Leopard på trapperne - kommer der mon
Fra : Bruno

Dato : 03-10-07 13:52

Vil ige høre om nogen har hørt noget mth. Mini.

Jeg vil gerne havde noget hurtigere end min nuværende G4 model, men
synes ikke rigtig de nuværende Mini'er tidssvarende og de 2 GB der er
max ram i dem virker også i underkanten når jeg tænker lidt frem.

Mvh
Bruno

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-10-07 14:01

Bruno <dont.use@this.address.ever> wrote:

> [...]
> synes ikke rigtig de nuværende Mini'er tidssvarende og de 2 GB der er
> max ram i dem virker også i underkanten når jeg tænker lidt frem.

Mini'erne ? .. de er lige blevet opdateret til Core2 duo ... og 2 GB ram
.... tja, hvad skal du køre på dem ?

/thomas

Fra : Bruno

Dato : 03-10-07 14:36

Thomas von Hassel wrote:
> Bruno <dont.use@this.address.ever> wrote:
>

> Mini'erne ? .. de er lige blevet opdateret til Core2 duo ... og 2 GB ram
> ... tja, hvad skal du køre på dem ?

Den vil være min primære maskine til surf, tekstbehandling og alt det
der og så kører en SlimServer (musik server) med omkring 1000 albums i
baggrunden. Altså ikke noget så krævende igen, de samme opgaver går
faktisk rimeligt på min G4 Mini med 1 GB.

Det som mere får mig til at ønske mere ram er at jeg gerne vil rode med
nogle store lydfiler, koncertoptageleser og den slags, som godt kan
fylde et par GB i sig selv og så er der undo funktion med mere plus den
lille disk som sidder i en Mini ikke er så hurtig. Derfor tænker jeg
mere end 2 GB ville være rart - i hvertfald at havde som en mulighed.

Mvh
Bruno

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-10-07 17:20

Bruno <dont.use@this.address.ever> writes:

> plus den lille disk som sidder i en Mini ikke er så hurtig. Derfor
> tænker jeg mere end 2 GB ville være rart - i hvertfald at havde som en
> mulighed.

Jamen, du kan vel klaske eksterne diske på hvis det er? Er der ikke
firewire 800 på?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus ... Tubular iMacs!"

Fra : Bruno

Dato : 03-10-07 19:44

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Jamen, du kan vel klaske eksterne diske på hvis det er? Er der ikke
> firewire 800 på?

Kun Firewire 400, men den har Gigabit så måske kunne bruge den til
noget. Men det løber hurtigt op med eksternt grej hvis det skal gå
hurtigt, måske jeg skal bare forstsætte med at lave lyd på min PC og så
ikke drømme om en monster maskine i en lille hvid æske

Mvh
Bruno