Imovie og .vob filer, hvordan ?
Fra : jakob

Dato : 07-10-07 19:51

Jeg har nu forgæves prøvet at få imovie til at acceptere nogle .VOB
filer fra nogle dvd optagelser. Ved import får jeg at vide at det kan
ikke lade sig gøre da jeg mangler et mpeg2- playback component. Jeg har
checket med en masse support sider og så vidt jeg kan se skulle jeg
kunne hente den gratis da jeg har final cut pro.

Det er dog et dødt link hos apple og så er den jo ikke længere. Jeg har
set den i shoppen og overvejer at købe den hvis det altså betyder at jeg
problemfrit kan importere .vob filer da jeg ikke gider skulle over en pc
og dobbeltkonvertere.

Derfor hvis nogen har erfaringer med import af .vob filer til imovie
(version 7), i forhold til hvordan og om kvaliteten er ok ville det være
fedt med noget hjælp ;0)

Hygge

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-10-07 20:24

jakob <none@none.invalid> wrote:

> [...]
>
> Derfor hvis nogen har erfaringer med import af .vob filer til imovie
> (version 7), i forhold til hvordan og om kvaliteten er ok ville det være

et lillet tillægs spm, hvorfor mokker du rundt i iMovie ppå en gammel G4
når du har FCP ? .. det virker lidt baglæns.

/thomas

Fra : jakob

Dato : 07-10-07 20:41

> et lillet tillægs spm, hvorfor mokker du rundt i iMovie ppå en gammel G4
> når du har FCP ? .. det virker lidt baglæns.

Det har du helt sikkert ret i. Problemet er at jeg ikke har fået mig
lært fcp endnu. Jeg prøvede at starte op i det men da jeg i en specifik
lille opgave er under højt tidspres så var der bare ikke overskud til at
køre ad den rute.

Men det er helt sikkert mit næste projekt. FCP burde vel også være meget
mere overbærende med hensyn til formater man kan smide efter den eller
hvad ?

Venlig hilsen

Jakob