Med låget lukket.
Fra : Lyrik

Dato : 03-10-07 23:27

Det var en af brugerne som i en privat mail beskrev at han spillede film
med låget lukket på sin MacBook.
Nu har jeg kort eksperimenteret og kan med glæde berette følgende:

Når man klapper låget ned på sin MacBook så slukker den. Men hvis man
bruger den medfølgende fjernbetjening, som man måske var lige ved at
glemme alt om, så sker der ting og sager!!))

Man trykker på den lille knap der hedder menu. Så starter maskinen op i
lukket tilstand!

Har man den tilsluttet TV (det bør enhver der har mulighed for det gøre),
så kan man afspille DVD-film med fjernbetjeningen fra "Frontrow" og have
fuld kontrol over afspilningen, med låget lukket.

Jeg hr prøvet at sætte en videokonvertering i gang med lukket låg.
Stadigvæk får maskinen et tryk på menuknappen på fjernbetjeningen,
hvorefter konverteringen i VisualHub fortsatte. Efter nogen tid kunne man
høre klarlyden fra Visualhub.
Filmen var færdigindkodet.
I det tilfælde fik jeg et mindre problem, som jeg ikke har eksperimenteret
med endnu.
Da jeg åbnede låget var der sort skærm. Da jeg tændte for TV var der
skærmbillede der. Jeg gik ind i system-skærm og trykkede på find skærme-så
kom der billede begge steder.
Det sidste har jeg ikke fået prøvet til bunds endnu.

--
Hilsen fra
Jens Erik Bech

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-10-07 08:40

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> så kan man afspille DVD-film med fjernbetjeningen fra "Frontrow" og have
> fuld kontrol over afspilningen, med låget lukket.

Det samme virker hvis du i lukket tilstand sætter skærm og tastatur/mus
til. Så kører den med låget lukket, ret fixt hvis man vil spare lidt på
den indbyggede skærm ;)

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 04-10-07 08:44

Thomas von Hassel wrote:

> Det samme virker hvis du i lukket tilstand sætter skærm og tastatur/mus
> til. Så kører den med låget lukket, ret fixt hvis man vil spare lidt på
> den indbyggede skærm ;)

Spare på skærmen? Er det noget man behøver at tænke på?

Jeg har et par gange bemærket, at min MBP har et 'mørkere' område (ca.
1/3 af skærmens bredde) vertikalt på skærmen. Det er forhåbentlig ikke
en dårlig skærm, jeg har købt?!

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-10-07 08:56

> Spare på skærmen? Er det noget man behøver at tænke på?

mjae.. backlightet har en levetid lige som alt andet, så når jeg
alligevel sidder ved et skrivebord med en 20" skærm, så bruger bare den.

> Jeg har et par gange bemærket, at min MBP har et 'mørkere' område (ca.
> 1/3 af skærmens bredde) vertikalt på skærmen. Det er forhåbentlig ikke
> en dårlig skærm, jeg har købt?!

det lyder som en fejl ...

/thomas

Fra : Franz Berliner

Dato : 04-10-07 09:50

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Det samme virker hvis du i lukket tilstand sætter skærm og tastatur/mus
> til. Så kører den med låget lukket, ret fixt hvis man vil spare lidt på
> den indbyggede skærm ;)

Eller hvis tastaturet allerede tilsluttet når man lukker låget, kan man
klikke på en virkårlig tast hvorefter maskinen vågner igen.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-10-07 09:55

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Eller hvis tastaturet allerede tilsluttet når man lukker låget, kan man
> klikke på en virkårlig tast hvorefter maskinen vågner igen.

jep. Det eneste apple mangler er en "rigtig" docking station. Jeg sætter
5 kabler inkl. strømforsyning på hver morgen ... lidt træls ..

Og nej, Bookendz dur ikke :)

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 04-10-07 19:48

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Det var en af brugerne som i en privat mail beskrev at han spillede film
> med låget lukket på sin MacBook.

Det hedder "clam shell mode".