Findes det
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-10-07 15:21

Findes der et program til Mac OSX, der kan lave det samme som PowerPoint.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-10-07 15:23

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Findes der et program til Mac OSX, der kan lave det samme som PowerPoint.

ja, det hedder PowerPoint .

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-10-07 15:36

Thomas von Hassel wrote:

> ja, det hedder PowerPoint .

Som jeg læser Niels' spørgsmål, så drejer det sig nok om et program, der
kan _det_samme_ som Powerpoint, men ikke _er_ PowerPoint...

Og så er svaret 'Ja!'. - Både NeoOffice og OpenOffice har et
præsentationsprogram ala PowerPoint, og det er endda kompatibel med MS
Powerpoint...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-10-07 15:43

> Som jeg læser Niels' spørgsmål, så drejer det sig nok om et program, der
> kan _det_samme_ som Powerpoint, men ikke _er_ PowerPoint...

Så må han formulere sig lidt bedre :)

> Og så er svaret 'Ja!'. - Både NeoOffice og OpenOffice har et
> præsentationsprogram ala PowerPoint, og det er endda kompatibel med MS
> Powerpoint...

Du udelader den bedste af dem: Keynote fra Apple

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-10-07 15:50

Thomas von Hassel wrote:

> Så må han formulere sig lidt bedre :)

Det er fuldstændig korrekt formuleret dansk!

> Du udelader den bedste af dem: Keynote fra Apple

Nej, det er meget bevidst. Keynote er (endnu) noget regulært bras, der
stort set ikke kan bruges til noget som helst. - Programmet vil ih så åh
så meget, men kan ikke klare selv det simpleste, hvis man vil lave
noget, der ser bare nogenlunde prof ud.

Selv go'e gamle Claris Impact 2.0B kan mere og er bedre end både
PowerPoint og Keynote tilsammen - også bedre end Presentation i
NeoOffice og OpenOffice, men desværre kan Impact kun køre i
Classic/Classic Mode......

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-10-07 16:15

> Det er fuldstændig korrekt formuleret dansk!

Ikke når det kan misfortolkes så nemt.

> [...]
> stort set ikke kan bruges til noget som helst. - Programmet vil ih så åh
> så meget, men kan ikke klare selv det simpleste, hvis man vil lave

Hold da helt op. Hvad er det du mangler ?

> [...]
> PowerPoint og Keynote tilsammen - også bedre end Presentation i
> NeoOffice og OpenOffice, men desværre kan Impact kun køre i

.... og Classic mode er (heldigvis) på vej helt ud med 10.5

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 22-10-07 17:00

> [...]
> stort set ikke kan bruges til noget som helst. - Programmet vil ih så åh
> så meget, men kan ikke klare selv det simpleste, hvis man vil lave

Nå, nå... rolig nu ERS. Så amatør-agtigt bli'r det heller ikke med
keynote. Faktisk kan det ende med at man som keynotebruger bliver
nobelprismodtager

<http://en.wikipedia.org/wiki/Keynote_(software)#Notable_Uses>

Personligt synes jeg at de eneste præsentationer der faktisk ser prof ud
er dem der laves i Keynote. Det er et genialt program!

--
Mvh Martin

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 22-10-07 22:08

Martin Bredthauer wrote:

> Personligt synes jeg at de eneste præsentationer der faktisk ser prof ud
> er dem der laves i Keynote. Det er et genialt program!

Kan man også sætte videoklip ind i Keynote...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-10-07 22:11

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Kan man også sætte videoklip ind i Keynote...?

ja

/thomas

Fra : Jon

Dato : 22-10-07 15:48

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> ja, det hedder PowerPoint .

Eller Apples eget Keynote, som gjør ca. det samme, men på litt andre
måter og kanskje mer elegant.
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 22-10-07 20:37

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> [...]
> stort set ikke kan bruges til noget som helst. - Programmet vil ih så
> åh så meget, men kan ikke klare selv det simpleste, hvis man vil lave

Sikke noget vrøvl. Jeg har holdt fine indlæg med brug af Keynote. Du
har vist aldrig brugt Keynote, når du kan sige sådan noget.

> [...]
> PowerPoint og Keynote tilsammen - også bedre end Presentation i
> NeoOffice og OpenOffice, men desværre kan Impact kun køre i

Og dermed er det lidt ligemeget hvad Claris Impact kunne i sin tid.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 23-10-07 21:20

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Som det nok efterhånden er de fleste bekendt her i gruppen, så er jeg
> ikke just tilhænger af M$O og dets vederstyggeligheder, men jeg
> foretrækker klart PowerPoint fremfor Keynote... Tro det eller lad være!

PowerPoint laver somme tider lidt sjov med fonte, men ellers er det
helt ok. Der bliver udarbejdet mange typer af dokumenter i PowerPoint,
udover "almindelige" præsentationer.

Så længe man har noget fornuftigt at sige, så kan man klare sig med
meget begrænset hjælpemidler (derfor udtrykket "Death by PowerPoint"
om indlægsholdere, hvis budskaber drukner i farver/striber i deres
præsentationsprogrammer). Personligt har jeg overværet adskillelige
fremragende (og også selv holdt nogle knapt så fremragende) indlæg,
med noget så kedligt som håndskrevne transparenter. Skrevet med op til
fire farver, når det gik vildt for sig.

> Det har temmelig megen aktualitet, da Apple i sin tid lancerede
> Keynote som en 'seriøs afløser' for Impact! - "...The real and natural
> successor of the Claris Impact..."...

Apple har ikke det citat i deres arkiver. Google, Yahoo og Altavista
kender ejheller til det citat, så du tænker nok på et andet produkt.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH