Fra .flac til .mp3?
Fra : iSteen

Dato : 21-10-07 13:16

Jeg har en sang liggende i et format der hedder .flac til efternavn. Den
kan jeg såmænd sagtens afspille i VLC, men ville gerne have konverteret
til .mp3, så jeg kan afspille med iTunes.
Hvordan konverterer jeg .flac til .mp3?

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 21-10-07 13:59

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> kan jeg såmænd sagtens afspille i VLC, men ville gerne have konverteret
> til .mp3, så jeg kan afspille med iTunes.

Prøv Quicktime.
Ved ikke om det kræver PROudgaven.

/Preben
--
The crazy ones, who think they can change the world
- are often the ones who do.

Fra : nilsba@gmail.com

Dato : 21-10-07 14:58

On 21 Okt., 14:59, 0906-s...@os.dk (Preben Bødker Nielsen) wrote:

> [...]
>
> /Preben
> --
> The crazy ones, who think they can change the world

Switzh
http://www.nch.com.au/switch/index.html

ellers kan du også bruge toast

nils

Fra : iSteen

Dato : 21-10-07 16:38

<nilsba@gmail.com> wrote:

> ellers kan du også bruge toast

Kan Toast konvertere?
Troede "kun" det var et brænderværktøj...

Fra : iSteen

Dato : 21-10-07 16:53

<nilsba@gmail.com> wrote:

> Switzh
> http://www.nch.com.au/switch/index.html

Fejligt...tak for det.
Jeg har tit savnet en god converter til Mac - der findes jo læssevis til
Windows

Fra : iSteen

Dato : 21-10-07 17:05

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> Fejligt...tak for det.

Øh...fejligt?
Der skulle vistnok ha' stået *Dejligt*, for det er lige hvad det er!

Fra : iSteen

Dato : 21-10-07 17:45

<nilsba@gmail.com> wrote:

> ellers kan du også bruge toast

Jeg bruger Toast 6 Titanium, den kan hverken konvertere til mp3, eller
lave en audio cd af .flac-filer

Fra : Lyrik

Dato : 21-10-07 16:50

On Sun, 21 Oct 2007 17:37:48 +0200, iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> Kan Toast konvertere?
> Troede "kun" det var et brænderværktøj...
Lyt ikke til dem.))
Man ser det straks!..
Du har brug for MAX:
http://sbooth.org/Max/

--
Hilsen Jens Erik Bech
lyrik@heaven.dk

Fra : iSteen

Dato : 21-10-07 17:05

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Du har brug for MAX:

Sorry, jeg har Panther ;-/

Fra : nilsba@gmail.com

Dato : 21-10-07 17:58

On 21 Okt., 18:44, ist...@gmail.com (iSteen) wrote:

> Jeg bruger Toast 6 Titanium, den kan hverken konvertere til mp3, eller
> lave en audio cd af .flac-filer

Så må du ud og købe - Toust 7 og 8 gør.....

http://www.roxio.com/enu/products/toast/titanium/features.html

nils

Fra : iSteen

Dato : 21-10-07 18:16

<nilsba@gmail.com> wrote:

> Så må du ud og købe - Toust 7 og 8 gør.....
>
> http://www.roxio.com/enu/products/toast/titanium/features.html
>
> nils

Bummer

Er der slet ingen freeware programmer til Mac der klarer dette?

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 21-10-07 18:38

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> Bummer
>
> Er der slet ingen freeware programmer til Mac der klarer dette?

VLC? Den kan godt konvertere ud over at afspille.

Fra : iSteen

Dato : 21-10-07 19:08

> VLC? Den kan godt konvertere ud over at afspille.

Kan den det?
Den kan da osse alting, den herlige lille tingest.

Fra : iSteen

Dato : 21-10-07 20:25

> VLC? Den kan godt konvertere ud over at afspille.

Jeg har kigget, men kan ikke life se hvordan VLC skulle konvertere noget

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 21-10-07 21:27

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> Jeg har kigget, men kan ikke life se hvordan VLC skulle konvertere noget

fil -> streaming/exporting wizard

Det må være den, men det kræver en del til og fravalg inden man er i
mål.

--
Mvh Martin

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 21-10-07 21:29

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> Jeg har kigget, men kan ikke life se hvordan VLC skulle konvertere noget

Start VLC. Æble-shift-w. Vælg konverter.

Fra : iSteen

Dato : 22-10-07 07:16

> Start VLC. Æble-shift-w. Vælg konverter.

Okay, det kan åbenbart lade sig gøre - omend ikke optimalt.
Jeg kan ikke se muligheden for at konvertere til mp3 - men en del andre
formater.
Pyt, jeg klarer mig nok uden

Fra : nilsba@gmail.com

Dato : 21-10-07 18:32

On 21 Okt., 19:16, ist...@gmail.com (iSteen) wrote:

> Bummer
>
> Er der slet ingen freeware programmer til Mac der klarer dette?

Her - Nu kan jeg ikke hjælpe dig mere......)

http://flac.sourceforge.net/documentation_tasks.html

Fra : Lyrik

Dato : 21-10-07 19:20

On Sun, 21 Oct 2007 18:57:54 +0200, <nilsba@gmail.com> wrote:

> Så må du ud og købe - Toust 7 og 8 gør.....
>
> http://www.roxio.com/enu/products/toast/titanium/features.html
>
> nils
Kan han det? Alle Roxios produkter på nær et kræver OS 10.4. Og han har jo
Panther.

--
Hilsen Jens Erik Bech
lyrik@heaven.dk

Fra : nada

Dato : 24-10-07 01:20

On 2007-10-21 20:19:50 +0200, Lyrik <lyrik@heaven.dk> said:

> Kan han det? Alle Roxios produkter på nær et kræver OS 10.4. Og han har
> jo Panther.

Ellers er der jo altid google...
http://www.google.com/search?hl=da&client=safari&rls=da-dk&q=flac+audio+mac&btnG=Søg&lr=

Alternativt

kan du jo bare finde et eller andet program der kan åbne filen, og
gemme den som aif eller wav og så ellers lave denne fil om til mp3..
Jeg er ret sikker på at du kan klare det meste i itunes?