Front Row
Fra : Tom Søgaard-Jensen

Dato : 20-10-07 16:55

Hej NG

jeg har købt en mac mini igår og hygger mig gevaldigt. Den er sat på
fjernsynet og alt fungerer fint. Det eneste jeg ikke kan finde ud af er
Front Row. Jeg har en extern harddisk med musik, billeder og film, som
jeg gerne vil vise via Front Row, men så vidt jeg kan se, trækker
programmet kun på systemets mapper for billeder, film, musik. Hvordan
peger jeg på den mappe på den externe, som Front Row skal benytte? Og
hvor indstiller man egentlig programmet? Det ligger jo hverken i
programmer eller hjælpeprogrammer.

På forhånd tak for hjælpen

Tom

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-10-07 18:56

Tom Søgaard-Jensen <tomsoegaardNOSPAM@get2net.dk> wrote:

> [...]
> peger jeg på den mappe på den externe, som Front Row skal benytte? Og
> hvor indstiller man egentlig programmet? Det ligger jo hverken i

Der er ingen indstillinger. Men du kan lave en henvisning af din externe
disk og smide den i f.eks. "Video" mappe.

/thomas

Fra : Tom Søgaard-Jensen

Dato : 22-10-07 20:17

> Der er ingen indstillinger. Men du kan lave en henvisning af din externe
> disk og smide den i f.eks. "Video" mappe.
>
> /thomas

Hej igen og tak for rådet.

Det fungerede fint for film og billeder, men problemet er, at Front Row
kun vil vise samtlige 15GB billeder i en hob. Jeg har lagt billederne i
nogle mapper, som iPhoto gengiver fint som begivenheder - kan man ikke
få de samme i Front Row?

Med venlig hilsen

Tom

Fra : Tom Søgaard-Jensen

Dato : 07-11-07 18:47

Hej igen

jeg er stadig glad for min mini, men knap så glad for Apple - jeg købte
maskinen i Humac, men kan simpelthen ikke få Apple til at sende
opgraderingen til Leopard - de siger, de ikke kan tjekke mit køb op mod
en central database og jeg skal snakke med Humac. Humac siger derimod,
at det kun kan gå gennem Apple, så det er jo muntert... Jeg har
naturligvis udfyldt alt på den relevante Apple-hjemmeside. Andre der har
haft lignende erfaringer?

Og så et andet spørgsmål: hvordan får jeg min 5. gen. video ipod til at
styre musikken? Jeg vil gerne kunne spille musik på mini + aktive
højtalere uden at tænde for fjernsynet - dvs. uden skærm - og så ville
det jo være smart, hvis jeg kunne styre musikken via ipoden i docken.
Jeg tænkte, at det måske skulle via dockens linje ud - miniens linie ind
med et minijack i hver ende, men det har heller ikke løst problemet. Er
det mig der er dum, eller kan det virkelig ikke lade sig gøre?

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 07-11-07 20:16

> [...]

> med et minijack i hver ende, men det har heller ikke løst problemet. Er
> det mig der er dum, eller kan det virkelig ikke lade sig gøre?

Tilslut de aktive højttalere til dockens udgang. Så er det iPod'en der
spiller musikken og ikke mini'en, men det er vel ligegyldigt hvis du har
synkroniseret musikken 100% mellem mini og ipod.

--
Mvh Martin

Fra : Tom Søgaard-Jensen

Dato : 10-11-07 11:02

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Tilslut de aktive højttalere til dockens udgang. Så er det iPod'en der
> spiller musikken og ikke mini'en, men det er vel ligegyldigt hvis du har
> synkroniseret musikken 100% mellem mini og ipod.

tak for svaret, men så skal jeg til at flytte stikket. Og ja, musikken
er synkroniseret, men jeg vil jo netop styre den fra ipoden, så jeg
slipper for at tænde skærmen.

Mvh

Tom

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 10-11-07 13:39

> [...]

> tak for svaret, men så skal jeg til at flytte stikket. Og ja, musikken
> er synkroniseret, men jeg vil jo netop styre den fra ipoden, så jeg

Hvis det er fordi du gerne vil ha' både din mini og din ipod sluttet til
dine aktive højttalere kan det måske lade sig gøre med et
"to-stik-i-et-stik" omformer. Sådan et bruges typisk til at tilslutte
eks. to hovedtelefoner til én udgang og kan købes både i bilka og
radioforretninger. Men det er lidt af en "cowboy løsning". Bedre ville
det være med en rigtig mekanisk omskifter.

At styre iTunes på din mini via iPod'en tror jeg ikke kan lade sig gøre.

--
Mvh Martin