mer egnet til virkelig
store mengder mail, men jeg håndterte på det meste i alle fall rundt
100+ mails inn per dag og har ca. 50.000 i arkivet - det har Mail ikke
problemer med, og den har meget hurtig søk, som hjelper sterkt.

Fra : nada

Dato : 24-10-07 01:43

On 2007-10-22 18:36:12 +0200, see_signature@mac.com.invalid (Jon) said:

> [...]
> 100+ mails inn per dag og har ca. 50.000 i arkivet - det har Mail ikke
> problemer med, og den har meget hurtig søk, som hjelper sterkt.

Jeg rydder blot op, og gemmer læste mails i døde postkasser og søger så
ellers efter dem, hvis jeg skal bruge dem igen ( i mail.app)
får 200+ mails om dagen..

Fra : Jon

Dato : 24-10-07 10:46

nada <nowhere@somerertime.se> wrote:

> Jeg rydder blot op, og gemmer læste mails i døde postkasser og søger så
> ellers efter dem, hvis jeg skal bruge dem igen ( i mail.app)
> får 200+ mails om dagen..

I hovedsak er det det jeg gjør også; jeg bare bruker Smart Boxes som
permanente søk for ting jeg ofte ser etter, men som av praktiske grunner
ikke havner i egne døde bokser (det blir så mange bokser, f.eks.).