Netværk mellem Mac og PC - Windows(
Fra : Bruno

Dato : 07-10-07 23:17

Jeg flytter jævnligt filer frem og tilbage mellem min Mac (G4 Mini OS X
10.4.10) og min PC (Windows XP med alle opdateringer), men det er ikke
uden problemer for jævnligt oplever jeg Explorer.exe* går ned på PC'en!

Efterhånden er jeg kommet frem til at fejlen synes at opstå når min Mac
er presset, så jeg tænker det sker fordi Windows ikke får svar fra
Mac'en på en eller anden request. Det har ikke noget at sige om jeg er
ved at kopiere mellem de to maskiner eller ej, blot jeg har åbnet et
vindue på PC'en der viser indholdet af en mappe på Mac'en så sker det
Explorer.exe går ned. Heldigvis fanger Windows at det sker og genstarter
automatisk Explorer.exe, men så skal man åbne sinde mapper igen osv. så
det er irriterende.

Nogle forslag til indstillinger på en af maskinerne som jeg kan pille ved?

Mvh
Bruno

*Explorer.exe svarer cirka til Finder på Mac

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-10-07 23:30

Bruno <dont.use@this.address.ever> writes:

> Nogle forslag til indstillinger på en af maskinerne som jeg kan pille ved?

Rent gæt - prøv at slå alle firewalls fra på begge maskiner.

Har du nogensomhelst sjove udvidelser i din Explorer?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Bruno

Dato : 08-10-07 00:34

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Rent gæt - prøv at slå alle firewalls fra på begge maskiner.

Tjoh - det kunne man selvfølgelig prøve. Men det er jo ikke fordi de to
maskiner ikke kan kommunikere og det går for det meste fint, men når
Mac'en har travlt så er der problemer. Tak for forslaget i hvertfald det
er et sted og starte.

Jeg må se om jeg kan finde en systematisk måde at fremprovokere
problemet på, så bliver det lettere at afprøve om det hjælper og lukke
firewalls.

> Har du nogensomhelst sjove udvidelser i din Explorer?

Ikke rigtig, men der er selvfølgelig en masse programmer der binder sig
op på filtyper så når man kigger i en mappe med filer så bruges de til
og fiske info ud af filerne og fx. angive i filvinduet hvilken opløsning
et filmklip er i.

Mvh
Bruno

Fra : Lyrik

Dato : 08-10-07 00:08

On Mon, 08 Oct 2007 00:17:21 +0200, Bruno <dont.use@this.address.ever>
wrote:

> [...]
>
> Mvh
> Bruno
>

> *Explorer.exe svarer cirka til Finder på Mac
Lyt til en uendelig garvet Windowsbruger-forestil dig en gammel nisse
med skæg ned til gulvet-så har du hvor erfaren en Windowsbruger jeg
er!!))
Når du sammenligner Explorer.exe med Finder, så er du en meget, meget
flink mand. Du er en uskyldsren mand med æblekinder og godtroende øjne. Du
er et usædvanlig positivt menneske.

Men! Hvor Finder er et vidunderligt program som man kan genstarte,
skulle det ske at et program har sat sig i klemme i den, så kræver
Explorer.exe at hele Windowsstyresystemet genstartes, skulle der være
noget i vejen. Altså-Luk og genstart! Få gange når man er meget heldig kan
man "nøjes" med at logge brugger af!
Den kan ikke regenerere sig selv. Den smider maskinen i dørken ved den
mindste fejl.-Og der er fejl!! Du kan bide dig selv i næsen på at der er
fejl! Og de kommer allesteder fra! Og ingen ved hvorfra! De er
selvgenererende! Jeg tror de kommer fra dens hovsaopdateringer.

Windows klager hvis du ikke lader den opdatere automatisk. Hvis du lader
en servicepakke-2 XP opdatere automatisk vil den omgående tage 88
opdateringer ind.
Da jeg gav den lov til det fordi jeg ikke kunne holde dens plagerier ud,
så virkede mit Farcry-spil ikke mere(jeg var så langt-hulk!)! Jeg
geninstallerede og patchede til ingen nytte. Så rullede jeg systemet en
uge tilbage med systemgendannelse!
Så meldte Windows at den ikke kunne starte fordi den manglede en .dll

Så fjernede jeg den og dens partition og kørte diskværktøj i Mac.
Der var en mindre fejl i opstartsdisken erklærede den flinke Mac.
Nu startede jeg op med installationsdisken til min Mac. Der valgte jeg
diskværktøj og den flinke Mac reparerede den lille diskfejl som jeg
mistænker Parallels og Windows for at have lavet i fællesskab!!<Paranoia
on!>
Parallels røg ud!
Jeg havde tidligere spottet den i bootsektoren!<hyperparanoia on>
Nu sidder jeg med en lynhurtig iMac-skøn og tyst uden pletter og lyde.
Jeg overvejer om jeg kan undvære en ny gang Bootcamp med hvad deraf
følger!?

Tilsidst,- du kan ikke pille ved noget og få Windows til at lade være med
at gå ned. Dens system er rådent og råddenskaben breder sig til den ikke
kan starte mere! Hvorfor tror du at jeg-moi! Ego! med så mange års
Windowserfaring og utallige selvsamlede maskiner-de sidste to med blå
turbolys a la diskotek-skiftede til Mac??))

--
Hilsen Jens Erik Bech
lyrik@heaven.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-07 03:14

Hej folkens,

Som samfundstjeneste vil jeg lige koge Lyriks indlæg ned, således at man
slipper for at læse det i sin fulde længde:

> Lyt til en uendelig garvet Windowsbruger-forestil dig en gammel nisse

1) Jeg er gammel

2) Jeg tror Macs er guddommelige

3) Jeg har en masse fordomme om Windows

4) Forskellige småhistorier, der skal illustrere at jeg er yderst
erfaren med computere, men alligevel ikke kan få det til at fungere

5) Jeg er også brian.

Hvordan dette skulle kunne hjælpe Bruno, har jeg desværre ingen idé om.

--
Jens Kristian Søgaard

Fra : Peter Kiil

Dato : 08-10-07 09:34

Jens Kristian Søgaard - jens@mermaidconsulting.dk on 08/10/07 4:13 wrote:

> [...]
>
> 5) Jeg er også brian.
>

> Hvordan dette skulle kunne hjælpe Bruno, har jeg desværre ingen idé om.

Tak for det. Jeg skimmede indlægget og konstaterede rimelig hurtigt at det
var den samme plade der blev afspillet endnu engang. Hvor er det godt at det
ikke er Lyrik der styrer Apples marketingsafdeling

--
/peter

The best things in life are postage paid, batteries included,
guaranteed forever and tax-free.

Fra : Lyrik

Dato : 08-10-07 16:26

On Mon, 08 Oct 2007 10:34:05 +0200, Peter Kiil <peter@kiil.net> wrote:

> [...]
> det
> ikke er Lyrik der styrer Apples marketingsafdeling

Nåh! Er du sikker?:

http://movies.apple.com/movies/euro/euro/getamac/getamac_ads1/restarting_480x376.mov
De gi'r den da ikke for lidt i den afdeling!))

Her er en til:
http://images.apple.com/movies/euro/euro/getamac/getamac/apple-getamac-fat_480x376.mov

Og hvad med denne her Deres "politiske korrekthed":
http://images.apple.com/movies/euro/euro/getamac/getamac/get_a_mac-cart_480x376.mov

By the way..hvilken plade er det lige "**Apples Salgsafdeling*** spiller?
En anden ting er at produkter ikke kan forlange politisk korrekthed. Jeg
kan for eksempel godt sige at Philips er noget argt lort uden at fornærme
nogen. For det mener jeg rent faktisk.

--
Hilsen Jens Erik Bech
lyrik@heaven.dk

Fra : Bruno

Dato : 08-10-07 19:05

Lyrik wrote:
> [...]
> http://images.apple.com/movies/euro/euro/getamac/getamac/apple-getamac-fat_480x376.mov
>

> Og hvad med denne her Deres "politiske korrekthed":

Du forstod hvis ikke pointen.

> [...]
> kan for eksempel godt sige at Philips er noget argt lort uden at
> fornærme nogen. For det mener jeg rent faktisk.

Det vil sige at du mener man må sige hvad man vil hvis blot man mener
det? Det er godt nok modigt

Fra : Bruno

Dato : 08-10-07 19:07

Jeg har desværre ikke fundet en løsning på problemet og ej heller en
100% metode til at genskabe problemet, så jeg vil stadig gerne høre fra
andre som måske har oplevet det samme eller alternativt kan berette om
et system hvor der ikke er problemer.

Mvh
Bruno