Skift af inverter i MacBook
Fra : Peter Kristensen

Dato : 18-10-07 11:18

Nå... Jeg har denne MacBook som er ved at være halvanden år
gammel. Den har før været til reparation fordi baggrundsbelysningen
blinker, dengang skiftede Apple inverteren, og alt var godt.

Nu er den bare begyndt at blinke igen! Og Apples garanti er udløbet.
At få den repareret hos HuMac er ikke så fristende, da deres priser er
lidt høje (fx. 500,- bare for at finde fejlen).

Derfor overvejer jeg at gøre det selv!

En ny inverter kan købes og sendes fra USA for under 500,-

Jeg har Apples MacBook Service Manual, og ifixit.com har endda en
guide til hvordan man skifter netop invertere.

Er der andre der har erfarring og har et tip eller noget man skal være
opmærksom på for man giver sig i kast med det? fx. hvor følsom er
sådan en computer for ESD?

Hvis projektet bliver til noget, skal jeg med glæde skrive noget om
det, så andre kan drage nytte.

--
Peter Kristensen

Fra : Claus Sikora

Dato : 18-10-07 16:06

Peter Kristensen skrev:
> [...]
> sådan en computer for ESD?
>
> Hvis projektet bliver til noget, skal jeg med glæde skrive noget om

Du skal huske at du har ny garanti på den enkelte rep. de har lavet så
hvis den ikke er udløbet skal de lave den igen...

/Claus

Fra : Peter Kristensen

Dato : 18-10-07 17:56

Claus Sikora <claussikoraDELETEME@DELETETHISgmailDOTcom> writes:

> Du skal huske at du har ny garanti på den enkelte rep. de har lavet så
> hvis den ikke er udløbet skal de lave den igen...

Desværre kun 90 dage, og de er overskredet.

--
Peter Kristensen

Fra : Jens

Dato : 18-10-07 19:21

Peter Kristensen <peter@ptx.dk> wrote:

> Desværre kun 90 dage, og de er overskredet.

Hvorfra kommer de 90 dage?

Det forekommer mig at forbrugerbeskyttelsen i Danmark er bedre end det.
--

Jens

Fra : Peter Kristensen

Dato : 18-10-07 19:47

spam@spam.invalid (Jens) writes:

> Hvorfra kommer de 90 dage?

Fra telefon-support med apple, ved ikke om der er nogle regler i
danmark der kræver mere end det, hvis der er kunne man sikkert få en
sag op og køre, men helt ærligt, så tror jeg ikke det er besværet og
tiden værd.

--
Peter Kristensen