Min iBook hvæser
Fra : iSteen

Dato : 03-10-07 15:16

Min trofaste iBook G4 er desværre ikke længere fuldstændig lydløs. Når
den er åben, kan jeg høre en stille "susen".
Er det harddisken jeg kan høre, eller er det en blæser?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-10-07 15:23

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> Min trofaste iBook G4 er desværre ikke længere fuldstændig lydløs. Når
> den er åben, kan jeg høre en stille "susen".
> Er det harddisken jeg kan høre, eller er det en blæser?

både blæser og harddisk bliver slidt med tiden .. så begydner de at
larme ..

/thomas

Fra : iSteen

Dato : 03-10-07 15:45

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> både blæser og harddisk bliver slidt med tiden .. så begydner de at
> larme ..
>
> /thomas

Hmm....så er det vel noget jeg må leve med, for det kan vel dårligt
betale sig at udskifte begge dele?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-10-07 15:49

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> Hmm....så er det vel noget jeg må leve med, for det kan vel dårligt
> betale sig at udskifte begge dele?

måske harddisken hvis du alligevel vil have noget større i ...

/thomas

Fra : iSteen

Dato : 03-10-07 17:41

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> måske harddisken hvis du alligevel vil have noget større i ...
>
> /thomas

Nope, har en ekstern til backup etc.

Fra : Lyrik

Dato : 04-10-07 00:29

On Wed, 03 Oct 2007 16:16:13 +0200, iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> Min trofaste iBook G4 er desværre ikke længere fuldstændig lydløs. Når
> den er åben, kan jeg høre en stille "susen".
> Er det harddisken jeg kan høre, eller er det en blæser?
+++++++++++++++++
MÃ¥ske bruger du den bare mere? Den model med G4 processoren, udvikler
meget varme. Så meget at det aldrig lykkedes at putte efterfølgeren i en
bærbar ifølge Steve jobs.
Der blev aldrig en G5-er som bærbar.
Driftstemperaturen på en G4 kan komme helt op på 60 grader. Derfor er det
ikke mærkeligt at man kan høre blæseren. Du skulle blive urolig hvis du
ikke kunne høre blæseren.

Du kunne jo hjælpe den ved at stille den på en køleplade. Kig længere nede
under "Gratis" køleplade til bærbar Mac

--
Hilsen fra
Jens Erik Bech

Fra : iSteen

Dato : 04-10-07 07:42

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> ikke kunne høre blæseren.
>
> Du kunne jo hjælpe den ved at stille den på en køleplade. Kig længere nede

Tak for info...jeg kigger

Fra : Henrik Muenster

Dato : 06-10-07 21:56

On Wed, 3 Oct 2007 16:16:13 +0200, iSteen wrote
(in article <1i5f143.1ptkyiz1tdak6tN%isteen@gmail.com>):

> Min trofaste iBook G4 er desværre ikke længere fuldstændig lydløs. Når
> den er åben, kan jeg høre en stille "susen".
> Er det harddisken jeg kan høre, eller er det en blæser?

Jeg har godt nok aldrig været ude for, at blæseren på min kones iBook gik i
gang. iBook G4 har dels ikke så hurtig en processor og dels et tykkere
kabinet med mere luft end TiBook, hvor blæseren derimod ofte kører. Hvis man
vil vide, om blæseren kører, kan man bare installere et program, som viser
det. Der er f.eks. den lille widget iStan Nano.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : iSteen

Dato : 06-10-07 22:03

Henrik Muenster <spam@muenster.dk> wrote:

> [...]
> vil vide, om blæseren kører, kan man bare installere et program, som viser
> det. Der er f.eks. den lille widget iStan Nano.

Min iBook larmer heller ikke ligefrem, den er bare ikke 100% lydløs
længere...som den var det første års tid

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-10-07 22:47

iSteen wrote:

> Min iBook larmer heller ikke ligefrem, den er bare ikke 100% lydløs
> længere...som den var det første års tid

Hm, kan det monstro hjælpe at rense lidt omkring selve blæseren? - Men
det kræver, du er lidt fiks på fingrene og kan skille iBook'en ad...

Min enee QuickSilver var også begyndt at larme lidt rigeligt ved
blæseren, men da den blev støvet af og renset omkring indtaget inde i
computeren, faldt lydniveauet til ca. 1/3 af tidligere...

mvh. erik Richard

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 06-10-07 22:15

iSteen <isteen@gmail.com> wrote:

> Min trofaste iBook G4 er desværre ikke længere fuldstændig lydløs. Når
> den er åben, kan jeg høre en stille "susen".
> Er det harddisken jeg kan høre, eller er det en blæser?

Jeg kan da ind imellem høre disken på min iBook (2004-model)- men den er
ultratyst i forhold til min MacBook Pro -

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : iSteen

Dato : 07-10-07 00:28

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> Jeg kan da ind imellem høre disken på min iBook (2004-model)- men den er
> ultratyst i forhold til min MacBook Pro -

Jeg vil osse trod det er harddisken jeg kan høre.
Det skal nu osse være fuldstændig tavshed i stuen, hvis jeg skal kunne
høre den...så det er slet ikke så slemt endda