Installation af "Leo"
Fra : Lyrik

Dato : 17-10-07 19:54

Med hensyn til installation af Leopard oveni Tiger.

Kan det lade sig gøre uden at skulle geninstallere noget? I modsat fald,
hvor meget skal geninstalleres?

--
Hilsen Jens Erik Bech
lyrik@heaven.dk

Fra : Jon

Dato : 17-10-07 20:29

Lyrik <"lyrik<fjern>"@heaven.dk> wrote:

> Med hensyn til installation af Leopard oveni Tiger.
>
> Kan det lade sig gøre uden at skulle geninstallere noget? I modsat fald,
> hvor meget skal geninstalleres?

Sannsynligvis (!) kan du bare installere Leoparden på Tigeren uten
videre dikkedarer. Jeg har gjort det slik både med Tiger på Panther og
PÅanther på Jaguar. Men det er ingensomhelst garanti for at det alltid
går 100% bra. Backup anbefales slevsagt meget varmt, slik at du har en
Tiger-disk å gå tilbake til... Har du en kurant maskin uten såkalte
"haxies" som påvirker selve systemet, og uten spesiell hardware
tilkoblet (anbefales frakoblet under installasjonen uansett), så er, som
sagt, sannsynligheten meget stor for at alt går bra. Du kan selvsagt
risikere at noen driver må oppdateres (og det kan hende du må vente på
det) dersom du har spesielle dimser tilkoblet, men sannsynligvis vil det
meste fungere.

Så er det alltid mange som mener at man skal installere "rent" system.
Det finnes det sikkert gode argumenter for, men min holdning er at Apple
sier at jeg skal kunne installere det nye system på det gamle, og det
gjør jeg. Men jeg tar altså backup først. (Tip: SuperDuper!)
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 17-10-07 20:50

Jon wrote:

> [...]
> sier at jeg skal kunne installere det nye system på det gamle, og det
> gjør jeg. Men jeg tar altså backup først. (Tip: SuperDuper!)

Det er da en oplagt mulighed for at få ryddet ud i gemmerne. Jeg er i
hvert fald blevet enormt dårlig til at rydde op efter mit skifte fra
Windows til OS X. Det er selvfølgelig positivt, at jeg ikke spilder
tiden på at kegle rundt i Explorer, men det bevirker så en del mere rod
i filsystemet ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk