Mac OS X Startup Keystrokes?
Fra : Palle Jensen

Dato : 10-10-07 18:10

Sad lige og læste en artikel om %subject%.

Hvordan udfører man egenligt disse start-up keystrokes når man har et
trådløst BT keyboard? Når de keystrokes skal fyres af er keyboarded vel
slet ikke klar?

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-07 21:48

On 2007-10-10 19:10:05 +0200, Palle Jensen
<laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> said:

> [...]
>
> Hvordan udfører man egenligt disse start-up keystrokes når man har et
> trådløst BT keyboard? Når de keystrokes skal fyres af er keyboarded vel

? Min Macbook starter op hvis jeg trykker på "any key" så længe der er
magsafe at til.

Thomas Schreiber

min blog - http://macfly.dk
min photoblog - http://thsch.com

Fra : Palle Jensen

Dato : 10-10-07 22:12

On 2007-10-10 22:47:50 +0200, Thomas Schreiber <find email på macfly.dk> said:

> ? Min Macbook starter op hvis jeg trykker på "any key" så længe der er
> magsafe at til.

? selv

Hvad er magsafe?

Fra : Per Rønne

Dato : 11-10-07 07:30

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> [...]

Forstil dig nu at du har en MacMini med et bluetooth tastatur og
bluetooth mus ...

> ? selv
>
> Hvad er magsafe?

Strømforsyningen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-07 15:02

On 2007-10-10 23:12:19 +0200, Palle Jensen
<laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> said:

> ? selv
>
> Hvad er magsafe?

Min strømforsyning til min MacBook.

Fra : Martin Schultz

Dato : 11-10-07 15:29

Thomas Schreiber <find> skrev 2007-10-11:

> Min strømforsyning til min MacBook.

Strømforsygningen hedder ikke magsafe, magsafe er teknikken (med
magneten) den bruger til at forbinde med macen.

Martin
--
Besøg http://poltek.blogspot.com hvor jeg skriver om politiske
og tekniske nyheder!

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-07 16:24

On 2007-10-11 16:29:13 +0200, Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> said:
> Strømforsygningen hedder ikke magsafe, magsafe er teknikken (med
> magneten) den bruger til at forbinde med macen.

Det er ikke helt korrekt. På min PSU står der 60W MagSafe Power
Adaptor, så det må være navnet på min PSU. Måske har PSU'en samme
egenskab som andre MagSafe'er, men ikke desto mindre er det navnet på
min PSU.

Fra : Martin Schultz

Dato : 11-10-07 16:43

> [...]
> Adaptor, så det må være navnet på min PSU. Måske har PSU'en samme
> egenskab som andre MagSafe'er, men ikke desto mindre er det navnet på

Jeg er uenig, blot fordi de er så glade for deres magsafe feature gør
det ikke til navnet på den. De har flere forskellige PSU'er der
understøtter magsafe.

Martin

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-10-07 21:40

Thomas Schreiber <find email på macfly.dk> writes:

> [...]
> Adaptor, så det må være navnet på min PSU. Måske har PSU'en samme
> egenskab som andre MagSafe'er, men ikke desto mindre er det navnet på

Mon ikke magsafe mere henviser til hvilket stik der er monteret på kablet?

Det skete i de dage i november engang
at de første dataloger satte julen igang...

Fra : Gnybbe

Dato : 11-10-07 16:10

In article <470d076d$0$90274$14726298@news.sunsite.dk> Palle
> [...]

> Hvordan udfører man egenligt disse start-up keystrokes når man har
> et trådløst BT keyboard? Når de keystrokes skal fyres af er

Jo alle keystrokes virker med et apple trådløst keyboard.

--
I'm usesing a new usenet client for Mac, Nemo OS X.
You can download it at http://www.malcom-mac.com/nemo

Fra : Palle Jensen

Dato : 11-10-07 18:58

On 2007-10-11 17:09:59 +0200, Gnybbe <abc@de.fg> said:

> Jo alle keystrokes virker med et apple trådløst keyboard.

Forstår I ikke spørgsmålet eller?

Mit BT wireless keyboard er ikke engang klar når jeg når til login
billedet. Skal oftest vente 5-10 sekunder inden det "har fat". Derfor
undrer det mig hvordan jeg skulle taste noget lige så snart Mac'en
starter op.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-10-07 21:33

> [...]

> billedet. Skal oftest vente 5-10 sekunder inden det "har fat". Derfor
> undrer det mig hvordan jeg skulle taste noget lige så snart Mac'en

Det kan du såmend godt .. jeg har lige prøvet at holde "alt" nede under
boot for at få boot selector menu'en .. virker fint med et BT keyboard.

Har du selv prøvet monstro ?

/thomas

Fra : Palle Jensen

Dato : 11-10-07 21:36

On 2007-10-11 22:32:42 +0200, thomas_lists@elements.dk (Thomas von
Hassel) said:

> Det kan du såmend godt .. jeg har lige prøvet at holde "alt" nede under
> boot for at få boot selector menu'en .. virker fint med et BT keyboard.
>
> Har du selv prøvet monstro ?

Ja der sker ikke en sk**.

Man skal bare holde (f.eks) ALT nede imens man tænder ikk'?

Forstår ej heller hvorfor mit keyboard skulle fungere så tidligt når
det ikke gør det (i 9 ud af 10 tilfælde) når jeg når til login billedet?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-10-07 21:41

> [...]

> Forstår ej heller hvorfor mit keyboard skulle fungere så tidligt når
> det ikke gør det (i 9 ud af 10 tilfælde) når jeg når til login billedet?

mærkeligt ... jeg har lige prøvet med en komplet nedlukning slukket
tastaturet, tændt tastaturet og startet maskinen og holdt alt nede ...
virker fint ... et det er nyt eller "gammelt" bluetooth tastatur ?

