Mikkel Westh wrote:
> Erik Richard Sørensen said:
>> Martin Johansen [6000] wrote:
>>>> og du kan trygt købe mobilen - den er fantastisk.. Har to af dem
>>>> (én i reserve) :D
>>>
>>> Jep enig.. fed mobil. Men jeg synes den har elendig batteritid..
>>> jeg kan dræne den på 24 timer "uden problemer".
>>
>> Hvor 'fed' en Nokia i det hele taget er, vil jeg lade være op til den
>> enkelte at afgøre, men det er generelt set noget af det værste bras r
>> ent teknisk. Det er samlet set det mobilmærke, der suverænt har det
>> stø rste antal tekniske fejl, og Nokia er lige så suveræn det firma,
>> det er sværest til at få til at reparere telefoner under garanti, og
>> Nokia e r absolut spitzenreiter, når det gælder klager hos
>> Forbrugerstyrelsen.
>
> Og dette har du.. hvorfra?
Primært fra radio og TVs forbrugerudsendelser, men også lidt fra
dagspressen...
> Nu er Nokia jo en af verdens største, hvis ikke den største, producent
> af mobiltelefoner, så det er jo naturligt, at der dermed følger
> tilsvarende flere fejl.
Korrekt, Nokia er pt. verdens største med en produktionsandel på ca. 40%
af verdensmarkedet.
> Og hvor svært er det lige at få repareret sin telefon under garanti?
> De gange jeg har skulle have repareret min telefon under garanti, Nokia
> eller ej, har jeg indleveret den til Telecare (som nu har skiftet navn,
> vist nok), vist dem kvitteringen, og så har jeg alle gange kunne hente
> den repareret inden for en uge. Hvor svært var det lige?
Jeg synes, du skal prøve at kigge efter på Forbrugerstyrelsen afgørelser.
>> Batterierne på Nokia er - hm... noget nær en katastrofe. For nogle
>> måneder siden kaldte de over 1 million batterier tilbage pga.
>> 'konstruktionsfejl', - der - citat: "...under visse omstændigheder kan
>> forårsage, at telefonen selvantænder..." - Fint nok, men folk kom
>> sandelig til at betale for porto både frem og tilbage, når de fik et
>> nyt batteri....
>
> Igen, hvad bygger du denne "katastrofe" på? De kaldte et batteri
> tilbage, ja.. Problemet havde vist sig på 2 eksemplarer af det
> pågældende batteri, og så valgte de at tilbagekalde batteriet.
> Det kan jo ske for enhver producent, som har sendt x antal millioner
> batterier ud på markedet.
'2'? - så har du åbenbart ikke læst verdenspressen... NYT har
rapporteret om ihvertfald 15-20 selvantændelser på telefoner, der bare
har ligget på et bord...
> Det med portoen er jo så bare dårlig service, ingen tvivl om det. Hvis
> det da er sandt. Har ikke selv hørt om nogen, der har benyttet sig af
> servicen.
Tja, nu kender jeg adskillige, der har måttet betale omk. $15USd for at
få et ombytningsbatteri, hvor du kunne gå ud og købe et helt nyt til
$19,95USd. - Da Apple og Dell tidl. i år og sidste år kaldte godt 1,5
mill. batterier tilbage, var der mig bekendt ingen, der kom til at
betale så meget som én eneste krone!
>> Så jeg forstår udmærket, hvorfor du kan dræne et batteri på et døgn.
>> Der er reelt set kun ca. 1/4 af den beskrevne kapacitet i visse
>> modellers batterier.
>
> Sådan er det med alle telefonproducenter. Den angivne batteritid er
> totalt ubrugelig. Det har den været på alle de Samsung, Motorola,
> Sony-Ericsson og Nokia, som jeg har haft gennem de sidste 7-8 år.
?? - Nå! - Her har jeg de eksakt modsatte erfaringer med de Siemens og
SE modeller, jeg har haft. De 3 Siemens modeller og en enkelt Samsung,
jeg har haft, holdt ca. 30% længere, og min nuværende SE holder ca. 10%
længere end lovet - selv med BlueTooth aktiv, hvilket virkelig er noget,
der kan dræne et batteri.
Men OK, det gør selvfølgelig en del, at jeg bl.a. overholder de
forskrifter, som batteriproducenten giver med, at telefonen sættes i
opladeren, såsnart jeg er hjemme....
> Lige som en sidenote - jeg er ikke Nokia fanboy. Jeg købte først min
> første Nokia for 1,5 år siden, men jeg var simpelthen så imponeret over
> dens ease-of-use og den design-mæssige kvalitet, at jeg siden har købt 2
> andre.
Det fatter jeg så til gengæld ikke. På mig virker de ualmindelig
'plastikagtige'. Når jeg købr en telefon, skal der være kvalitet og
holdbarhed bag.
mvh. Erik Richard
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <
http://www.nisus.com>
NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~