/thomas

Fra : Palle Jensen

Dato : 11-10-07 21:45

On 2007-10-11 22:41:23 +0200, thomas_lists@elements.dk (Thomas von
Hassel) said:

> mærkeligt ... jeg har lige prøvet med en komplet nedlukning slukket
> tastaturet, tændt tastaturet og startet maskinen og holdt alt nede ...
> virker fint ... et det er nyt eller "gammelt" bluetooth tastatur ?

Tror det er 2-3 måender siden jeg købte det sammen med min iMac.

Men alene pga af den forsinkelse der er før jeg kan skrive i
loginfeltet har jeg overvejet at anskaffe et med kabel. Irriterer mit
sind at den hænger i respons der.

Fra : Palle Jensen

Dato : 11-10-07 21:53

On 2007-10-11 22:41:23 +0200, thomas_lists@elements.dk (Thomas von
Hassel) said:

> mærkeligt ... jeg har lige prøvet med en komplet nedlukning slukket
> tastaturet, tændt tastaturet og startet maskinen og holdt alt nede ...
> virker fint ... et det er nyt eller "gammelt" bluetooth tastatur ?

Nu virkede det sku! Muntert.

Interessant. Holdte alt nede et godt stykke tid før jeg tændte.

Bootede bare på den almindelige disk. Kommer til login billedet og jeg
skal så vente 5 sekunders tid på at kunne skrive mit password. Fatter
det ikke. Hvorfor virker keyboardet i samme sekund man starter men ikke
ved login billedet?

Fra : Gnybbe

Dato : 12-10-07 17:12

In article <470e8d2d$0$90266$14726298@news.sunsite.dk> Palle
?
> [...]

> jeg skal så vente 5 sekunders tid på at kunne skrive mit password.
> Fatter det ikke. Hvorfor virker keyboardet i samme sekund man starter

Normalt skal man først holde tasterne ned når startop lyden er der.

Jeg slukker aldrig for mit tastatur.

Fra : Palle Jensen

Dato : 12-10-07 18:43

On 2007-10-12 18:11:48 +0200, Gnybbe <abc@de.fg> said:

> Normalt skal man først holde tasterne ned når startop lyden er der.

Har ingen startup lyd før den der kommer når man når frem til desktoppen?

> Jeg slukker aldrig for mit tastatur.

Ej heller jeg.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-10-07 21:04

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Har ingen startup lyd før den der kommer når man når frem til desktoppen?

det er fordi du har mutet den, reset nvram og der er lyd på.

Fra : Palle Jensen

Dato : 12-10-07 21:55

On 2007-10-12 22:03:58 +0200, Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> said:

> det er fordi du har mutet den, reset nvram og der er lyd på.

Hvordan gør man det?

Jeg har sgu ikke mutet noget. Det skulle da lige være ved en tilfældighed.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-10-07 17:56

> [...]

> skal så vente 5 sekunders tid på at kunne skrive mit password. Fatter
> det ikke. Hvorfor virker keyboardet i samme sekund man starter men ikke

blinker curseren i feltet hvor du kan skrive dit password? hvis ikke
vil jeg tro at den leder efter noget på netværket - eks en ldap server.

Fra : Palle Jensen

Dato : 12-10-07 18:43

On 2007-10-12 18:55:35 +0200, Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> said:

> blinker curseren i feltet hvor du kan skrive dit password? hvis ikke
> vil jeg tro at den leder efter noget på netværket - eks en ldap server.

Cursoren blinker. Jeg kan også styre med musen.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-10-07 21:03

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Cursoren blinker. Jeg kan også styre med musen.

jeg er ret sikker på at du oplever at Loginwindow.app er
indlæst, men at det ikke gælder for resten af de services der er
nødvendige for at fuld multiuser mode er indlæset og Loginwindow
dermed ej heller er klar til at modtage input.

launchd starter processer og daemons paralellt.

oplever du det samme hvis du bruger et tastatur med ledning?

(har personligt aldrig kunne se fornuften i trådløse inputenheder med
mindre man sidder mere end en 1,5m fra skærmen. Tiden man sparer ved
at være ledningsfri overstiger sædvanligvis ikke den tid man bruger på
at få det til at virke - batterier har det envidere med at løbe tør
for strøm når man ikke har nye batterier ved hånden)

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-10-07 21:25

> [...]
> at få det til at virke - batterier har det envidere med at løbe tør
> for strøm når man ikke har nye batterier ved hånden)

men det ser smart ud ... :)

/thomas

Fra : Palle Jensen

Dato : 12-10-07 21:59

On 2007-10-12 22:24:53 +0200, thomas_lists@elements.dk (Thomas von
Hassel) said:

> men det ser smart ud ... :)

Ved ikke om det ser smart ud. Men det ser mindre smart ud med leninger
over det hele

Fra : Palle Jensen

Dato : 12-10-07 21:58

On 2007-10-12 22:03:04 +0200, Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> said:

> [...]
> nødvendige for at fuld multiuser mode er indlæset og Loginwindow
> dermed ej heller er klar til at modtage input.

Jeg må tro på hvad du siger

> launchd starter processer og daemons paralellt.
>
> oplever du det samme hvis du bruger et tastatur med ledning?

Ved det ikke lige. Har ikke et trådet tastatur ved hånden.

> [...]
> at få det til at virke - batterier har det envidere med at løbe tør
> for strøm når man ikke har nye batterier ved hånden)

Giver dig helt ret. Nu forelskede jeg mig i iMac'en fordi jeg ville
have fjernet det ledningshelvede jeg havde bag PC'en. Så kørte jeg
linen ud og fik wireless hele vejen.